[quote=Ann K;83221]Jeg ville heller ikke orke et liv, hvor alt skal gå op i bekymring for mine dyr!
Jeg afvejer om det er tilrådeligt at overlade dyrene til sig selv fra situaton til situation… og har ikke haft nogen problemer med at gå fra dem, for at gå på arbejde! Jeg SKAL trods alt tjene til deres mad 
Lige pt har vi en nyopereret hund herhjemme… det betyder, at der altid er en hjemme hos hende i hvert fald frem til weekenden. Derefter er hendes sår forhåbentlig så godt på vej til at læges, at vi ikke længere skal holde så nøje øje med komplikationer og så kan vi igen begynde at lade hende være alene i kortere perioder… Men det er en særlig situation, som kræver særlige hensyn!
Desuden… jeg tror helt uden at have noget belæg for det - at vores dyr har rigtig godt af at være uden os engang imellem!
Ikke fordi de skal savne os, men fordi jeg tror, at de opfører sig anderledes, når ikke vi er i nærheden… at de får bedre muligheder for at være katte eller hunde på deres egne betingelser uden en hel masse regler for deres opførsel.[/quote]
Der må jeg indrømme, at du lige gav mig noget at tænke over…:?
Jeg har ikke tænkt den tanke: [I]“men fordi jeg tror, at de opfører sig anderledes, når ikke vi er i nærheden… at de får bedre muligheder for at være katte eller hunde på deres egne betingelser uden en hel masse regler for deres opførsel”
[/I]Måske skal jeg arbejde lidt med det… Måske ER jeg virkeligt lidt hysterisk, og over beskyttende… Det ER jo indekatte. Og farene er jo ikke så store, som de katte der lever udedørs…
Måske er denne sætning, som jeg fik for mange år siden, dengang jeg fik min første hund, og kun var 17, skyld i min beskyttelse af mine misser: [I]“Er du nu sikker på, at det er godt du har fået hende? Er du sikker på, du ved hvordan man passer hende godt nok??”
[/I]Jeg skulle vise dem, at jeg godt kunne passe ordentligt på min hund. Ingen skulle komme og sige noget om min pasning…
Tænker på, OM det er den sætning, der stadigvæk ligger og spøger i baghovedet?
For jeg ved jo, eller mener ihvertfald selv, at jeg passer mine dyr ordentligt… Hverken mine katte, min hest eller kanin mangler noget. OG de bliver tjekket i hoved og mås, efter forskrifterne…
Så måske er det slet ikke mine dyr, jeg er bange for, men mig selv??
I guder Ann… du gav mig virkeigt noget at tænke på nu…