[quote=Vocalisten;392704]De er nu lukket ud. Ingen problemer. De ved nøjagtig hvor de hører til - løber vidt omkring, og kommer trolig tilbage med mellemrum.
De er bare SÅ glade for at være blevet lukket ud igen. Som forårskåde heste, der er kommet på græs.
Katte skal bare ikke være spærret inde. Det er ikke deres natur.[/quote]
Nu kan jeg simpelthent ikke tie stillle mere, men du får ikke nogen lang opsang fra mig. For det gider jeg ikke bruge tid på at skrive, så du får bare lige det basale i kort form:
Skønt at dine katte er glade. Katte er nemlig glade når alt er som det plejer, så hvis de har været udenfor i dit sommerhus før, så kan du selvfølgelig bare lukke dem ud med det samme, så vil de straks føle sig hjemme i deres ‘andet halvårshjem’.
MEN mht. dit udtryk “indespærret”, som du bruger meget: Hvad forestiller du dig om os andre? Indespærret? Hvad er det?
Fordi vi faktisk er mange herinde som har lagt et kæmpe arbejde i at sikre vores haver med kattesikre haveindhegninger, går det mig lidt på at du kalder det at spærre kattene inde. Næh du, det sikrer såmend bare kattene mod at blive kørt over af de biler, som tager omkring 250 stks dagligt.
Jeg synes du skulle tage din “spærre inde”-snak ud til landmændende som holder grise i bur, og søer, som ligger deres unger ihjel, og køer som aldrig kommer på græs.
Evt. kan du vokalisere overfor ejerne af de “indespærrede” heste og køer som går på græs, med stødhegn omkring marken. Men jeg håber altså virkelig ikke du går og siger til dine venner at der findes folk herinde, som “indespærrer” deres katte. For så bør du undersøge sagerne lidt bedre, synes jeg nok.
Hvad i alverden betyder “akklimatisering” i øvrigt!? Hvor er det dog noget forlorent snak. (Jeg troede faktisk først det handlede om indeklimaet i dit sommerhus, og deltog derfor ikke)