[quote=Vocalisten;393358]- og dit indlæg bekræfter mig kun i, at det handler om “religion” - eller holdningsforskelle.
Det er virkelig svært - læs: umuligt - for dig at undgå at blive belemret af dyr. Hvis solsorten vælger at klatte på din bil, eller skaden vækker dig for tidligt om søndagen o.s.v., ja så skal du virkelig bygge tætte indhegninger omkring dit bosted for at undgå generne. Grotesk sammenligning, vil du mene! Hmmm…blot for at illustrere, at vi bor i et samfund, hvor vi efter min mening må acceptere, at vi ikke er alene, men interagerer med andre mennesker og deres valg. Jeg er ofte særdeles irriteret over andres børn og det legitime i, at de “har lov til” at dominere ale vegne - men sådan er det, og det lever jeg med i en accept af, at andre synes, at det er ok.
JEG synes - igen igen - at dyr skal leve frit. En hunds gøen kan måske genere mig og min kats færden hos naboer, kan måske genere dem. Jeg håber de overlever, til glæde for mine katte - jeg overlever hundenes glammen og gyldelugten fra markerne.
Alle vore handlinger drejer sig om prioriteter. Jeg prioriterer kattens frihed højt - du prioriterer dens beskyttelse fra farer højest. Farer har frie dyr altid - hvilket jo ikke gør ikke dit valg mindre rigtigt.[/quote]Ved du overhovedet hvordan katte kan være til gene for naboer?
Jeg ved ikke om du har prøvet at have en kælderskakt som altid stinker af hankattepis i sommevarmen, og konstante dyrlægeregninger for bylder og afrevne ører på dine egen katte, fordi man har en nabo, som synes deres hankat skal have lov at udleve sin kattenatur. Det er faktisk værre end gyllelugt!
Det er altså ikke acceptable gener ved at have andre mennesker omkring sig. Synes du det?