Hvor ligger du politisk?

Jeg tænkte sådan lidt at det kunne være spændende at se hvor vi ligger politisk set herinde på foraet :slight_smile:

I skal være MEGET velkomne til at uddybe jeres afstemningssvar, men det er absolut ikke et krav :slight_smile:

Jeg er selv venstreorienteret.

Jeg plejer at stemme SF eller Enhedslisten. Men ved sidste valg synes jeg de brugte mere tid på at brokke sig over de andre partier end at informere om hvad de selv stod for.

Så i et forsøg på at vælte fogh - for ham kan jeg virkelig ikke lide - stemte jeg på Helle T. fordi hun så ud til at være den eneste der kunne vælge ham.

Det gik dog ikke helt som jeg gerne ville have det :tihi: Så jeg stemte med fornuften og ikke med hjertet, og fik ikke noget ud af det :prut: :thumbdown:

Så næste ganf så bliver det med hjertet igen :thumbup:

Jeg har ikke stemmeret, fordi jeg ikke er dansk statsborger - så jeg har stemt “jeg stemmer ikke/jeg stemmer blank”.
Camilla

Stemmer Venstre eller DF, hvem der nu står bedst for at mindske de røde djævle :wink:

Jeg er meget højreorienteret. Jeg føler at den venstreorienterede politik er noget a la “vi skal allesammen leve sammen i ét stort kollektiv” :stuck_out_tongue:

[quote=dkkorat;158267]Jeg har ikke stemmeret, fordi jeg ikke er dansk statsborger - så jeg har stemt “jeg stemmer ikke/jeg stemmer blank”.
[/quote]

Ditto :ok: … og interesserer mig heller ikke ret meget om politik.

Og jeg har så bare det princip, at jeg ikke diskuterer politik på katteforums :slight_smile:

Okay.

Nu regner jeg ikke lige med at den rammer dig Vivi, men jeg er da ked af hvis jeg har trådt nogle over tæerne med det her emne :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;158332]Okay.

Nu regner jeg ikke lige med at den rammer dig Vivi, men jeg er da ked af hvis jeg har trådt nogle over tæerne med det her emne :)[/quote]

Du har ikke trådt mig over tæerne, jeg forstår bare ikke pointen i en del OT-emner efterhånden. Det er et katteforum og det er da fuldstændig ligegyldigt hvilken politisk holdning folk har.
Personligt kan jeg ikke fordrage et bestemt parti og har det lidt anstrengt med tilhængere af det parti (på trods af at nogle i min nærmeste omgangskreds af tilhængere af det og netop derfor snakker vi aldrig politik ;)), men så længe jeg befinder mig på et katteforum kunne jeg ikke være mere ligeglad med hvad folk stemmer, så længe alle opfører sig ordentligt og snakker pænt.

Grunden til at jeg oprettede emnet her er fordi jeg synes at den politiske holdning man har, mange gange afspejler hvordan man ser på verden.

Ens livssyn og/eller ens verdensopfattelse.

Derfor synes jeg det var et spændende emne at tage op :slight_smile:

[QUOTE=Gry Gressbakken;158332]
Nu regner jeg ikke lige med at den rammer dig Vivi, men jeg er da ked af hvis jeg har trådt nogle over tæerne med det her emne :)[/QUOTE]

Jeg føler mig absolut ikke ramt - ønsker bare ikke at deltage :slight_smile:

Jamen dét skal du absolut også have lov til :slight_smile:

SF her

Selvfølgelig kan det principielt være ligegyldigt hvilken politisk holdning folk har, men det er nu engang debatterne der holder siden her i gang, og vi kan jo ikke 10 gange om dagen skrive om, hvor søde vores egne eller andres katte er :wink:
Det er ikke helt tilfældigt, at Heste-Nettet ligger helt i toppen over danske websiders sidehenvisninger. Jeg vil gætte på at op imod 50% af debatterne derinde er om andet end heste. Der er ikke bare eet off-topic forum, men flere for henholdsvis “hygge”, “mødre”, “børn”, “unge”, “ældre” osv. Når folk føler sig tæt knyttet til et fællesskab baseret på en hobby/interesse, så er det også ofte dette forum de opsøger, når de har andet på hjertet. Det er vel ganske naturligt.
Så helt fint med mig :ok:

Personligt har jeg ikke spor imod, hvis folk vil diskutere politik herinde… jeg vil bare ikke være med

[QUOTE=Gry Gressbakken;158336]Grunden til at jeg oprettede emnet her er fordi jeg synes at den politiske holdning man har, mange gange afspejler hvordan man ser på verden.

Ens livssyn og/eller ens verdensopfattelse.

Derfor synes jeg det var et spændende emne at tage op :)[/QUOTE]

Lige netop.
Og simpelthen af den grund, at jeg her respekterer folk for deres kattemæssige holdninger/meninger, vil jeg nødig have det billede forstyrret, at deres politiske holdning :wink:

Jeg bor i Sverige så kan ikke stemme

Jeg maa desvärre heller ikke stemme…
Jeg er dansk med det danske statsborgerskab, men bor i Tyskland…
Min stemme vil de ikke have her eller hjemme… :frowning:

:):slight_smile:

Jeg er sofavælger - for dét parti, der kan opfylde alle mine kriterier er ikke opfundet endnu…:tihi:

Jeg ønker heller ikke at diskuterer politik på et katteforum hvor jeg også efterhånden syntes de fleste emner ligger i OT.

jeg har ingen problemer med at i andre snakker politik, vil bare ikke selv være en del af det.