Hvor mange af jer opdrætter mere end en race?

Og hvilke raser? Er bare lidt nysgerrig. Stod det til mig, opdrættede jeg jo en af alle katteracer der eksisterer:D Men må sgu nok indrømme jeg ikke har hjerne til at sætte mig ind i alle de racer:? Og tænk at skulle holde styr på alle de katte:S For ikke at tænke på økonomien… Puha. Der er underskud nok ved bare at have en race. Men den glæde og hygge der er ved det, kan ikke købes for penge:hjerte:

Jeg sysler med både birma og europe. Birma fordi de nu engang står mit hjerte nærmest. Europe fordi hvis ikke nogle flere opdrætter dem, så uddør de simpelthen - og så kan vi nu også meget godt lide dem :slight_smile: Og hvis jeg orkede, så kunne jeg sagtens finde lysten til exotics, for det er en rigtig sjov og dejlig kat - vi har 2, en mor og hendes søn, og det er nogle rigtigt dejlige og glade katte. Men 2 racer må række :slight_smile:
Økonomi? No comprendo, ukendt ord, findes ikke i databasen :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg har kun en race, Maine Coon. Men hvis alt går vel, håber jeg, at den første udstillingskastrat af en anden race ankommer til husholdningen senere på året, og hvem ved, hvad det kan føre til. :tihi:

Jeg har simpelthen ikke overskuddet til at skulle gabe over 2 racer…men jeg går og drømmer om at få en britekastrat.

Der er jo mange lækre racer, men jeg holder mig også til européen bare… De er så fantastiske og klart racen for mig… Dog drømmer jeg måske lidt om en siameser (har i maange år gerne villet have en cinnamon masket siam) og om det så ville være en kastrat eller ej… :slight_smile: Men det ville i så fald være opdrætteren af katten der stod med ansvaret for valg osv.

Jeg rummer kun en race …Jeg synes det er krævende at sætte sig ind i de linjer man arbejder med, så jeg begrænser mig til British Shorthair sølvvarianten.
‘Gamle og garvede’ opdrætter kan sikkert sagtens bestride at opdrætte mere end en race, men som ny / nyere opdrætter mener jeg ikke det er klogt - Og da jeg kun har haft stamnavn siden 2005 kalder jeg mig stadig ny.

Vi skal lige have en snak i Haderslev! Sørg lige for at komme forbi mit kontor :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg startede i 2000 med burmeser-opdræt ,- men forelskede mig vildt i singapuraen
, hvor jeg fik min første killing i 2005. Det er dog kun blevet til et enkelt kuld, da jeg dengang var den eneste opdrætter i Skandinavien!

Som det er nu, har jeg forbindelse med en anden dansker der har en fertil hunkat. Sammen har vi en kemisk kastreret hankat, som vi håber, at han vil parre vores tilsammen 3 hunkatte.:kryds:

Cats og Conni

Jeg har Maine coon og Norske Skovkatte.

Maine coon fordi de har smeltet mit hjerte. Og Norsk Skovkat fordi jeg “faldt” over en pige, som med sit blik fortalte, at jeg bare måtte eje hende.

Og ja, jeg er ny.

Penge er et ukendt ord i min ordbog :tihi:

Jeg opdrætter Norske Skovkatte.
Den første af slagsen fik jeg i 2005. Mit stamnavn og det at opdrætte kom til i 2008.
Som Alice føler jeg mig stadig ny.
Der er mange ting jeg ved kva udstillinger, erfaring/oplevelser, kurser, dialoger med andre opdrættere kombineret med et nysgerrigt sind.
Samtidig er der en bunke af ting og viden, som står på min “to do” eller to know" liste :slight_smile:

Jeg har derfor slet ikke planer om at tage en anden race ind,
men via De Kattegale må jeg indrømme, at jeg har fået et helt andet - og meget positivt - syn på Abyssinieren.
Den race er stor-charmerende både af udseende og sind :hjerte:

[QUOTE=Susanne W;609401]Vi skal lige have en snak i Haderslev! Sørg lige for at komme forbi mit kontor :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Yes mam :0)))

Jeg har “kun” Maine Coon (som jeg har opdrættet siden 1987) og huskatte (som jeg altid har haft nogle stykker af)…
Har altid drømt om en siameser ell. brun orientaler, men det bliver ved drømmen, da jeg mener, at lige børn leger bedst.

Penge :?

[QUOTE=Mega;609472]
Penge :?[/QUOTE]

Det er sådan noget vi ikke har :tihi:

Der er mange racer som jeg godt kan lide og gerne ville eje, men ligefrem opdrætte? - Nej, jeg tror også kun jeg ville kunne overskue en enkelt race, ad gangen :tihi:

Jeg har opdrættet burmesere siden 1995 - dog har jeg ikke haft kuld de sidste par år … og dertil har jeg så haft 4 kuld aby’er. Jeg vil ikke decideret sige at jeg har opdrættet aby’er, for jeg har ikke rigtig bidraget med noget til genpuljen …

1 stk fed brite kan afhentes her !!! hihihi

Jeg har opdrættet bimser, men ligenu har jeg kun kastrater, men har en ung norsk skovkat som skal være avlskat.
Desuden har jeg en fed britekastrat og en huskat…
Så vi har 4 racer her i hytten, hvis man kan kalde en huskat for en race :wink:

:slight_smile: Jeg opdrætter 2 racer :

Frække maine coons :tihi:
og søde, blide,kælne maine coons :inlove:

og til tider…som nu…3 racer :
små pelsede radiobiler der kører/løber ind i alt :savle:

mega : lige børn har siam’er ikke hørt om. de er lige glade, bare nogen gider lege. Peterbalden flap elsker at lege med europé. Fujita orientaler har boet sammen med perser med største velbehag- de er gode at jagte og lækre at putte hos.
så drømmer du om en chokoladeknap, så spring ud i det.

jeg har siam/orientaler og peterbald. peter’n er ikke decideret en søsterrace, men må frit parres, dog er alt afkom automatisk peter. Tror ikke jeg har mod på at opdrætte endnu en race. at sætte sig ind i linier, standard etc er simpelthen for bøvlet.

men at eje drømme : en aby og en sphynx

Enig med Kira - Eddie - brun orientaler - går som den eneste kat hos mig fuldstændig uproblematisk med ALLE:-)

Flere racer? Hm… Vi har vist dem alle i blandet vores ene tror jeg så nej tak:-)

Viggo er der fx brite i og siameser. Fie er der fx siameser og novicegodkendt husmis i - og så har vi jo også den amerikanske “europe” i dem så det er vist rigeligt lige nu:-)
:dokdok::dokdok::dokdok::cool::cool2:

Og mavsen vokser stadig:juhu::juhu: