Hvor mange kg mad om ugen spises der?

Jeg er simpelthen nød til at hører, hvor meget jeres katte ca. spiser om ugen.

Jeg vejede her forleden dag, hvor meget de plejer at spise på 2 uger. - Det var 4 kg. Altså spiser de 2 kg om ugen. De er 3 katte. - Umiddelbart synes jeg det lyder at utrolig meget, men det kan måske godt bare være mig som tager fejl?
De skulle gerne få hvad der står på poserne, men ja, det chokkede mig alligevel. Så bare så voldsomt ud da deres foderkasse stod der på vægten og den sagde 4 kg.

Hvis nogle af jer ved, hvor meget jeres ca. spiser om ugen/måneden, må i gerne skrive, så jeg kan sammenligne. - Tak. :slight_smile:

Jeg har 6 katte
Og de fodres blandet tørt/vådt/råt, og der ryger da som regel op mod et par kilo sammenlagt + det de selv fanger…om dagen vel at mærke :rock:

Mine spiser også cirka 1 kg. pr kat… Har aldrig tænkt over om det var meget - de er begge flotte og ikke overvægtige, også får de bare det de kan spise.

To af mine har spist 4 kg på en mdr. Den ene spiser så lidt fisk og andet også. Ingen af de to er på nogen måde undervægtige og de bestemmer selv farten med hensyn til tørkost da der altid står mad fremme til dem :slight_smile:

Puha, det aner jeg ikke… Men jeg vil tro, at 6 katte konsumerer 3-400 gr. tørfoder om dagen + varierende mængder vådfoder. Så ja, 2 kg. om ugen til 3 katte lyder da egentlig af meget.

Det kommer vel også an på hvilken tørfodder du fodre med vil jeg tro :slight_smile:

Jeg har lige skiftet foder herhjemme på grund af formodet foderallergi, så jeg kan sige at mine 4 har guflet 10 kilo tørfoder (James Wellbeloved) på 5 uger. Det har været det eneste de har fået (igen på grund af foderallergien) og det har været ad libitum.

Tak for svar alle sammen. :slight_smile:

Jeg er ved at bruge det sidste af mit Royal Canin, når det sidst i spanden er spist vil de få Orijen og Acana. Og der skal de jo have betydlig mindre end de skal af RC, somjeg lige synes at have læst mig til.

Her hjemme er det ikke så tit de får vådfoder - Når de gør, får de betudlig mindre tørfoder til det måltid.

De får mad morgen og aften, men der er stort set altid i skålene, så der får de mindre end når de er tomme…

Det meste lødige tørfoder skal de have 65-100g af om dagen afhæning af vægt og foderet. Tager vil de 100g om dagen giver det 2100g om ugen til 3 katte. 65g - 1365g ved 3 katte.

[quote=Kimilla;320005]Tak for svar alle sammen. :slight_smile:

Jeg er ved at bruge det sidste af mit Royal Canin, når det sidst i spanden er spist vil de få Orijen og Acana. Og der skal de jo have betydlig mindre end de skal af RC, somjeg lige synes at have læst mig til.

Her hjemme er det ikke så tit de får vådfoder - Når de gør, får de betudlig mindre tørfoder til det måltid.

De får mad morgen og aften, men der er stort set altid i skålene, så der får de mindre end når de er tomme…[/quote]

Kan ikke lade være med at side og tænke med det du skriver… Vi skriver det har meget kulhydrater i sig det royal canin og det ville sige det er det samme som hvis vi spiser en masse hvidt brød , det mætter heller ikke særlig godt , så nok derfor der ryger så meget jeg kan mærke efter jeg har skiftet foder at de spiser mindre… Så tro helt sikker god ide at skifte foder ti noget uden korn og lav kulhydrat indhold.
Jeg oplevet efter skiftet pelsen på min birma er blevet meget flotter og det i bakken lugter meget mindre og ikke mindst der er ikke så meget i bakken.
Min bengal er blevet utrolig blank i pelsen han var på royal canin killing foder da jeg købte ham. Jeg sagde til kæresten jeg syntes han var fedtet i pelsen da vi hentet ham det er slet ikke mere…

Glæder mig til at hører om dit foder skift … Jeg køber på zoo plus det er der de er billigst med de 2 foder du skriver…

[quote=Kimilla;320005]Tak for svar alle sammen. :slight_smile:

De får mad morgen og aften, men der er stort set altid i skålene, så der får de mindre end når de er tomme…[/quote]

Glemte at skrive … hvis du alligevel bestiller så syntes jeg du skal prøve almo natur og feline porta våd foder (især den med ren kylling )

[quote=skeem;320021]Kan ikke lade være med at side og tænke med det du skriver… Vi skriver det har meget kulhydrater i sig det royal canin og det ville sige det er det samme som hvis vi spiser en masse hvidt brød , det mætter heller ikke særlig godt , så nok derfor der ryger så meget jeg kan mærke efter jeg har skiftet foder at de spiser mindre… Så tro helt sikker god ide at skifte foder ti noget uden korn og lav kulhydrat indhold.
Jeg oplevet efter skiftet pelsen på min birma er blevet meget flotter og det i bakken lugter meget mindre og ikke mindst der er ikke så meget i bakken.
Min bengal er blevet utrolig blank i pelsen han var på royal canin killing foder da jeg købte ham. Jeg sagde til kæresten jeg syntes han var fedtet i pelsen da vi hentet ham det er slet ikke mere…

Glæder mig til at hører om dit foder skift … Jeg køber på zoo plus det er der de er billigst med de 2 foder du skriver…[/quote]

Ja jeg har altid troet og ment RC var det bedste, men jeg er efterhånden kommet i tvivl. Så det kan kun gå for langsomt med at de får spist det sidste, så de kan komme fuldt over på Orijen & Acana. Glæder mig bare SÅ meget. :smiley: - Og klart, hvis der ikke er så meget fut i RC, så skal der mere til.

Jeg vil se på almo natur og feline porta, næste gang jeg skal bestille vådfoder hjem. det har jeg også et lille lager af, som skal spises først. :slight_smile:

Håber Diamond kan spise det. - Hun kaster op af Hills dåsemad, hun kan kun posemad, hvor der er bidder i sovs.
Hvordan er det fra almo natur og feline porta? Dåse eller pose?

[quote=Kimilla;320026]Ja jeg har altid troet og ment RC var det bedste, men jeg er efterhånden kommet i tvivl. Så det kan kun gå for langsomt med at de får spist det sidste, så de kan komme fuldt over på Orijen & Acana. Glæder mig bare SÅ meget. :smiley: - Og klart, hvis der ikke er så meget fut i RC, så skal der mere til.

Jeg vil se på almo natur og feline porta, næste gang jeg skal bestille vådfoder hjem. det har jeg også et lille lager af, som skal spises først. :slight_smile:

Håber Diamond kan spise det. - Hun kaster op af Hills dåsemad, hun kan kun posemad, hvor der er bidder i sovs.
Hvordan er det fra almo natur og feline porta? Dåse eller pose?[/quote]

Jeg køber på den engelsk hjemme side der har de 100 g poser ( har tibud nu 10 og du for 2 gratis ) almo natur er i små dåser jeg har også købt alplaws vådfoder det er rigtig godt. Hvis hun er kræsen så kunne du købe de små sheeba der er ren kød i ( mine ELSKER dem ) der findes 4 varianter dem syntes jeg du skal prøve …
Jeg har købt denne gang på zooplus orijen, aplaws og alcana som tørfoder og blander dem … både fisk og kød så de for lidt forskellig smag ( min dyrlæge syntes det er godt at blande fisk og en kød blandning så de for variert) jeg har fodert nu med ziwipeak, men har fået af vide fra mange den bliver svære at få så nu har jeg den blandning her …
Syntes det er så rysten at man kan finde ud af hvor få dyrelæger som ved noget om foder og man kan finde ud af hvem der underviser dem i er ernæring og det er de foder firma ikke mærkelig det kun er de foder der er hos dyrlægen…

30 til 40 kg om måneden til ca 22 katte og så får de vådmad 2 gange om dagen oveni

Jeg bruger 60-70 kg. tørfoder (ad libitum) på 1 mdr. til ca. 20 katte.
Derudover får mine egne katte 13 vådfoder en gang i døgnet og de 7 “vildmisser” en dagkylling hver.

Det giver iflg. min kugleramme for tørfoderets vedkommende ca. 10,5 kg. for 3 katte om måneden, så jeg synes, dit forbrug lyder ret normalt, måske endda noget i underkanten, hvis du ikke også giver vådfoder.

Jeg har aldrig skelet til den vejledende dosering på poserne.

Her bliver der spist 30 kg tørfoder om mdr…tager ind i mellem hul på en 10 kg sæk mere inden måneden er omme…det vil sig ca. 7,5 kg om ugen.
Der bliver endvidere spist ca. 1 kg vådmad om dagen…altså ca. 7 kg om ugen.
Sidst men ikke mindst forsvinder der et halvt til et helt kg kød af forskellig slags hver dag…det bliver så imellem 3,5-7 kg om ugen.

Det vil sige, at 14 fuldtids og 2 halvtids katte fortærer ca. 20 kg mad om ugen:uha:

Hov, jeg glemte vildmissernes vådfoder, de får fra 400 eller 800 g dåser…indenfor foder jeg udelukkende med portionsposer eller de små dåser fra Hills…så der ryger enten 2 eller 1 dåse per dag derud, som så kommer oven i regnskabet…

Mine spiser som Felis katte - og mest råt/vådt. Tørt har de stående, men de spiser stort set ikke af det

Frisk fra fad…vil jeg tro “vi” spiser
45-50 kg tørkost
knap 2 rammer a/d (d.v.s. 48 dåser)
omkring 50 andre dåser vådfoder
3 kg oksefars
2-3 kg skært oksekød
3-4 kg skært kyllingekød
8-10 kg fisk mumsi musmi :tihi:
400 daggamle kyllinger
og andet bl.a. råfoderplader fra rigtig hunde/kattemad
“vi” er 13 MCO’er
4 husmisser
naboens kat
4 “vildmisser”

[quote=kamikaze;320083]Frisk fra fad…vil jeg tro “vi” spiser
45-50 kg tørkost
knap 2 rammer a/d (d.v.s. 48 dåser)
omkring 50 andre dåser vådfoder
3 kg oksefars
2-3 kg skært oksekød
3-4 kg skært kyllingekød
8-10 kg fisk mumsi musmi :tihi:
400 daggamle kyllinger
og andet bl.a. råfoderplader fra rigtig hunde/kattemad
“vi” er 13 MCO’er
4 husmisser
naboens kat
4 “vildmisser”[/quote]

Forhåbentlig ikke om ugen :tihi::tihi::tihi:

:ups: ups…det er månedlig :tihi:
Dog er de kilo jeg har skrevet når det gælder råfodring nok en del i underkanten. Men jeg tæller ikke i hverdagen…køber blot dèt der skal til :høhø: