Hehe… Der er kun hk. kød og vådfoder hun gør det med. Tørfoderet bliver pænt i skålen Bølles tørfoder skulle allerhelst ligge i HELE køkkenet… :høhø:
De er altså tossede, de små.
Jeg aner simpelthen hvor mange kg mine 4 katte, spiser, - - de har altid tørkost til at stå, og æder når de vil. Jeg bestiller når jeg kan se at det er tid.
Vådkost, kylling, Tun og anden fisk doseres i mindre mængder, og forsvinder mens jeg ser på
Cats og Conni
[quote=Kimilla;320026]Ja jeg har altid troet og ment RC var det bedste, men jeg er efterhånden kommet i tvivl. Så det kan kun gå for langsomt med at de får spist det sidste, så de kan komme fuldt over på Orijen & Acana. Glæder mig bare SÅ meget. - Og klart, hvis der ikke er så meget fut i RC, så skal der mere til.
Jeg vil se på almo natur og feline porta, næste gang jeg skal bestille vådfoder hjem. det har jeg også et lille lager af, som skal spises først.
Håber Diamond kan spise det. - Hun kaster op af Hills dåsemad, hun kan kun posemad, hvor der er bidder i sovs.
Hvordan er det fra almo natur og feline porta? Dåse eller pose?[/quote]
Husk forresten gerne at give dem en blød overgang i form af lidt af det nye mærke blandet i det gamle mærke - gradvist til de kun spiser det nye mærke
Alt nyt bliver altid blandet langsomt op i det gamle, så maverne har tid til at vænne sig til det nye. - Men tak for påmindelsen.
Samme her - også tørfoder, men efter jeg nu serverer det i brede, flade skåle, får det lov til at blive der. I dybe skåle bliver det fisket op og smidt udenfor.
På 2½ måned har mine 4 katte spist 15 kg tørkost. derudover får de fersk kyllingefilet et par gange om ugen.
Mine 4 spiser 10kg på knap en måned. Plus våd foder og råt.
3 husmisser…
Feline Porta 21 tørfoder…
4 dl à 50 gr pr dag…
Så 200 gram tørfoder spiser de i løbet af et døgn.
Og de har foder stående fremme døgnet rundt.
Tidligere har de dog spist 5-6 dl pr dag. Men det var mens de havde en skål stående inde i stuen ved siden af kradsetræet og hvor jeg også sidder.
Den har jeg fjernet igen, da jeg synes, de var ved at blive lige store nok. Det var lidt for nemt og bekvemt for dem at spise. Så nu har de kun mad ude i det kolde køkken. Og så holder de sig til ca. 4 dl om dagen nu.
// Martin
Fedt I stadig gider komme med svar og kommentar - Tak!
Følger stadig denne tråd tæt.
aner faktisk ikke hvor meget mine spiser men kan mærke betydelig forskel fra da vi fodrede med RC. Med RC mere i bakkerne, mere lugt, og et KÆMPE forbrug af foder. (og ungkatte som ikke tog på og var en tand for undervægtige i mine øjne)
Nu er vi skiftet over til IAMS/EUKANUBA… aldrig har jeg set så markant ændring i mine kattes dagligdag. Dem der skal tage på tager på, dem der havde godt af og tabe sig tabte sig det de skulle (PÅTRODS AF KILLINGEFODER ) og ja stort set halvdelen af det der var i bakkerne før, ingen lugt og glade og tilfredse missere.
Fodrer også med vådmad af feline porta, kylling, tun, hills de vil alle gerne have Hills Tender Chunks… men puhha de unge får så meget dårlig mave af det… må næsten være den syre der er i sovsen…
Nå vi ikke fodrer med råt, så spiser vores 9 katte ca 23 kg Porta 21 tørfoder om måneden, hvilket bliver ca 6 kg pr. uge til alle 9.
Afhængig af mængden af vådt og råt bliver mængden af tørfoder tilsvarende mindre. De har det stående fremme til fri afbenyttelse, men råt og vådt prioriteres væsentlig højere end det tørre
Der er rigeligt med fut i RC, det er bare tomme kalorier, så de bliver alt for hurtigt sultne igen, og risikerer at blive overvægtige
Hos zooplus har de en bred vifte af vådfoder, og man kan se indholdfortegnelsen på siden. Prøv at se lidt på de forskellige varianters indhold. Vælg gerne dem fra, som indeholder sukker(!) og også gerne forskellige kornprodukter, da disse er årsag til for højt kulhydratindhold. Varianter bestående af udelukkende kød og kødbiprodukter er at foretrække.
Vi handler bl.a. Porta 21, Schmusy, bozita (de fåes i pap-brikker, som ikke fylder i skraldespanden efterfølgende), Cosma, Grau - og misserne elsker dem