Hvor mange penge brugte du (din husstand) på fyrværkeri i år?

:høhø::høhø::høhø:

Har du evt. en god opskrift på noget flot pinkfarvet ??

:kryds:

NUL kroner i år og resten af altid.

Jeg er stemt for et klokkeklart forbud af civiles brug af fyrværkeri årets rundt samt at myndighederne arrangerer steder i landet, hvor DE skyder af klokken 12 og ellers ikke.

Det udspringer af alle de hunde, jeg sidder med i disse dage. Og deres magtesløse ejere. Plus alle de skader der sker. En skade er en for meget.

Så forbyd det.

Tænk at bo i et land, hvor folk har penge til det :thumbup:

Jeg tænker altid på netop det beløb, der fyres af nytårsaften, når jeg hører nogen sige, vi ikke har råd til at hjælpe mennesker i nød :øhmm:

[quote=lenschow;316785]NUL kroner i år og resten af altid.

Jeg er stemt for et klokkeklart forbud af civiles brug af fyrværkeri årets rundt samt at myndighederne arrangerer steder i landet, hvor DE skyder af klokken 12 og ellers ikke.

Det udspringer af alle de hunde, jeg sidder med i disse dage. Og deres magtesløse ejere. Plus alle de skader der sker. En skade er en for meget.

Så forbyd det.[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Nej, Helle.

Der skal altzå være fyrværkeri Nytårsaften - men jeg synz så, at det skulle være forbudt at skyde af alle andre dage/aftener op til Nytår.

:slight_smile:

Der burde kun skydes ved midnat, så kan der ikke komme så mange hunde til skade rent fysisk.

:kryds:

[quote=Beydana;316786]Tænk at bo i et land, hvor folk har penge til det :thumbup:

Jeg tænker altid på netop det beløb, der fyres af nytårsaften, når jeg hører nogen sige, vi ikke har råd til at hjælpe mennesker i nød :øhmm:[/quote]

:besvimer::besvimer::besvimer:

Ja, det er et svimlende beløb - men husk på alle de velgørenheds-shows, hvor der tikker mange-mange millioner ind - samt alle de privatpersoner der hver måned donerer et fast beløb til velgørenhed.

:inlove:

Har du evt. en god opskrift på noget flot pinkfarvet ??

:kryds:[/quote]

Yes, kaliumchlorat, aktivt kul, lidt svovl og noget magnesiumpulver + et strontiumsalt :slight_smile: - men jeg tror ikke, du som privatperson kan få fat i kaliumchlorat og strontiumsalte :smiley:

[quote=lenschow;316785]NUL kroner i år og resten af altid.

Jeg er stemt for et klokkeklart forbud af civiles brug af fyrværkeri årets rundt samt at myndighederne arrangerer steder i landet, hvor DE skyder af klokken 12 og ellers ikke.

Det udspringer af alle de hunde, jeg sidder med i disse dage. Og deres magtesløse ejere. Plus alle de skader der sker. En skade er en for meget.

Så forbyd det.[/quote]

Enig, og op mod en fjerdedel af alle de tungmetaller, man finder i naturen stammer fra fyrværkeri… Det har simpelthen taget overhånd!!

:rock::rock:

Næ… jeg troede, at du lavede fis og ballade - laver du virkelig selv krudt og kugler ??

:yah::klapper::wehu:

Næ… jeg troede, at du lavede fis og ballade - laver du virkelig selv krudt og kugler ??

:yah::klapper::wehu:[/quote]

Det er osse lidt fis, for det er bare små krudtblandinger til demoforsøg i kemi og så nogle helt ufarlige stjernekastere :høhø:

:ok::ok::ok:

Det er da for sejt !

Det eneste, jeg kan af den slags er at lave… en hunde-høm-høm…

Man tager et par sodapastiller - hælder lidt sprit ? over og VIPS ! - så har man den fiiineste, vellignende hunde-høm-høm.

:høhø::høhø:

Det lærte min søn til fysik i skolen - bare lige så I ved det.

:fløjte:

Det er da for sejt !

Det eneste, jeg kan af den slags er at lave… en hunde-høm-høm…

Man tager et par sodapastiller - hælder lidt sprit ? over og VIPS ! - så har man den fiiineste, vellignende hunde-høm-høm.

:høhø::høhø:

Det lærte min søn til fysik i skolen - bare lige så I ved det.

:fløjte:[/quote]

Svovlsyre på sukker giver en hundehømhøm, der VOKSER!!! :høhø:

-LOL-LOL-LOL

Det må prøves !

Kan godt lide at se ting vokse…

:høhø:

Jeg har brugt 0 kr i år - jeg gider ikke stå og fyre af når jeg er helt alene. Da jeg holdt nytår med min familie eller venner kunne jeg godt bruge 500-1000 kr, men dem spare jeg så nu.

Nej, Helle.

Der skal altzå være fyrværkeri Nytårsaften - men jeg synz så, at det skulle være forbudt at skyde af alle andre dage/aftener op til Nytår.

:slight_smile:

Der burde kun skydes ved midnat, så kan der ikke komme så mange hunde til skade rent fysisk.

:kryds:[/quote]

Enig blot mener jeg ikke, at det skal være alle de fulde folk, der står og gør det og børn, som skal men nogle myndigheder som har lov modsat civile.

Jeg tænkte ikke på hunde, der kom til skade - men på mennesker.

Det er jeg så meget imod!
Det vil nemlig betyde, at det skal betales via skatten (og dermed af mig) og jeg synes der er langt vigtigere ting at bruge penge på.

Enig, men i forvejen har vi brugt 80 miller… det kan næppe blive dyrere!

Og hvis det gavner nogle dyr, deres ejere og deres decembermåned plus januar plus november for nogle samt forhindre at bare et barn får skudt et øje ud så betaler jeg gerne via skatten

[quote=lenschow;316864]Enig, men i forvejen har vi brugt 80 miller… det kan næppe blive dyrere!

Og hvis det gavner nogle dyr, deres ejere og deres decembermåned plus januar plus november for nogle samt forhindre at bare et barn får skudt et øje ud så betaler jeg gerne via skatten[/quote]

Hvad bruger vi 80 mill på i forvejen? Fyrværkeri?

Jeg er helt overbevist om, at dyrene er ligeglade med hvem der fyrer af - det er fyrværkeriet i sig selv, de ikke bryder sig om.

Folk kommer til skade året rundt af forskellige ting - og ja, nytårsaften er det fyrværkeri, men heldigvis er det faktisk ret sjældent, at det er børn der kommer til skade.

Stod der ikke 80 miller længere oppe? Så har jeg læst forkert.

Ang dyrene: uenig - der er stor forskel på om der skydes af en dag i en time årligt eller hver dag på må og få fra december/november til midt i januar. Stor forskel for dyr med fobi. Plus det er håbløst for ejerne at arbejde med, da de ikke aner, hvornår næste skud kommer.

I forvejen betaler du for, at børn og voksne via kampagner oplyses om faren ved dette, men hjælper det? Brug dog vores skattekroner på et gardint forbud i stedet - og på at folk med forstand fyre af på udvalgte steder på NATTEN. Det vil jeg hellere betale til end som det er nu

Jeg køber aldrig fyrværkeri, jeg gidz ikke at sætte ild til mine penge.

:høhø:

Men hvis alle havde det sådan, var der ikke meget at se til Nytårsaften.

Hørte i Nyhederne i går, at der var solgt krudt og kugler for 80 millioner kroner !?

-what-what

Finanskrise - hvor ??

:)[/quote]

Det VAR 80 miller.

[quote=lenschow;316874]
Brug dog vores skattekroner på et gardint forbud i stedet - og på at folk med forstand fyre af på udvalgte steder på NATTEN. Det vil jeg hellere betale til end som det er nu[/quote]

Jeg synes også det ville være en fin løsning. Jeg synes det krudt folk fyrer af er knap så pænt. Altså der er jo rigtig mange der køber billige raketter mm. og det er da lidt skuffende at se sådan en futte til vejrs - jeg vil i hvert fald ikke give penge for det :slight_smile:
Jeg synes derimod det er vildt flot når professionelle fyrer det af, det er noget helt andet end at fyre nogle dårlige raketter og batterier af - efter min mening