Hvor mange penge brugte du (din husstand) på fyrværkeri i år?

-LOL-LOL-LOL-LOL

Hellle… så gjorde du det igen :

Lærte mig et nyt ord :

Et gardint forbud…

-LOL-LOL-LOL-LOL

Kææææææææææææææft, hvor jeg elsker dig… sidst var det :

At kende nogen spartansk…

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Du er for dejlig - det håber jeg, at du ved…

:slight_smile:

Det vildeste fyrværkeri vi brugte til vores nytårsaften var de der proptrækker knallerter og små flasker med snor i der siger bang og der kommer små serpentiner ud Gg

Så jeg har stemt 0 kr.

Jeg synes det er nok at kigge på alle de andres.

Vi har heller ikke brugt en krone.

Jeg elsker at kigge på de andres fyrværkeri, men gider ikke selv fyre det af…

Har selvfølgelig brugt lidt penge på champagnepropper, bordbomber og den dur…

Vi køber altid lidt fyrværkeri men højst for 500 kr.
Hvad ville nytårsaften dog ikke være hvis alle tænkte “jeg gider ikke bruge penge på det - jeg kigger bare på de andres…” så skulle man sørme kigge længe efter raketterne :stuck_out_tongue:

[quote=Celina;316899]Vi køber altid lidt fyrværkeri men højst for 500 kr.
Hvad ville nytårsaften dog ikke være hvis alle tænkte “jeg gider ikke bruge penge på det - jeg kigger bare på de andres…” så skulle man sørme kigge længe efter raketterne :p[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Nemlig… jeg holder meget af at se på det og så ELSKER jeg duften af krudt…

:hjerte:

[quote=lenschow;316874]Stod der ikke 80 miller længere oppe? Så har jeg læst forkert.

Ang dyrene: uenig - der er stor forskel på om der skydes af en dag i en time årligt eller hver dag på må og få fra december/november til midt i januar. Stor forskel for dyr med fobi. Plus det er håbløst for ejerne at arbejde med, da de ikke aner, hvornår næste skud kommer.

I forvejen betaler du for, at børn og voksne via kampagner oplyses om faren ved dette, men hjælper det? Brug dog vores skattekroner på et gardint forbud i stedet - og på at folk med forstand fyre af på udvalgte steder på NATTEN. Det vil jeg hellere betale til end som det er nu[/quote]

Ja, men de 80 mill er jo ikke mine penge. Hvad andre bruger deres penge på er deres sag, men jeg ønsker ikke at bruge penge på fyrværkeri - og dermed mener jeg ikke det er en statsopgave at fyre af nytårsaften.

For min skyld kan man sagtens lave et forbud, så man kun må fyre af nytårsaften - det ville glæde mig. Synes faktisk folk er rimelige i december efterhånden. I hvert fald her hvor jeg bor.

Jeg føler mig helt sikker på, at kampagner for fyrværkeriskader er givet godt ud. Vi ved jo alle, hvor meget ulovligt fyrværkeri her er og jeg er sikker på, at kommer der et generelt forbud, vil der bare komme endnu mere af det.
Der er så mange mennesker, der ikke vil acceptere, at de ikke må skyde det nye år ind.

Ja jeg holder på mit ønske om forbud:-)

Hahaha Therese det må - indtil nu - være årets nye ord:-) Fniiiss

[quote=lenschow;316905]Ja jeg holder på mit ønske om forbud:-)

Hahaha Therese det må - indtil nu - være årets nye ord:-) Fniiiss[/quote]

:inlove::inlove::inlove::inlove:

Jeg elsker det allerede - mig og Nabo samler på …ehm… aparte ord og vendinger , og de bliver brugt flittigt.

:høhø:

Må vi bruge dine guldkorn - eller har dig patent på dem ?

:slight_smile:

Jeg håber altzå, at du ved at det IKKE er for at gøre nar/være en ordkøver - jeg ELSKER bare ord og har altid gjort det…

:wehuu:

Jeg tåler det - har jo ingen sproglige problemer normalt:-)

Men dette må I ikke bruge - jeg har taget PARTENT på dem! hahahahha

Joh brug dem!

Vi har ikke brugt en krone på det , for jeg hader fyrværkri…
Kan godt forstå de kærer dyr er så bange for det.
Efter min mening så skal de kun skydes af den 31/1 jan også er det slut.

[quote=lenschow;316910]Jeg tåler det - har jo ingen sproglige problemer normalt:-)

Men dette må I ikke bruge - jeg har taget PARTENT på dem! hahahahha

Joh brug dem![/quote]

:?:?:?

Jamn… jeg troede, at det var med vilje - for når man har sagt noget tilpas mange gange - så sidder det fast…

:høhø::høhø:

Jeg hørte f.eks. for mange år en pige sige at hun kendte en der var denil cement - og det har jeg sagt lige siden…

:tihi::tihi:

Og en anden sagde, at hun havde set en autistisk film - og også den sidder bare fast … jeg har SÅ mange skæve talemåder - især sammen med Nabo fordi vi er så meget sammen og begge fanger hver eneste skøre ordlyd…

:inlove::inlove::inlove:

Der er jo et forbud mod at bruge det på alle andre dage end nytårsaften. Og hvis man gerne vil fyre noget af uden for den dag, så skal der en ansøgning ind til politiet, som så vurdere om man kan få lov.

At alle så ikke følger loven er jo ikke nogen ny ting.

Jeg bruger ikke penge på fyrværkeri, men jeg føler heller ikke anledning til at skrive noget negativt om dem der gør eller om de penge, der bliver brugt på fyrværkeri.

[quote=KKH;316913]Der er jo et forbud mod at bruge det på alle andre dage end nytårsaften. Og hvis man gerne vil fyre noget af uden for den dag, så skal der en ansøgning ind til politiet, som så vurdere om man kan få lov.

At alle så ikke følger loven er jo ikke nogen ny ting.[/quote]

Nej, det er ganske lovligt at fyre af i december og januar til en vis dato.

Anvendelse af fyrværkeri

				 				 				 					Du skal udvise forsigtighed ved enhver form for anvendelse af fyrværkeri.

Det er som udgangspunkt kun tilladt at anvende fyrværkeri i perioden fra den 1. december til den 5. januar.

www.politi.dk

Min kæreste købte et batteri til 250 kr. JEG køber aldrig noget. Jeg er generelt lidt for nærigpind til det, men synes alligevel det høre sig til, men vi plejer altid at dele det lidt op nytårsaften - så nogle kommer med fyrværkeri og andre vin eller noget :slight_smile:

Jeg holdte nytår i Århus - og vi kunne tydeligt se at der er brugt færre penge på fyrværkeri i år end normalt!!!

Det tror jeg så har været meget lokalt, for jeg vil vove at påstå, at der blev skudt mere af her i området end året før :slight_smile:

Har aldrig købt et stykke fyrværkeri i mit liv. Kan godt antænde, hvis det ser fornuftigt ud, Men der plejer sjældent at være brug for min hjælp. :slight_smile:

Jeg synes i øvrigt godt nok fyrværkeriet var lidt tamt i år.

Jeg endte med at holde nytår i forstaden og der var skam så rigeligt med fyrværkeri, men det var bare så grimt. Ren Harald Nyborg og Bilka, blev vi enige om.

Skulle have været blevet her på Amager, for jeg ved de laver nogle flottere heromkring. Her er folk som går op i det, og så har jeg en super udsigt fra mine vinduer. Men ak ak, det gik jeg glip af. Heldigvis så jeg nogle herhjemme d. 30. om aftenen, og de var bare superflotte.

Vi har købt for 200,- til børnene. Der var lidt små raketter, lidt heksehyl, små røgbomber, knaldperler og sole i forskellige farver.

Børnene gik sammen med deres granfætre - der er noget større end dem - og passede godt på hinanden. De havde alle briller på, og var godt beskyttet. :inlove:

Jeg er en ren pyller gås når det kommer til krudt, men børnene skal lære at omgås det på en ordentlig måde, og det gør de ved at prøve det selv (SELVFØLGELIG var Karsten med dem de første mange gange for at lære dem det)

Personligt ville jeg ønske, at der kom et forbud mod at skyde fyrværkeri af alle andre dage end den 31/12 (og selvfølgelig nytårsnatten)
Jeg har SÅ ondt af dyrene.
Her har vi Toffie, der gik fra kl. 16.00 til kl. 8.00 om morgenen uden at komme ud at tisse, for han var simpelthen så rystende bange for at komme ud. :ked:

Jeg har fået “omvendt” en ung knægt her i kvarteret. Han skød krudt af og kastede lidt løst med det. Jeg inviterede ham til sidst indenfor (han gik lige udenfor vores blok) og viste ham, hvordan Toffie krøb helt ind i et hjørne og rystede af skræk. Jeg havde “brug for” at vise ham, at han faktisk gør dyrene bange, og han har sikkert ikke tænkt over det, eftersom han går udenfor og de ikke selv har dyr.

Han er stoppet med at skyde på må og få, da han pludselig forstod hvilken skade han gør ved dyrene - ikke blot vores kæledyr, men også de vildtlevende dyr.

[quote=Abaddon;316970]

Jeg holdte nytår i Århus - og vi kunne tydeligt se at der er brugt færre penge på fyrværkeri i år end normalt!!![/quote]

Det samme indtryk fik jeg her ved Horsens. Men der var dog alligevel nogle store og meget flotte raketter imellem :slight_smile: