Hvor mange vegetarer er der på KG? (afstemning)

[quote=Vivi_Fletcher;151178]Jeg savner at få kaninkød.
Dengang jeg boede med min eks, havde vi egenproduktion af kyllinger, æg og kaniner.
For det første er det sund og smager godt - og samtidig vidste vi, at dyrene havde haft det godt, mens de levede :ok:[/quote]

:ked::ked::ked:
Ikke små søde kaniner :ked::ked::ked:

[quote=Vivi_Fletcher;151178]Jeg savner at få kaninkød.
Dengang jeg boede med min eks, havde vi egenproduktion af kyllinger, æg og kaniner.
For det første er det sund og smager godt - og samtidig vidste vi, at dyrene havde haft det godt, mens de levede :ok:[/quote]

Ja, kaninkød smager rigtig godt. Desværre er det bare ikke så nemt at få fat i her i DK. De må ellers være nemme at avle, sådan som de reproducerer -høhø Men de er nok ikke så nemme at slagte. Og så er det måske svært at sælge, fordi folk tænker på små søde pelsbolde med lange ører.

Ikke små søde kaniner :ked::ked::ked:[/QUOTE]

Nej, det var nu store kaniner :smiley:
Vi havde Blå Wienere.

Tænk … jeg vil altså hellere spise en kanin, jeg ved har haft det godt, fremfor en kylling, der er vokset op under elendige forhold.
Men sådan er vi så forskellige :slight_smile:

I min datters børnehave måbede de andre unger også ofte, når Luna fortalte, at vi skulle have kanin til aftensmad :smiley:
Vi havde én kælekanin, der løb frit i haven, kom når man stampede i jorden osv. Resten kælede vi jo ikke med, men havde dem som “produktionsdyr”.

uuuh ja, sådan en god gang kanin er altså guf…eller vildt med vildtsovs…uuuuuhmmmmmmmm…og så er jeg altså lidt ligeglad med om det er bambi jeg spiser, det smager GODT, og det er naturens orden, bare se på kattene med mus og fugle…løver med antiloper osv…

og vi har jo flænsetænder siddende netop fordi vi som aberne skal spise både grønt og kød…sådan er vi bare lavet…helle for at være en tiger…KØØØDgg

De fleste kaninavlere spiser selv dem de slagter, men som regel kan man godt få lov at købe et par stykker.
Vi kunne heller ikke selv slagte vores. Dér satte min eks altså grænsen. Kyllinger/høns kunne han godt, men ikke kaninerne :smiley:
Vi fik en fra kaninavlerforeningen ud og foretog slagtningen.

Hvis jeg havde en større fryser, ville jeg helt sikkert kontakte en af de større kaninavlere og høre om man kunne aftage nogle stykker.

hov, man kan da forresten købe spisekaniner 10 min herfra…

Jeg er absolut ikke vegetar eller veganer. Ligesom Ann har jeg det sådan at mennesket er skabt til at spise kød, så hvorfor skulle jeg fornægte min natur.

Jeg har respekt for Veganere - HVIS de så også holder sig fra alle andre animalske produkter som læder m.m.

Jeg har altid haft et anstrengt forhold til vegetarer når deres begrundelse var at de gjorde det for dyrenes skyld. Mælk kommer fra køer hvis kalve brutalt er blevet flået fra dem og lever i små burer og bliver flaskefodret til de ender på bordet som kalvekød. Fisk kan føle smerte ligeså vel som pattedyr og de får lov til at blive kvalt langsomt ihjel på et bjerg af is i bunden af et skib. Æg er dyrefostre, befrugtet eller ubefrugtet af en høne der ikke laver andet hele sit liv indtil den ender som sej suppehøne i en gryde eller som dyrefoder i en kødhakker.

Jeg synes ærligt talt det er en smule (for ikke at sige meget) dobeltmoralsk. I min verden så skal men enten gøre det helt eller lade helt være.

Hvis folk siger de vælger at spise sådan og sådan grundet livsstilsvalg er det for mig noget helt andet. Men hold op med at hive den der med dyrevelfærd op af lommen hele tiden, for i længden der holder den ikke en meter i forhold til alle de andre animalske produkter der bliver brugt der bliver produceret mindst lige så svinsk.

ja det er da egtenlig rigtigt nok, æg er - meget groft sagt - aborter…
og hvad så med dem der spiser kaviar…
hvis man tænker over det er der faktisk mange ting der virker “skumle” at vi spiser, når man tænker over det, men igen, det er overlevelse, det er mad…

Et dyr jeg synes er skummelt er komodoveranen, den bider sit bytte og lader det dø stille af forgiftningen før den så spiser det…og så er de aggressive som bare pokker…puha…

jeg kan godt forstå de tanker Gry :slight_smile:

men samtidig tænker jeg, lidt har jo også ret, de gode ting man har gjort kommer jo ikke skidt tilbage fordi man har gjort noget mindre godt.

Jeg er ikke hverken vegetar eller veganer, jeg spiser stort set alt mad :slight_smile:

Jeg synes folk skal gøre, hvad de har det bedst med - om det så er at undlade kød eller hvad det nu ellers kan være man ønsker at bidrage/ikke bidrage til.

Det der er rigtigt for den ene er altså ikke nødvendigvis rigtigt for den anden.

Jeg spiser kød og helst hver dag…
Okse,svin,kylling,fisk mv…

Dog spiser jeg ikke rød kød eller indvolde… Nej tak,det bryder jeg mig ikke om.
Kanin,bambi`s mor,hest mv videre spiser jeg heller ikke … Dem kæler jeg jo med… Ja ja,ved godt det noget pjat,men sådan har jeg det altså:)

Selvom jeg ikke spiser indvolde så spiser jeg altså Leverposteg… Dobbeltmoralsk, ja,men sådan er det bare :slight_smile:

Jeg spiser kød, dog ikke svinekød.

Helst spiser jeg kød som er økologisk, ellers mister jeg ret ofte appetiten til kødet…

:ok: Det er fedt at hører jeres meninger…

Selvom jeg har smagt kød, har jeg aldrig (og kommer aldrig til det) smagt noget købpålæg, pølser eller noget i den stil, bare tanken om det er absolut rigeligt!

I stedet spiser jeg nogle glimrende erstatningsprodukter lavet af soyabønner mv, fra Nutana! Det er dyrt, men smager rigtig godt :slight_smile:

jeg synes også det der bønnepostej og nøddepostej fra Nutana smager vildt godt -thumbs

Nuttolenen og soyapølserne er også gode :slight_smile:

Man kan også få vegetar “nuggets” og meget andet godt!

Generelt har jeg det sådan at jeg ike spiser noget, hvor jeg kender dets NAVN!
Dvs at jeg gerne spiser en kælekanin, bambi, rensdyr, kalv, hest, høne - ja hvad som helst - også selv om det engang har været folks kæledyr!
Men - jeg kan ikke få mig til at spise fx en kanin, jeg har gået og nusset med, eller en hest jeg har redet… så, hvis nogen inviterer mig på middag og vil servere Stampe for, så lad være med at fortælle at det lækre kød har haft et navn, tak! :smiley:

Men hvis vi skal tage fat i spørgsmålet om mennesket i grunden er skabt til at spise kød, så vil jeg mene, at det er vi ikke. Det er rigtigt at mennesket har tilpasset sig til at kunne spise - alt stortset, og dette er da en kæmpe fordel når det kommer til overlevelse. Men hvis vi skal se på de fysiologiske aspekter, så er der intet der tegner på at mennesket er en jæger. Vi har ingen kraftige klør til at nedlægge et bytte, ej heller tænder der er lavet til at flå, men derimod til at tygge. Vi har ingen naturlige fordele når det kommer til fart… mv.
Derimod har vi vores intelligens og evnen til at bruge redskaber - og det er dette, der efter min mening, er det der har fået os til at lave våben så jagt blev en mulighed - og dermed blev muligheden for at spise kød muligt…

Jeg er nok nærmere en kød-tar

Den må du altså forklare noget nærmere Gg

den forstod jeg ikke :slight_smile:

[quote=Rimmen;151299]Men hvis vi skal tage fat i spørgsmålet om mennesket i grunden er skabt til at spise kød, så vil jeg mene, at det er vi ikke. Det er rigtigt at mennesket har tilpasset sig til at kunne spise - alt stortset, og dette er da en kæmpe fordel når det kommer til overlevelse. Men hvis vi skal se på de fysiologiske aspekter, så er der intet der tegner på at mennesket er en jæger. Vi har ingen kraftige klør til at nedlægge et bytte, ej heller tænder der er lavet til at flå, men derimod til at tygge. Vi har ingen naturlige fordele når det kommer til fart… mv.
Derimod har vi vores intelligens og evnen til at bruge redskaber - og det er dette, der efter min mening, er det der har fået os til at lave våben så jagt blev en mulighed - og dermed blev muligheden for at spise kød muligt…[/quote]

Ret mig hvis jeg tager fejl men mener at have hørt et sted at vi netop blev klogere og udviklede vores intelligens og jagtegenskaber netop fordi vi spiste kød og proteinerne deri udviklede vores hjerner? :? og ikke omvendt

Derudover er jeg ikke vegetar. men bryder mig ikke om hverken fisk eller svinekød. :slight_smile: