Hvor meget tigger jeres katte?

Mine tigger IKKE spor …De tar’ bare selv hvad de vil ha’ :-). Hver eneste gang jeg sætter min fyldte tallerken på bordet, har jeg med garanti Pretty ved min side, og hun prøvesmager ALT hvad jeg spiser :slight_smile:

Her i huset har kattene også på mystisksvis lært klokken og bliver der ikke serveret til tiden ja uh ha så bliver der balade:tihi:
De ved også udemærket godt hvornår jeg er ved at finde katteguf frem det er som om de er tankelæsere:høhø:

mennesker mad er de dog ikke særlig intersseret i… men hvis der slagtes og gøres duer istand det er en helt anden sag:p så samles alle rovdyerne i flok og venter( i hvert fald har nogle af dem disiplin) på det bliver deres tur.

Abyer er jo kronisk sultne :tihi:
Der er dog stor forskel på, hvor slemme de er, for de ved udmærket at det er forbudt.
Så længe jeg er i køkkenet, bliver de på gulvet - men jeg skal ikke bevæge mig væk fra bordet. Ordner jeg noget kød, der dufter specielt godt, har Fie et meget morsomt stunt, hvor hun hopper op på kanten af bordet og ned igen i samme bevægelse. Så er hun jo ikke hoppet op på bordet, vel :tihi:
De andre tigger kun på gulvet.

Ingen tigger dog når vi sidder ved spisebordet - for der får de aldrig noget.
Meeen … Fie kan godt finde på at stjæle derfra.

trixie tigger aldrig, og en smule gør hun nu alligevel , for lukker vi en ds op ude i køkkenet kommer hun springende, men så snart hun ser det ikke er noget for hende, så går hun igen. Gaia derimod hun er tigge-prinsesse over alle tigge-prinsesse, hun er virkelig ekstrem og hun gør alt hvad hun kan for at få fat i det vi spiser og alt skal smages på. nåja vi syntes jo det er sødt at hun gør det, så når vi sidder ved spisebordet sidder hun på stolen ved siden af mig og så får hun lov at smage.

Mine søde pus tigger da aldrig :engel2::engel2::engel2:
De tager da bare, hvad de har lyst til:rock::høhø:

Ikke ret meget :klapper:

[QUOTE=Catika;695995]Ikke ret meget :klapper:

[/QUOTE]

LOL, LOL :stuck_out_tongue:

Oliver tigger faktisk ikke…

Men til gengæld vækker han mig på slaget 6 hver eneste morgen :surrender1: med spinden og hovednus, for så er det tid til vådfoder, mener herren :stuck_out_tongue: Hver dag kl 16.30 starter han med at snakke løs, hoppe op og nusse sit hoved ind i mit, og ligge og gøre sig lækker på gulvet… For så er det nemlig tid til hans 2 omgang vådfoder :tihi:
Han elsker at smage på min mad, og får tit noget ved bordet… Men det er han ikke begyndt at tigge af dog…
Han har endda præsteret at hoppe op i sofaen og sætte sig fint på bagbenene (ligesom når vi klikker) da jeg sad med en lakse sandwich :savle: Og selvfølgelig skulle han da ha et stykke, når han nu var så dygtig… :tihi::ups:

Jeg må altså have et kedeligt hushold for jeg har ingen der tigger…der er kun når jeg spiser en majskolbe, så skal Thit og Mulle have nogle af majsene men det har jeg jo selv vænnet dem til, så det er vist ikke tiggeri:høhø:

Men det skal så siges, at her i huset er al mad ad libitum, alle får hvad de hver især vil have, så der er ingen grund til at tigge:tihi:

her er ingen tiggeri fra nogle af mine katte, da jeg simpelthen aldrig har givet dem menneskemad, og de derfor ikke ved hvordan dette smager, til at min mad er eftertragtet.
Til gengæld hvis der mangler mad i madskålen og jeg har en sulten kat eller to, skal de nok selv få det sagt, ved at kradse på skabslågen, hvor noget af kattemaden står gemt inde :slight_smile: De er såmen kloge nok.

Efter min gamle kat som havde en spiseforstyrrelse, ikke er her mere, er der ikke noget tiggeri her…

Men de får heller aldrig noget ved bordet og kun kattemad når jeg kalder på dem 3-4 gange om dagen :slight_smile:

Her i huset kommer de farende og sætter i hylekor lige så snart de kan høre at jeg er i gang med deres mad som de får morgen og aften. Ellers kommer de blot hurtigt ud i køkkenet og sætter sig/lægger sig i håbet om at noget måske lige falder af til dem :høhø:

Når vi selv spiser så er de heldigvis så opdraget at de godt ved at det kan de glemme alt om at gå på bordet eller forsøge at tigge sig til noget :slight_smile:

Så her er det ikke så slemt med tiggeri fra kattene :slight_smile:

Sikke nogle skønne billeder og videoklip af Missi :tihi: Jeg kan se på det hele at Saga ikke se så slem alligevel :høhø:

[QUOTE=Catika;695995]Ikke ret meget :klapper:

[/QUOTE]
Det der er da vist ikke tiggen, det ligner mere et tag-selv-bord med dig som mad holder :lol::lol::lol:

Creamy, også kærligt kaldet The Cookiemonster eller Miss Hoover - konstant!
Tullen - stort set aldrig.
Greven - aldrig. (Heldigvis, for han er jo også allergisk overfor det hele - næsten…)

[QUOTE=Catika;695995]Ikke ret meget :klapper:

[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper:
Det der så jo bare hyggelig ut :hjerte:

Tigging er både sosialt og underholdene, slitsomt ja,men action,absolutt - kjedelig NEI :høhø:
Vi som har tiggere får kanskje flere grå hår,men alle de helt spesielle minnene det gir ville jeg aldri vært foruten :tihi:

Buster tigger ikke ret meget mere - men mon ikke det har noget at gøre med at jeg er blevet vegetar…
Han mener i hvert tilfælde at mit kaninfoder må jeg gerne beholde for mig selv.

Der er dog ingen regel uden undtagelse, så når jeg spiser min ostemad om aftenen så er Buster der ofte, nogle gange forsøger han endda selv at tage, men det får han altså ikke lov til. Og så er der nogle bestemte hjemmelavede cookies, dem er han helt vild med - måske fordi de er sukkerfri;-) (Spøg til side, men det er sukkerfri havregrynscokkies med tranebær - dem kan jeg have svært ved at have i fred - får han lov gnasker han løs…)
Ved nærmere eftertanke - de ting at prøver at nappe fra mig - det er faktisk når jeg sidder henne i min lænestol og set TV - det er meget sjældent han går det når jeg sidder ved spisebordet.

Finn Frode og Tine, hor er det nogle skønne billeder! Hehe, specielt Snehvide er da for lækker når hun lægger der og gør sig til!

Mine tigger også hele tiden. Bamse vil have mad, og her er kylling i høj kurs! Basil vil have leg, og kun med drillepinden med læder snore i enden. :slight_smile:

Mine katte har aldrig tigget :engel2::engel2:…blot krævet deres ret :regler:

Herhjemme tigger kattene altså ikke. :engel2: Det kunne vil aldrig finde på, og Nimbus kommer slet ikke løbende så katratmaven er ved at flyve af, når køleskabet bliver åbnet. Og Nokki lyder slet ikke som en lille pattegris når yndlings-godbidderne kommer frem eller når der er udsigt til en portion vådfoder.

Med venlig hilsen
Nimbus og Nokki, der aldrig tigger og altid er søde. :fløjte: