Hvor populært er dit navn?

Jeg synes det er lidt sjovt…

http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/navne/Baro.aspx

Ja mit navn er så slet ikke populært mere… Hele 1 barn blev døbt Henriette sidste år… Ret impronerende faktisk.

70 piger blev døbt Eva sidste år - det var da flere end jeg havde regnet med :smiley:

Der var så til gengæld kun 8, der havde fået mit andet navn, Irene :tihi:

Hvis vi tager mine kattes navne, så var 3 drenge og 10 piger blevet kaldt Nikita pg 14 drenge og 2 piger Robin :tihi:

mit navn ligger rimeligt stabilt på 20 +/- 5 stykker…

ikke underligt kom der et boom i 89 efter Dansen med Regitze kom ud… det peakede i 93 med omkring 50 og siden har det været rimelig stabilt :slight_smile:

Jeg hedder noget så ordinært som Louise, og alligevel er der kun 39 der blev døbt Louise sidste år…

Orv ikke særlig populært længere. 48 sidste år hvor imod 1271 i 91

Ja Camilla/Kamilla var jo ligefrem modenavn på et tidspunkt - jeg kender nogen, der var til barnedåb, hvor alle tre piger, der skulle døbes, kom til at hedde Camilla :høhø:

HA HA HA ja jeg kan se, at mit navn ikke var populært sidste år eller i 2002, 2004, 2005, 2008 og 2009 :tihi: Ikke én fik “mit” navn de år :smiley:

De sidste 12 år, er der kun 18 i alt, der har fået navnet Annette :stuck_out_tongue:

Der kom også kun 1 Susanne i DK sidste år…
17 stk de sidste 10 år…det er IKKE mange!!
Jeg syntes endda det er så pænt!! :fin:

Ja vi er ikke så moderne mere. da jeg blev døbt Camilla i 1970, var der bare INGEN der hed det…og jeg var så ked af mit navn som barn, ville meget hellere hedde Trine ligesom alle de andre :slight_smile: :slight_smile:

5 Tinaer og 1 Susanne sidste år…og mit efternavn er der heller ingen der kan stave til - føler mig helt speciel nu :wink:

Hehe dejligt med et specielt navn. Ingen undtagen mig er døbt blancka siden jeg blev døbt det i 1990. Eller før. Dejligt :]

18 Pernille’r i 2011 og 21 i 2010. Det var da ikke forfærdelig mange! Mit navn boomede dog med de ca. 500stk, om året fra 1985-1995, og jeg blev født i 1984 :slight_smile: Er selvfølgelig opkaldt efter Pernille-chokoladen. Den holdt min kære morfar så meget af :smiley:

lolol :smiley: mit navn er ikke særlig populært…
Wonder why.
1985: 240
2011:4

Kun 24 fik mit navn sidste år… Det toppede i 1995 med hele 187 der fik mit navn og derfra er det faktisk bare gået ned af bakke…

Jeg kan godt lide mit navn :fin:

Mit navn er så Pææænt populært… (Jeg vidste bare at jeg var god reklame! :tihi: )

72 børn kom til at hedde Julia sidste år… der var kun 20 da jeg blev født…

Jeg skulle måske have heddet Juliane istedet for Pernille, og så ville jeg nok have været den eneste det år :smiley: Ligesom min mors navn Jonna er Juliane ikke liiige særlig højt på listen. Min søster Mariannes navn er heller ikke videre populært hvorimod min klat-i-bagefter-lillesøster Kathrines navn boomer!

Der er 15.740, der hedder Eva…
Der er 2 eller færre der hedder mit fornavn og efternavn - og det er mig og min grand-tante :høhø:

Der er 519 der hedder mit efternavn…

der er 161 der hedder mit RIGTIGE efternavn, som jeg snart skifter til igen :slight_smile:

[QUOTE=Eife;894683]Der er 15.740, der hedder Eva…
Der er 2 eller færre der hedder mit fornavn og efternavn - og det er mig og min grand-tante :høhø:

Der er 519 der hedder mit efternavn…[/QUOTE]

vi er kun klan birketoft med 28 medlemmer :slight_smile: men ok - det er såvidt jeg husker også beskyttet :slight_smile:

Mit er et fordansket tysk ord og ikke ligefrem sjældent, men heller ikke almindeligt :slight_smile: