Hvor populært er dit navn?

Nu har jeg altid godt kunne lide at have et navn der var lidt specielt, noget tyder dog på at det ikke bliver ved med at være det :frowning: I 1985 var der 22 der fik navnet, i 2011 var der 54 der fik det. I alt deler jeg fornavn med 1225, aaalt for mange efter min smag :smiley: Mit efternavn deler jeg så kun med 99 andre :slight_smile: Jeg er så den eneste der hedder sammenblandingen af mit fornavn & mit efternavn. Har dog planer om at skifte efternavn, lykkes det kommer vi til at være fire med det efternavn :rock: :thumbup: :tihi:

Der er kun mig i landet med kombi’en af mit fornavn og efternavn :slight_smile:

Hvis jeg checker både fornavn og efternavn, skrives der: Der er to eller færre
Jamen er det to, en eller ingen??

Efter den nye navnelov kan et navn kun være beskyttet, hvis der er et meget lille antal mennesker, der hedder det. Selv de gamle adelsfamilier er ikke beskyttede længere.

I 1985 var der 897, der fik navnet Mette - i 2011 var det 12

Til gengæld er min fars navn, Theodor, gået fra 1 til 138, så det siger jo lidt om moden :slight_smile:

Hov - jeg er desuden den eneste i Dk med mit fulde navn, da mit mellemnavns stavemåde kun bruges af min familie :slight_smile: Vi er 26!

Ingrid er gået fra 0 i 1985 til 86 sidste år. Det er jeg da helt overrasket over.

Marianne er ikke populært - men det vidste jeg godt. Til gengæld hører mit efternavn kun til min familie her i landet - hvorimod det i Holland (som far var fra) er på niveau med “…sen” navne.

Mit eget fornavn har ligget på top10 blandt de nyfødte siden 2000. Da jeg fik navnet i 1982 var der ikke mange der hed det.
Hvis man ser på kattenes navne, så var der 104 piger der fik navnet Maria (kender faktisk én af dem), ialt bæres det af 28183 kvinder. Piv er et meget sjældent navn til mennesker - der står at der er færre end 2 der hedder det. Det må så være en, nemlig Piv Bernth (producer på “Forbrydelsen”) .

[QUOTE=Sannela;894766]Hvis jeg checker både fornavn og efternavn, skrives der: Der er to eller færre
Jamen er det to, en eller ingen??[/QUOTE]

Det begrunder de med: Vi har valgt af diskretionshensyn at fjerne navne med kun én eller to forekomster fra navnedatabasen. Derfor kan du få et upræcist svar, hvis den navnekombination du søger på, er meget sjælden – svaret vil i givet fald være ”…”.

Altså derfor der står “Der er to eller færre med navnet” :slight_smile:

3 Lisbeth’er sidste år. Og 2 året før. Og i 2005 slet ingen. Men det er heller ikke den type navne der er moderne nu. (sammen med Susanne, Bettina og de andre navne som mine klassekammerater hed da jeg gik i skole)

[QUOTE=Battlestar;894649]mit navn ligger rimeligt stabilt på 20 +/- 5 stykker…

ikke underligt kom der et boom i 89 efter Dansen med Regitze kom ud… det peakede i 93 med omkring 50 og siden har det været rimelig stabilt :)[/QUOTE]

Heh den havde jeg helt glemt - jeg tænker altid på Regitze fra Matador :slight_smile:

[QUOTE=Sannela;894766]Hvis jeg checker både fornavn og efternavn, skrives der: Der er to eller færre
Jamen er det to, en eller ingen??[/QUOTE]

Hvis der er et meget lavt antal skriver de det ikke - for hvis der nu kun er én så er det for nemt for sære mennesker at finde vedkommende :slight_smile: (det er noget i den retning de selv skriver et sted på siden)

Royale navne er in. En af mine kolleger har en pige på … vel… 2-3 år nu der hedder Ingrid. Da hun fortalte navnet syntes jeg det var et underligt valg, fordi det ikke var ret almindeligt. Men jeg kan faktisk godt lide det nu :slight_smile:

Det er sjovt med navne og mode indenfor navne. Jeg ved at ingen af os ville så meget som have overvejet navnet Andrea da den ældste blev født i 1990. Men 5 år senere var det bare det helt rigtige navn at vælge til sit barn :slight_smile:

Andrea er et af de relativt polpulære navne nu. Da vi valgte det var det stadig lidt ualmindeligt (65 fra 1995 hedder Andrea) men nu er der et par hundrede :slight_smile:

Alex som pigenavn er sjældent. Kun 4 siden 1985 :slight_smile: Og så altså Alex her, for der står 0 ud for det årstal og det passer jo ikke helt :slight_smile:

2 børn blev døbt mit navn sidste år. Mod 192 i 1985

Birthe er overhovedet ikke populær, i 2010 var der 1 sammenlignet med at der var 10 der fik mit mellemnavn og 9 der kom til at hedde Finn.
Birthe Tordrup er der to eller færre, jeg ved der er to.

Haha mit navn peekede i 1985 med 22… sidste år blev 1 døbt Vivi…

(jeg havde nu heller ikke selv valgt det navn hvis jeg selv havde kunne vælge… :smiley: )

2 eller færre hedder mit fulde navn - mig bekendt er der kun mig :slight_smile:

• og min mands navn, Gregor, kan man slet ikke slå i fornavnedatabasen, men hvis man kigger under fulde navn så er der 42, der hedder Gregor (men det kan så være som efternavn …).¨
    Mit efternavn er vi hele 183 der hedder, og der er kommet 8 til det sidste år :slight_smile:

Hvordan ved du at du er den eneste? :slight_smile: Hvis der er to eller færre siger de jo kun det?

Af diskretionshensyn oplyser de altid, at der er 2 eller færre…selvom der kun er 1.
Det læste jeg engang på Danmarks Statistik.

Mit fornavn er der ingen der har fået siden år 2000.

Kombinationen af mit fornavn+giftenavn+pigenavn er der kun mig der hedder…den siger også her :2 eller færre.

Hvis jeg googler det…så er der ingen. Det er jo smart, når nu jeg har navne-og adressebeskyttelse i Folkeregistret, pga alvorlige trusler i forb.med tidligere job :-)selvom jeg ikke bruger hele mit navn på mit arbejde.
Men mit fornavn+pigenavn, den pibler frem på google…

[QUOTE=Sim-Sim;895023]Af diskretionshensyn oplyser de altid, at der er 2 eller færre…selvom der kun er 1.
Det læste jeg engang på Danmarks Statistik.
[/QUOTE]

Ja, men indimellem er der jo 2 og ikke 1 :slight_smile:
F.eks. ved min kombination, der ved jeg jo at der er mig og min grandtante, og der siger den jo også to eller færre :slight_smile:

Ja, netop…2 eller færre…hvis der er 2 eller 1.:slight_smile:

Ja, og min pointe er så hvordan Enki ved at der kun er 1 og ikke 2 :wink:

som jeg har læst det, så er mit efternavn også beskyttet… (eller mit gamle og kommende)