Hvis jeg tager den rigtige rækkefølge på mine navne, og ikke den rækkefølge jeg kalder mig…så står der også 2 eller færre, men når vi nogen gange har leget med computeren på arbejdet (det må vi jo godt, når vi kun søger på vores egne navne)…så kan vi se om der er 1 eller 2. Og i mit tilfælde er der kun…moi. ![]()
Det er ikke samme måde som mit navn er beskyttet. Mit navn og adresse er beskyttet i Folkeregistret på den måde, at man ikke kan få oplysninger om hvor jeg bor…
Dit beskyttede efternavn betyder, at man ikke bare kan skifte til det, altså hvis jeg vil have dit efternavn, så er det ikke muligt…men at man skal dokumentere en ret til navnet…fx mormors pigenavn…eller et gammelt slægtsnavn…
Nååå, husk venligst på, at det er fredag aften og jeg er træt og fatsvag …ja, det ved jeg ikke.
Men jeg ved mht mig selv som nævnt i andet indlæg…når vi leger med Computeren…på arbejdet…
[QUOTE=Sim-Sim;895040]Det er ikke samme måde som mit navn er beskyttet. Mit navn og adresse er beskyttet i Folkeregistret på den måde, at man ikke kan få oplysninger om hvor jeg bor…
Dit beskyttede efternavn betyder, at man ikke bare kan skifte til det, altså hvis jeg vil have dit efternavn, så er det ikke muligt…men at man skal dokumentere en ret til navnet…fx mormors pigenavn…eller et gammelt slægtsnavn…[/QUOTE]
Ahhh
på den måde…
blev lige forvirret ![]()
Okay fair nok, strengt taget kan der være en foruden mig der hedder det, men da både mit fornavn & efternavn ikke er videre brugt vil det alligevel være lidt vildt, hvis der er en foruden mig der hedder det samme. Desuden har jeg selvfølgelig googlet mig selv & tjekket på krak, de gule sider o.s.v. ![]()
[QUOTE=Temple Bar;894799]Efter den nye navnelov kan et navn kun være beskyttet, hvis der er et meget lille antal mennesker, der hedder det. Selv de gamle adelsfamilier er ikke beskyttede længere.
I 1985 var der 897, der fik navnet Mette - i 2011 var det 12
Til gengæld er min fars navn, Theodor, gået fra 1 til 138, så det siger jo lidt om moden :)[/QUOTE]
jeg mener vi er 28 ![]()
og det er kun fordi jeg var dum nok til at lade min x gifte sig til mit efternavn… så 27 - han er ikke familie
Beskyttede efternavne
Efternavne, der bæres af 2.000 personer eller færre, er beskyttede og kan derfor ikke tages af enhver.
Danmarks Statistik fører statistikker over antallet af navne
synes alligevel det er en del, der må bære det ![]()
Vi er 6 i DK der hedder Bindersbøl
Så det må alt andet lige være vores ![]()
Mit fulde navn er der 2 eller færre der hedder.
Tja eftersom mit efternavn er et slægtsnavn og jeg er den eneste i vores bog med den sammensætning, så må jeg jo næsten være den eneste.
Der er 119 i 2012 der hedder Enoch, som er mit efternavn.
Hmmm det er vel Dannebrogs familien??
Luise… Ehm min mors kusine har Cirkus Dannebrog ja.
Men nu er der mange andre end lige dem i familien ![]()
[QUOTE=12345;895092]Luise… Ehm min mors kusine har Cirkus Dannebrog ja.
Men nu er der mange andre end lige dem i familien :-)[/QUOTE]
Ok
Jamen det betyder skam ingen ting, kunne bare genkende det navn ![]()
Luise… Hehe ja, jeg får også altid den kommentar " er du i familie med cirkus Dannebrog"
Min familie har i mange generationer rejst rundt med cirkus og Tivoli.
Da jeg var barn rejste vi rundt med Tivoli sammen men min fars kusine og hendes mand ![]()
Me too ![]()
[QUOTE=Sim-Sim;895042]Nååå, husk venligst på, at det er fredag aften og jeg er træt og fatsvag …ja, det ved jeg ikke.
Men jeg ved mht mig selv som nævnt i andet indlæg…når vi leger med Computeren…på arbejdet…[/QUOTE]
Fair nok…
Hehe, det er også bare i orden… jeg var bare lidt nysgerrig… Men krak og degulesider finder du f.eks. ikke mig på.
Men på google er der efterhånden en del hits kan jeg se ![]()
[QUOTE=DK Zaphy;895070]Beskyttede efternavne
Efternavne, der bæres af 2.000 personer eller færre, er beskyttede og kan derfor ikke tages af enhver.
Danmarks Statistik fører statistikker over antallet af navne
synes alligevel det er en del, der må bære det :D[/QUOTE]
Sejt, så er mit efternavn også et beskyttet navn! ![]()
[QUOTE=12345;895123]Luise… Hehe ja, jeg får også altid den kommentar " er du i familie med cirkus Dannebrog"
Min familie har i mange generationer rejst rundt med cirkus og Tivoli.
Da jeg var barn rejste vi rundt med Tivoli sammen men min fars kusine og hendes mand :-)[/QUOTE]
Wow, cool!
Eller, det håber jeg at det var… ![]()
Eva.
Det var sjovt
Især når vi ankom til Esbjerg og jeg fik lov til at give alle legekammeraterne en gratis tur i karrusellen ![]()
[QUOTE=12345;895155]Eva.
Det var sjovt
Især når vi ankom til Esbjerg og jeg fik lov til at give alle legekammeraterne en gratis tur i karrusellen :-)[/QUOTE]
Ooh ja, det har nok været et hit ![]()
Og mig
Eller i al fald max én mere:
Der er to eller færre med navnet ‘Lisbeth Hviid Jakobsen’
[QUOTE=Eife;895151]
Sejt, så er mit efternavn også et beskyttet navn! :)[/QUOTE]
Og mit - der var 285-87 eller deromkring…