Hvor sent vil du kontakte folk?

Hvor sent vil i kontakte folk?
Tænker i over det? Er der forskel på hvordan i kontakter folk?
[ul]
[li]Når I ringer?[/li][li]Når i sms’er?[/li][/ul]Jeg har en veninde som der pga mig, sætter sin sms tone på lydløs om natten, fordi jeg nogengange smsede om natten :ups:

Jeg kan stadigvæk finde på at sende en sms her midt om natten… Er det meget forkert?

Jeg kunne aldrig finde på at ringe til folk efter kl 21 - enkelte veninder 23… Men smse gør jeg når det lige passer mig - jeg glemmer tit at kontakte folk ellers :ups:

Hvad med jer - Hvad synes I? Hvordan ville I have det hvis folk ringer sent? Eller hvad hvis de sender en sms?

Jeg forventer at der er sket noget alvorligt hvis jeg bliver ringet og eller får en sms efter 22.

Jeg syndes(som jeg selv gør) at kontakt derefter skal sendes pr mail som kan læses næste gang modtager åbner sin mail.
Og pr mail kan jeg finde på at sende på alle tider af døgnet…:slight_smile:

Kh
Anja

Er det folk jeg kender, er jeg som regel også bekendt med deres døgnrytme - og om hvorvidt de f.eks. vågner af en sms.

Nogle kan jeg ringe til kl 3, hvis jeg lyster - for de er alligevel vågne.
Nogle kan jeg sms’e hele natten - for de vågner alligevel ikke.
Andre skal jeg hverken ringe til eller sms’e, efter et vist tidspunkt.

  • Skal jeg bryde en af de her “regler”, er det fordi det er akut/vigtigt - og det ved modtageren så også godt.

Er jeg i tvivl, og klokken er over 22-22.30, venter jeg til dagen efter. :slight_smile:

[quote=Tea;411610]Er det folk jeg kender, er jeg som regel også bekendt med deres døgnrytme - og om hvorvidt de f.eks. vågner af en sms.

Nogle kan jeg ringe til kl 3, hvis jeg lyster - for de er alligevel vågne.
Nogle kan jeg sms’e hele natten - for de vågner alligevel ikke.
Andre skal jeg hverken ringe til eller sms’e, efter et vist tidspunkt.

  • Skal jeg bryde en af de her “regler”, er det fordi det er akut/vigtigt - og det ved modtageren så også godt.

Er jeg i tvivl, og klokken er over 22-22.30, venter jeg til dagen efter. :)[/quote]

Enig - jeg smser heller ikke min mor om natten, af frygt for hun får et hjertestop :tihi: Hun ville bare tro der var sket noget…

Men mine veninder osv. der er jeg ligeglad :ups:
Men de fleste jeg kender slukker også deres mobil, eller sætter den på lydløs om natten… Måske fordi de kender mig :?:høhø:

Min egen personlige regel er - nødigt før kl 9 morgen, og nødigt efter kl 21 aften.
Jeg har kendt en del, der har samme regel, blot 10/22, fordi det var deres døgnrytme (og det kom bag på mig, at det kunne praktiseres).

Og så må jeg tilstå - det sikreste er at ringe til mig efter 10, og før 20. Men jeg døjer også med langtids-stress p.t., det er nok derfor :slight_smile:

Udenfor de tidsrum er det OK at ringe i totale nødstilfælde: Brand, overfald, trafikulykke, hvad der nu kan komme af katastrofer.

For en del år siden ringede en veninde: Hendes ægtemand havde slået hende for anden gang, og hvad skulle hun gøre? Kom herind, sagde jeg fluks, og smak gæstesengen ud. Så vi fik snakket strategi, og set en god film om emnet. Så hvis det er alvorligt, så står min dør åben døgnet rundt :slight_smile:

[quote=Abaddon;411612]Men mine veninder osv. der er jeg ligeglad :ups:
[/quote]

Så er jeg da glad for, at jeg ikke er din veninde :slight_smile:

Nu larmer min telefon ikke specielt meget, når der sms’es, men det betyder ikke, at jeg vil sætte pris på at blive vækket af den, bare fordi en anden person lige har lyst til at sende en ikke-akut besked på det tidspunkt :frowning:

Hvis ikke jeg ved bedre, ringer jeg aldrig til nogen efter kl. 22 eller før kl. 8-9 om morgenen. E-mails (som jo ikke larmer) kan jeg dog finde på at sende hele døgnet :slight_smile:

Det kunne ikke falde mig ind at hverken ringe eller sms efter kl 22…
Det skal være yndrest vigtig hvis jeg ringe efter det tidspunkt…eller efter 9-10 stykker

Nujii jeg ville aldrig sætte min mobil på lydløs, da hvis der sker noget med mine nærmeste så ikke kan får fat…

Jeg har en veninde der gjorde det en gang, jeg sagde til hende, jeg vil ikke have du sender om natte, kun hvis det er livsvigtigt…

Jeg ringer ikke til nogen mellem 21 og 9.

Sms - hele døgnet.
En sms forstyrrer ikke, og der vælger man selv hvornår man vil svare.

[quote=MiSi;411613]Min egen personlige regel er - nødigt før kl 9 morgen, og nødigt efter kl 21 aften.
Jeg har kendt en del, der har samme regel, blot 10/22, fordi det var deres døgnrytme[/quote]

Jeg gør det samme. Jeg ringer eller sms ikke til nogen ud over de tidspunkter medmindre der skulle være noget galt.

Jeg ringer fra kl. 8- 22 og nogle gange kl. 23. Og jeg sms´er når jeg har lyst dag og nat. Jeg slår selv sms-lyden fra når jeg sover, men har altid lyd på hvis nogle skulle ringe om noget vigtigt. :slight_smile:

[quote=PiaR;411634]Jeg ringer ikke til nogen mellem 21 og 9.

Sms - hele døgnet.
En sms forstyrrer ikke, og der vælger man selv hvornår man vil svare.[/quote]

:sorry: øhm jo her gør den… øhm telefonen vælge man da osse selv om vil tage den.

Det kommer da sandelig an på, hvilken indstilling ens telefon har :slight_smile: Hvis der er en ret høj lyd ved sms’er, så kan den sagtens forstyrre folk i deres søvn og hvorfor i alverden vække nogen pga. en uvigtig besked - bare fordi det passer afsenderen bedst at gøre det på det tidspunkt :?

Jeg vågner nemt… jeg synes at det er respektløst at kontakte folk om natten, uanset om det er ved sms eller et opkald…
Da sådan noget i min verden kun er noget man gør hvis det er meget vigtigt…

Jeg har det siddende så stærkt i kroppen, at man ikke ringer til folk efter kl. 22, med mindre der er sket noget alvorligt. Så når der er nogen der ringer efter det tidspunkt (fraset aftalte selvfølgelig), ja så får jeg et chok hver gang. Og jeg kan godt være en smule småirriteret på personen, der ringer.

ringer gerne mellem 7 og 21

eva k og tine l har jeg ikke den slags idder med. de er begge natteravne. dem kan man sms’e og ringe til sent. det samme gælder min far.
man kan sm’e mig om natten, for der sovver jeg trygt fra den. selvom den larmer helt vildt. jeg ved godt det er den og vågner derfor ikke. vækkeurs funktionen derimod- et klemt så er jeg vågen s
snak om underbevidsthed.

Hvis det er folk jeg ikke kender ringer jeg kun mellem 9-21, hvis det er venner ved jeg nogenlunde hvornår jeg kan være bekendt at ringe og sms’e.

Lidt sjovt. Hvis man ikke vil vågne af en “vildfaren”, sen SMS kan man vel sætte sin lyd på SMS til at være lydløs eller meget lav :? Jeg slukker min tlf. om natten.

Ellers så kommer det helt an på hvem det er. Min mor står op sammen med min far, så hende kan jeg skrive til fra kl. 7. Gjorde det lige i morges - min aloe vera blomstrer (første gang nogensinde ;)).

Ellers normalt 9-20.30 (opkald). 8-22 med sms.

Det gider jeg ikke gøre hver aften. Og jeg vil ikke slukke den, for skulle der ske noget akut, så vil jeg være til at få fat på.

Jeg kan ikke se nogen grund til at sende en ligegyldig sms midt om natten.

Min mor ringer/skriver jeg til indtil kl. 22.

Med mine veninder er det lidt forskelligt. Nogle er natteravne, nogle er ikke, og det ved jeg godt. Men jeg skriver nu sjældent (hvis ikke aldrig) sms’er om natten.

Det kommer helt an på hvem det er jeg skal snakke med :slight_smile: Mine veninder kan jeg godt ringe til indtil klokken 22-23… Men ringer aldrig om natten, medmindre det selvfølgelig er meget meget vigtigt.
Ellers så ringer jeg først efter klokken 08…
Sms kan jeg gøre hele døgnet, det forstyrrer ikke på samme måde, og de kan jo selv bestemme om de vil skrive tilbage :smiley:

Jeg tilslutter mig flertallet: Jeg ringer og sms’er som hovedregel kun mellem ca. 9-22, med mindre jeg kender folk godt og ved, at de ikke bliver generet. Jeg forventer heller ikke at andre kontakter mig pr. tlf og sms mellem 22 og 9, med mindre det er akut vigtigt. Min tlf er ikke sat på lydløs, netop fordi vigtige beskeder skal kunne komme igennem.