Hvor sent vil du kontakte folk?

Det kan godt være, at en sms ikke forstyrrer ligeså meget som hvis man ringer - men det forstyrrer da stadig. Det synes jeg i hvert fald.

Og jeg kan ikke lade være med at læse den - tænk, hvis det var vigtigt. Når så det er en fuldstændig ligegyldig besked, bliver jeg sgi irriteret. Det har da forstyrret både min og min kærestes nattesøvn.

P.S: Plus, at jeg bliver sindssygt forskrækket -what

Nå, det er jo heldigvis sjældent det sker :slight_smile:

Jeg er opdraget med at man ikke ringer til folk før efter kl 10 og senest kl 22 om aftenen, hvis man dog ikke har en forudgående aftale om andre ringe tidspunkter.

Det er dog lykkedes at ringe kl. 7 lige da Lis var stået op, men jeg tror jeg blev tilgivet ret hurtigt da det drejede sig om en syg kat.

Jeg vil så lige være på tværs:p…jeg reagere ikke på tlf. mellem kl 9 - 18 men man kan altid fange mig…hvis jeg da ellers kan huske, hvor jeg har lagt tlf…mellem 18 - 9…min mor ringer feks. altid mellem 01 og 02 for der er jeg, som hun siger “til at snakke med”:tihi:

Det kommer lidt an på hvem det er - men som en general regel kun mellem 9-22. Jeg har dog en veninde som først er hjemme omkring kl 23 når hun arbejder. Har jeg fat i hendes mand tidligere og får at vide at jeg kan ringe senere når hun er hjemme - jamen så kan jeg godt finde på at gøre det :slight_smile:

Folk jeg ikke kender: Jeg ringer gerne mellem 9-22.
Og jeg bliver ret så fornærmet hvis folk ringer til mig inden kl. 8 -tihi
Og jeg sms’er fra 8-23.

Mht folk jeg kender: F.eks. Kira ringer jeg aldrig til efter 22, men kan sagtens sende en sms døgnet rundt.
Tine plejer at være lige så natteravn som jeg, så vi sludrer tit kl. 1 om natten -høhø
Folk jeg kender får gerne en sms døgnet rundt, så kan der tages stilling når man vågner…

jeg syntes det kommer an på hvem det er man kontakter, eks ringer jeg aldrig til folk jeg ikke kender efter kl 21 om aftenen og heller ikke før efter kl 9 om morgenen, til folk jeg kender er der forskelligheder i hvornår jeg kontakter dem, det kommer an på deres døgnrytme osv.
men jeg kunne aldrig finde på at ringe el sms til folk midt om natten uanset hvem de er, det syntes jeg er uartigt og jeg ville blive noget så arrigt og mavesur:lynogtorden::mad:-kaisålæredet:argh: hvis nogle gjorde det mod mig.
det mener jeg helt klart er at gå over stregen
er det ekstremt vigtig, f.eks ved sygdom,dødsfald,ulykke osv kan folk ringe døgnet rundt, men ellers ikke

Jeg synes det er en god regel det med imellem kl. 9 og 22. Hvis jeg får en sms om natten kan jeg godt vågne, især hvis jeg er gået i seng kl. 22.30 og der så er en der skriver kl. 23.30 eller hvad ved jeg… Jeg måtte be en veninde om at lade være med at skrive sms’er efter kl. 22, for der prøvede jeg faktisk på at sove. Skal op kl. 5.20 og synes det er vildt træls at blive vækket af en sms midt om natten. Det er jo ikke engang fordi det er noget vigtigt, ja jeg ved egentlig ikke hvorfor man skal skrive til folk når de er gået i seng, når det bare er almindelig “løs snak”.

Jeg ringer ikke til folk efter kl. 21, med mindre det er min mor, men jeg ved hun først går i seng kl. 23. Sms’er gør jeg heller ikke i efter kl. 22.

Synes det er almindelig høflighed at man ikke forstyrrer folk, når det ikke er noget der er vigtigt…

nu kan jeg så læse at flere syntes det er ok at sms om natten og at en sms ikke forstyrre, gu forstyrre en sms da og hvorfor dælen skulle man sætte sin tlf på lydløs el slukke den pga af andres tankeløshed.
jeg blir squ lidt skuffet over over at noget sådan:sorry:
ingen sms er så vigtig at den ikke kan vente til om morgenen og er den livs vigtig så er det nok ikke en sms der skal sendes, men derimod en opringning.

´Jeg har et par veninder, der er natteravne ligesom jeg selv… dem ringer jeg gerne til sent på aftenen.
Derudover har jeg det som alle andre her, at der ikke ringes mellem kl 11 og 21…
Jeg står som oftest tidligt op, i hvert fald i forhold til hvornår jeg går i seng, men mine første vågne timer er helliget mine hunde til luftning og træning og jeg er derfor sjældent til at træffe for en længere samtale før efter 11.
Samtidig har jeg en mand, der arbejder om natten - det er ikke rimeligt at han skal vækkes kl 8 om morgenen!!!
Pgr min mands arbejde er min telefon med i seng og jeg bliver virkelig irriteret, hvis jeg får en eller anden ligegyldig sms kl L om natten! Jeg vågner - og nej, jeg kan ikke sætte telefonen på lydløs eller slukke den! Min mand skal kunne få fat i mig!
Dog ved de fleste af mine venner, at de sagtens kan tillade sig at kontakte mig kl meget sent - jeg er som regel vågen :slight_smile:

det gør jeg også - for folk ringer kun hvis det er rigtig vigtigt - men de smser hele tiden… og gider ikke vågne for noget ikke akut… og det er sms aldrig

så på den måde er det intet problem…

Ikke før 9 og ikke efter 21 - og så glemmer jeg nogen gange at klokken er 5 og sms til Elin… UNDSKYLD!

Jeg synes man kan ringe mellem 10 og 21… afhængig af hvem det er jeg ringer til.

Men de fleste ved at de ikke kommer igennem hos mig før efter 12, da jeg nægter og tage telefonen når jeg sover. Har haft et par enkle der har ringet, de fik nærmest bidt hovedet af. (hmm nogle ville mene jeg er morgensur):tihi:

Jeg har en veninde hun sms døgnet rundt, Men jeg høre det heldigvis ikke når jeg sover. Jeg sms ikke til folk der ligger og sover, da jeg selv synes det uhøfligt.

Jeg ringer til folk inden 21 om aftenen. Morgentidspunkt tænker jeg ikke over, for det er ikke aktuelt for mig, jeg bruger aldrig telefonen om morgenen, med mindre det er meget vigtigt, fx. sygemelding til arbejde.
Jeg sms’er i løbet af alle mine vågne timer. Så det er mellem 8 og 23.

Jeg bryder mig ikke om at folk ringer efter kl. 21 heller. Har en veninde som i en periode konsekvent ringede kl. 22.30, når eg var ved at gå i seng, det sagde jeg også at jeg var træt af.
Folk kan sende sms til mig hele døgnet, sover jeg registrerer jeg ikke lyden. Tror jeg har det ligesom Kira, at jeg ved at sms-lyden ikke er vigtig, men alarmen i mobilen, den skal jeg nok høre.

Hvis jeg ringer efter 21 er det fordi jeg har en aftale om at ringe der, eller har aftalt med en at vedkommende kan ringe på det tidspunkt.

Er der sket noget så skal folk selvfølgelig bare ringe - uanset tidspunkt - har fastnet i soveværelset, og mobilen er der også, så skal nok vågne ved det.

Når nu vi er ved sms’ere og opringninger, så kan det også irriterer mig grænseløst, hvis folk ringer til mig ml. kl. 8-16, når de ved, at jeg er på arbejde. Jeg har stort set altid min telefon på lydløs af samme grund. For det er sket, jeg har glemt det og så ringer en eller anden, “bare” for at sludre. Jeg forventer at de, der kender mig og ved, hvad jeg laver, de venter med at ringe til mig, til de ved, at jeg har fri.

Jeg bliver pænt muggen hvis en af mine veninder ringer før kl 11. Jeg har bedt alle der har mit nummer om IKKE at ringe før kl 1200 for så bliver jeg vækket og sover i forvejen elendig. Sms´er derimod kan folk sende lige når de har lyst så ringer jeg gerne op når jeg vågner.
Jeg ringer generelt kun til folk imellem 12-2100. Ud over det tidspunkt plejer jeg at sende en sms og spørge om det forstyrre jeg ringer op. Sidder jeg i chat med en og nettet kokser kan jeg godt finde på at ringe op men der ved jeg jo personen er vågen :lys-ide:

Synes det kommer helt an på hvilke folks det er hvornår man ringer.

Smser har jeg også den holdning det er så ufattelig let at indstille dine telefonprofiler den kan sættes til et ikke vækkende niveau for hvem smser lige om en haste ting " Hej det er mig vil lige sige mit hus brænder så hvis du har tid må du gerne komme forbi og hjælpe. "…nej vel den sms får man ikke lige der ringer folk jo op.

Jeg mangler altså stadig at få en bare nogenlunde fornuftig forklaring på, hvorfor jeg skal ændre i min telefonprofil for at tilgodese nogen, der måske kunne finde på at sende en eller anden sms midt om natten, som nøjagtigt ligeså godt kunne have ventet til næste morgen :?

Altså i princippet kan en mail også vække folk jo. Min kæreste har sådan en “alarm” ting når han får en mail. Den reagerer kun hvis computeren er tændt - men jeg har prøvet at blive vækket af den :tihi: Nøj jeg blev bange for pludselig at høre en kvindestemme i min stue:ups::tihi:

Jeg glemmer ofte små ting - eksempelvis skal jeg måske på marked med min veninde, og ved at hvis jeg ikke havde sendt en sms til hende i går ved 24tiden - så havde vi begge glemt det og så var det helt sikkert aldrig blevet til noget.
Jeg må indrømme at jeg sådan “overordnet” godt tør skrive til folk under 25 om natten - men det er som om det er ved de 25-30 år folk hellere vil blive sure over at få en sms end de vil slå sms tonen fra :smiley:

Mens vi havde fastnet var min mobiltelefon helt på lydløs om natten.

[quote=tzari;412897]

Smser har jeg også den holdning det er så ufattelig let at indstille dine telefonprofiler den kan sættes til et ikke vækkende niveau [/quote]

Ja, hvis ikke du har altzheimer-light og ikke for noget verden, kan huske hvordan du i sin tid indstillede både ringe-og sms’signal :S
Jeg bruger min telefon som vækkeur og jeg bliver altså muggen, når jeg bliver vækket af en sms kl. bæ om morgenen … og det så viser sig at være en dum kæde-sms eller lignende :argh:

Jeg ringer ikke senere end 21.30
Sms gjorde jeg hele døgnet førhen, men sidst jeg var syg med noget mave onde, smsede jeg en kollega kl 4.30 om natten, hold op hun blev sur for hun havde altid tlf ved sengen og brugte den som vækkeur, det havde jeg ikke tænkt på, for min er for det meste altid slukket om natten.
Hun fik naturligvis en stor undskyldning.

[quote=Skattekat;412903]Ja, hvis ikke du har altzheimer-light og ikke for noget verden, kan huske hvordan du i sin tid indstillede både ringe-og sms’signal :S
Jeg bruger min telefon som vækkeur og jeg bliver altså muggen, når jeg bliver vækket af en sms kl. bæ om morgenen … og det så viser sig at være en dum kæde-sms eller lignende :argh:[/quote]
Ligemeget hvornår på døgnet jeg får en dum kædesms bliver jeg sur:argh:
Hader dem såååå meget.

Men generelt skal jeg nok bare begynde at opfatte sms som almindeligt telefoni - man kan jo også lave en kladde, som man så kan sende næste morgen :slight_smile:

I øvrigt skattekat - som regel er der en masse forskellige profiler på din mobil. I hvert fald ved nokia… Kan lige se jeg ikke kan finde det på min SE. Men på nokia kan du simpelthen lave en profil der hedder NAT fx. Også kan du slå smstonen fra - men have ringesignalet til så folk kan ringe i nødstilfælde :slight_smile: Ellers går man bare ind i indstillinger også lyde og alarmer :rock: