Hvor sent vil du kontakte folk?

Jamen hvorfor skal modtageren gøre det?

Jeg medgiver gerne, at jeg hverken er under 25 eller mellem 25 og 30, men det ændrer altså ikke på, at det ikke må være modtageren, der skal indordne sig under afsenderen - men omvendt. Sorry, men i mine øjne er det andet ret egoistisk “jeg vil have lov til at sende sms, når det passer mig!!”

[quote=Temple Bar;413019]Jamen hvorfor skal modtageren gøre det?

Jeg medgiver gerne, at jeg hverken er under 25 eller mellem 25 og 30, men det ændrer altså ikke på, at det ikke må være modtageren, der skal indordne sig under afsenderen - men omvendt. Sorry, men i mine øjne er det andet ret egoistisk “jeg vil have lov til at sende sms, når det passer mig!!”[/quote]

Jamen du har helt ret. Det er faktisk rigtig egoistisk at tænke sådan.
Men jeg har faktisk altid tænkt at hvis folk ikke ville forstyrres, så slog de det fra…

Lidt ligesom jeg kan blive lidt småsur på folk der tager telefonen og siger “Kan du ikke ringe senere… jeg har ikke tid nu”. Det koster mig 1½ kr. og jeg havde jo nok ringet senere hvis jeg ville noget. Hvis du ikke tog telefonen, kunne jeg nok regne ud du ikke havde tid/lyst lige nu :stuck_out_tongue:

[quote=Abaddon;412938]

I øvrigt skattekat - som regel er der en masse forskellige profiler på din mobil. I hvert fald ved nokia… Kan lige se jeg ikke kan finde det på min SE. [/quote]

På min model skulle man trykke oppe på slukknappen og så kom de frem der :slight_smile:

Og ellers så mener jeg de er at finde inde i indstillninger, under profiler :slight_smile:

Må indrømme at jeg er lidt træt af, at folk er så sarte med at modtage SMS’er på sære tidspunkter. Jeg har det nemlig ligesom Abaddon, at det er lige netop der, jeg måske husker at skulle skrive et eller andet til en person. Jeg anser SMS som værende på lige fod med e-mail - ikke med at ringe. Ringer gør jeg kun på meget velovervejede tidspunkter.
Men jeg tjekker så også næsten min mobil sjældnere end min mail :stuck_out_tongue: Og ICQ/MSN er faktisk det absolut mest sikre sted at fange mig, haha!
Jeg har så lært at holde mine SMS’er indenfor et mere rimeligt tidsrum… synes bare det er lidt træls, at folk åbenbart tager deres mobiler med i seng, når de ikke vil forstyrres.

Jeg vil gerne forstyrres hvis det er vigtigt, og jeg går aldrig i seng uden min mobil.

Og nej jeg har ikke en fastnet telefon. :cool:

Jeg skriver normalt kun til folk klokken bæ om aftenen hvis jeg VED at det er nogle der tit er længe oppe, hvis jeg skal huske dem på noget eller selv mindes om noget (glemmer ret ofte), men det er yderst sjælendt at jeg skriver til folk klokken bæ om morgen da jeg er b menneske :tihi:.

Tilgengæld HADER jeg folk der skriver til mig klokken lort om morgen (med mindre jeg selvføgelig har bedt om det) og jeg hader at blive vækket klokken bæ om natten af en sms eller en eller anden der ringer fordi vedkommende ikke har noget at lave :doh:.

Har oplevet på et tidspunkt mens jeg gik på efterskole at jeg var gået i seng og så skrev en gut til mig, da jeg så ikke svarede ham sendte han da bare en sms mere, da jeg ikke svarede på hans sms så ringede han da bare i stedet for, og da jeg ikke tog telefon ringede han igen, for der efter at sende mig en sms og der fik jeg alså nok og slukkede min mobil :lynogtorden:.
Min telefon er ALTID med mig i seng da jeg bruger den som vækkeur, hvis jeg skal tidligt op for at nå noget eller har en aftale med nogen (de skriver gerne til mig i løbet af morgen så) :tihi:.

[quote=pivnu;413188]Må indrømme at jeg er lidt træt af, at folk er så sarte med at modtage SMS’er på sære tidspunkter. Jeg har det nemlig ligesom Abaddon, at det er lige netop der, jeg måske husker at skulle skrive et eller andet til en person. Jeg anser SMS som værende på lige fod med e-mail - ikke med at ringe. Ringer gør jeg kun på meget velovervejede tidspunkter.
Men jeg tjekker så også næsten min mobil sjældnere end min mail :stuck_out_tongue: Og ICQ/MSN er faktisk det absolut mest sikre sted at fange mig, haha!
Jeg har så lært at holde mine SMS’er indenfor et mere rimeligt tidsrum… synes bare det er lidt træls, at folk åbenbart tager deres mobiler med i seng, når de ikke vil forstyrres.[/quote]

Nu er det sådan, at min mobil har et ganske udemærket vækkeur, som jeg gerne vil bruge. Men hvis min mobil skal være på lydløs for at undgå SMS om natten, ja så hører jeg heller ikke meget til alarmen om morgenen :høhø: Så måske er det derfor, der er nogle, der tager dem med i seng om natten.

Marsini - Du kan jo godt lave en profil hvor det kun er sms lyden der er fra, uden at de andre lyde er :slight_smile:

Når jeg sætter min telefon på lydløs så virker alarmen stadig :slight_smile:

Min alarm virker også hvis jeg slukker min mobil :thumbup:

Tror kun der er en god håndfuld mennesker, der har mit mobilnummer - og sådan bliver det også ved :slight_smile: Jeg kan ikke have at blive ringet op på arbejde, VIL ikke ringes op eller SMS´es om natten. Hvis jeg er hjemme og har tid, så er folk så hjertens velkomne til at fange mig på fastnettet - og efter 20,00 sætter jeg pris på ikke at blive ringet op, for enten er jeg på vej på arbejde om lidt når klokken er 20,00 - eller også snart på vej i seng, fordi jeg de andre dage skal op kl. 5,30… Email derimod er fantastisk, det kan jeg se på uden at være helt vågen - eller om natten, hvis det passer bedst i døgnrytmen :slight_smile:
VH
Susanne

Tja min telefon modtager email - sms og opkald så når jeg går i seng så sætter jeg den på lydløs - det andet larmer simpelthen for meget :høhø:

I tilfælde af emergency må familien ringe på fastnet telefonen, den er nemlig ikke slået fra :slight_smile:

Vi (i min familie) er opdraget til ikke at ringe efter kl. 22.00. Skal jeg kontakte folk jeg ikke kender (evt en annonce eller lign) så ringer jeg ikke efter kl. 21.00. Jeg bryder mig ikke om at ringe så sent.

Hvis jeg skal i kontakt med venner eller familie og klokken er tæt på 22.00, så sender jeg en sms hvori jeg spørger om personen er vågen. Det samme gør resten af min familie.

Generelt ringer eller skriver folk ikke til hverken Karsten eller jeg om natten, medmindre vi har aftalt det, eller der er noget der lige skal ordnes.

Jeg sover meget let, og bliver vildt irriteret hvis folk sender en sms midt om natten og jeg vågner ved det, for jeg har meget svært ved at falde i søvn igen - og jeg vil ikke sætte min telefon på lydløs blot fordi nogle folk ikke respekterer vores døgnrytme, men som sagt er det ikke noget vi oplever hjemme hos os, så vi har åbenbart givet udtryk for hvordan vi har det med kontakt om aftenen.

MEN jeg er selvfølgelig åben for vigtige beskeder uanset tidspunktet.

Om morgenen er jeg helt ligeglad med at folk ringer eller skriver. Jeg elsker at få noget ud af dagen, så det gør mig ingenting at vågne kl. 8.00

Det kommer an på til hvem og hvad det drejer sig om.

De af mine veninder jeg ved går sent i seng- og hvor jeg ved de har deres sms på lydløs, sender jeg gerne sent om aftenen eller endda om natten- og de til mig. Med folk jeg ikke kender så godt eller hvor jeg ved de går tidligt i seng og/eller ikke altid har tlf på lydløs, der ville jeg ikke ringe eller sms’e efter kl 21 med mindre det var vigtigt.

Jeg får selv hjertebanken hvis min tlf ringer efter kl 22, for så frygter jeg dårligt nyt.

Jeg vil ikke ringes op før 7.00 og efter 21.00. Jeg har ikke andet end mobil telefon og når jeg modtager sms så ringer min telfon 2 gange derfor vil jeg heller ikke modtage sms.
Jeg selv ringer eller sender ikke sms til andre imellem før 9.00 og efter 21.00.

Hvis man nu ikke har andet end mobil (ligesom jeg). Man skal jo kunne komme i kontakt med en hvis det er vigtigt.

Jeg kan kun vælge at sætte lyden på lydløs på hele telfonen. Og når jeg modtager en sms så ringer min telefon 2 gange. Har kun mobil så jeg kan ikke slukke den (eller sætte den på lydløs).

Jeg slukker eller sætter min mobil på lydløs, når jeg ikke vil forstyrres.

De få der har mit fastnets nr. ved at de kun må ringe mellem 7-21 på hverdage og ml. 12- 22 i weekender.

Jeg har endnu ikke mødt det mobilmærke hvor alarmen ikke lyder, selv om mobilen er slukket. Det kræver ingen anden indstilling end at slå alarmen til.

[quote=Mai;413799]
Jeg har endnu ikke mødt det mobilmærke hvor alarmen ikke lyder, selv om mobilen er slukket. Det kræver ingen anden indstilling end at slå alarmen til.[/quote]

ENIG!! - hvis man har en mobil der er bare 7 år gammel eller yngre - så kan man lave en profil hvor sms er slået fra, ringetoner er slået fra, alarmen er slået til og så er problemet løst…

når man vælger at få en mobil - så vælger man også at deltage i en kommunikationsform der IKKE er magen til den man kan forvente i et fast-net regi og så skal man dælme ikke brokke sig over den nye kommunikations-form

så skal man lade være med at have en mobil…

og hvis man bruger den som vækkeur og ikke gider lave en soveindstilling som førnævnte, så synes jeg man skal bruge 50 kr i føtex på et vækkeur i stedet så man slipper for at blive sur på de venner der rent faktisk tænker på en…

når man med en mobil melder sig ind i fremtidens kommunikationsform - så skal man ikke spørge hvorfor de ikke opfører sig gammeldags men kigge på hvorfor man selv vælger mønstre der ikke er fulgt med tiden :slight_smile:

IMHO altså…

[quote=Battlestar;413917]
når man med en mobil melder sig ind i fremtidens kommunikationsform - så skal man ikke spørge hvorfor de ikke opfører sig gammeldags men kigge på hvorfor man selv vælger mønstre der ikke er fulgt med tiden :slight_smile:

IMHO altså…[/quote]

Og jeg mener så at der ikke går noget som helst af nogen, at de udviser blot lidt almindelig høflighed og måske endda omtanke og ikke blot mener at alle andre lever et moderne liv (for at blive i dine termer)!
Fremtiden er ikke at man aldrig får en hel nattesøvn…

Jeg har skam et udmærket vækkeur…

Men - jeg er nødt til at have min mobil tændt og med alle funktioner slået til pgr min mands arbejde…
Et arbejde der ifølge forsikringsbranchen rangerer lige under udsendte soldater, når det kommer til sikkerhed!
Forestil dig, hvordan jeg har det når min telefon siger lyde kl 3.30 om natten!!! :blegne: