Hvor tit giver i loppe behandling

Det jeg mener er om katten får det til en udstilling i januar, en udstilling i februar, en udstilling i marts osv :?

Jeg behandler ikke med pipetter medmindre jeg ser lopper :slight_smile:
Men ja, er det ikke med capstar der behandles vil jeg da antage at det gøres før hver udstilling hvis der er mere end 4uger imellem…

[QUOTE=Henriette;862448]Jeg behandler ikke med pipetter medmindre jeg ser lopper :slight_smile:
Men ja, er det ikke med capstar der behandles vil jeg da antage at det gøres før hver udstilling hvis der er mere end 4uger imellem…[/QUOTE]

hvor længe holder en Capstar egentlig? Har ladet mig fortælle at Pipetter holder 4 uger…

capstar virker i 24timer. I hvert fald så vidt jeg ved :slight_smile:

Okay… Tak :ok:

Jeg har svaret “Mine katte har afgang til løbegård/have og får loppekur ved mistanke om lopper”, for selvfølgelig ville jeg give loppekur ved mistanke om lopper - det er bare endnu aldrig sket.

Program Vet som forebyggende, men kun hver måned i sommerhalvåret. Har ikke set en loppe 17 år nu… :slight_smile:

Jeg har ikke set en loppe i 22 år - og jeg har intet givet forebyggende :slight_smile:

Har også svaret andet - for mine katte får ikke loppekure. Jeg vil give dem den dag jeg ser en loppe, og det er 7-9-13 ikke sket endnu …

Hovsa, jeg fik trykket forkert. Fik valgt “Mine katte er indekatte og får loppekur før hver udstilling”. Det skulle have været “har adgang til løbegård/have og får loppekur før hver udstilling”.
Det vil så sige, sådan var det, da vi udstillede :wink:
Det er efterhånden rigtig mange år siden, vi har set en loppe, men jeg synes, det ville være det mest trælse at blive afvist i dyrlægekontrollen for, så better safe than sorry. Vi har i øvrigt aldrig udstillet med så korte mellemrum, at det ikke ville passe alligevel.
Nu hvor vi ikke udstiller længere, bliver der kun behandlet, hvis der er grund til det. Ikke at her har været lopper, men i forbindelse med Knuds kløen, fik de alle en tur for at udelukke lopper. Det hjalp nu ikke det fjerneste på Knud, men det er en helt anden historie :wink:

Venligst
Dorthe

Vi var så heldig at slæbe lopper med hjem fra udstilling sidst år .
Ellers har vi ikke haft lopper siden Freyja stoppede på hvalpetræning og gik over til Hjv. Po træning .Det er snart 5 års siden.
Vi behandler når vi ser lopper.
Når ja vores går i indhegnet have.

Efter råd af 2 forskellige dyrlæger får vores hund nu adv. dråber i nakken hver 14 dag samt en program vet pille 1 gang om måneden. Denne voldsomme behandling skyldes 2 ting. Han er allergisk over for lopper og her er voldsomt mange af dem her hvor vi bor grundet enorme mængder pindsvin. Thea derimod får “kun” en gang om måneden samt pillen, det er planen at næste vinter skal hun kun have hver anden måned da hun er indekat og derfor kun kan få hvad han tager med ind.

Jeg indrømmer jeg absolut ikke bryder mig om at skulle dryppe Tjalfe så tit. En ting er at han ikke kan fordrage det, noget andet er som en anden sagde, muligheden for han udvikler resistens. Den Program vet sprøjte har jeg ikke hørt om før, jeg vil prøve at forhører mig hos dyrlægen om det ikke er en mulighed istedet for at skulle dryppe så tit.

Jeg har svaret at her er adgang til løbegård og at jeg behandler ved mistanke… Måske skulle jeg nok have svaret “andet”, da jeg ikke nbare ville behandle på en tro på at der er lopper, men kun på en viden om det…
Vi har ikke set lopper siden engang før 2004… og da handlede det om en enkelt der hoppede af Saga ned på dynen. Selvfølgelig blev alle behandlet, selv om Saga levede alene og egentlig kun var sammen med vores hunde - men for en sikkerheds skyld… hundene kunne jo slæbe lopper med over til resten af Banden…
Vores hunde bliver behandlet med frontline - ikke pgr lopper, men fordi vi bor i et område, der er fuld af flåter…

Jeg har stemt “andet”, for vi har heldigvis aldrig haft lopper. Jeg har haft mange katte og (også 2 hunde tilbage i 70’erne og 80’erne), men lopper, nej, 7-9-13 og knock on wood og hvad man ellers kan sige.

Vores får når vi ser lopper på dem eller os. De er indekatte, men min mor har gårdkatte så vi har da oplevet at slæbe lopper med hjem derfra.