Her i huset, er det at fodre misser, en videnskab, der nærmest kræver en universitetsuddannelse. Det påstår manden ihvertfald.
Men jeg kan da lige kopiere teksten fra den seddel der blev udleveret da jeg sidste år var indlagt i 3 uger.
Tørfoder, Morgen og aften:
Alle skåle tømmes først i den grønne skål på “kattebordet”, som siden tømmes ud i bakken på terrassen, til pindsvin og vildkatte.
Alle røde skåle fyldes fra bøtte med rød på. (Hills adult lamb)
Alle blå skåle fyldes fra bøtte med blå på. (RC fit32)
Alle “metal”-skåle fyldes fra bøtte med grå på. (Bilanx)
Alle grønne skåle fyldes fra bøtte med grøn på. (Arion)
Alle porcelænsskåle fyldes fra bøtte med hvid på. (blanding af Iams chicken og sanabell kitten)
I den gule skål fyldes kitekat fra den grønne pose i skabet.
Morgen:
Fordel 4 dåser i 8 skåle, og smør 3 leverpostejmadder, og skær i hapser.
Når du kommer hjem fra arbejde:
Giv de datomærkede kasser* i fryseren fordelt på de 8 grønne plastikfade. (husk at tage op dagen inden)
Aften:
Giv 3 dåser fodelt på 8 skåle, og giv rejerne** i 2 skåle. Lav 2 leverpostejsmadder og skær i hapser, og husk for guds skyld at give ALMA en dut smør på en ske, ellers hyler hun hele aftenen.
*: Det var forskelligt råt og kogt kød, bl.a. kylling, oksekød og fisk.
**: 150g. rejer hver eneste dag.
Sådan fodres her i huset.
Og engang imellem overvejer jeg at droppe det, og bare hælde tørfodder op én gang om dagen og vådmad 2 gange, og endda at finde et mærke af hver.
men jeg er ikke sikker på jeg tør, for alle ved jo at en kats bebrejdende blik kan få hvemsomhelst til at krympe i størrelse.