Hvordan feder man sin kat op?

[quote=lenschow;340307]Lise: 2,0 kg. Applaws fisk.
2,0 kg. Applaws kylling

Er der taurin i dette produkt? Jeg har gået indholdsfortegnelsen igennem hos Elin, da jeg gerne vil skifte til de produkter du nævner næste gang I køber. Jeg har fået en prøvepose med hjem og de elsker det!

Men jeg er lidt urolig ved Applaws, da jeg ikke kan se taurin nævnt - og har man en enkelt kat, der kun spiser det, så dør den jo…

HVIS jeg har læst korrekt.

Kan du hjælpe med lidt viden om det foder?

MVH

PS jeg har fedet mine MCOs op ved at fodre med råt som supplement[/quote]

:øhmm: HMM hvis du ser på zooplus hjemme side så kan du se der er taurin i jeg har gennem gået fodret med dyrelægen … min dyrlæge er meget imponeret over Morgen .

Der er taurin i alle produkter … så forsæt du bare som Ellin og jeg gør med fodret når de er vilde med det

Analyse

fødevarer, energi3950,0 kcal / kg omega-3 fedtstoffer0,5% natrium0,3% kobolt0,6% chlorid0,5% fiber3,0% fugt10,0% protein35,0% calcium1,5% fed20,0% magnesium0,09% fosfor1,1% lysin1,6% omega-6 fedt3,5% cystin0,6% taurin0,5%
Analyse

fødevarer, energi3950,0 kcal / kg omega-3 fedtstoffer0,5% natrium0,3% kobolt0,6% chlorid0,5% fiber3,0% fugt10,0% protein35,0% calcium1,5% fed20,0% magnesium0,09% fosfor1,1% lysin1,6% omega-6 fedt3,5% cystin0,6% taurin0,5%

Jeg kiggede på poserne - der er det ikke nævnt - det er det, der undrer mig.
Kan du finde det på posens indholdsfortegnelse?

Tak:-)

Helle jeg har fundet dette link :

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.mpmproducts.co.uk/faq.asp%3Fin_section%3Dapplaws&ei=vCOFS_v3JYeE-Qbz6vScAQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CA4Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Der%2Bder%2Btaurin%2Bi%2Bapplaws%26hl%3Dda%26rlz%3D1R2GFRE_daDK328

Det skal være Taurin i alle fodre. Jeg har også et problem med når det ikke fremgår af deklarationen på Applaws - og historien fra dem er, at det er der pga. af der er kød i - hmmmmm.

Min bekymring går på, at hvis nu en kat fisker i skålen og kun spiser Applauws… Så får den mad, hvor der ikke står taurin nævnt på posen og det gør mig utryg ved om den så får taurin…

Det ser nu ud til, at det er i posen… men hvorfor står det der ikke så?

Taurin sidder mig bekendt ikke i kød men i hjernen -?

[quote=lenschow;340336]Jeg kiggede på poserne - der er det ikke nævnt - det er det, der undrer mig.
Kan du finde det på posens indholdsfortegnelse?

Tak:-)[/quote]

Har lige lagt et link til dig … jeg kan heller ikke se det på posen .
Men der er det i som du kan se …

[quote=lenschow;340340]Min bekymring går på, at hvis nu en kat fisker i skålen og kun spiser Applauws… Så får den mad, hvor der ikke står taurin nævnt på posen og det gør mig utryg ved om den så får taurin…

Det ser nu ud til, at det er i posen… men hvorfor står det der ikke så?

Taurin sidder mig bekendt ikke i kød men i hjernen -?[/quote]

Det er i foderet pga af kødindholdet - sikkert varaibelt. Men at de ikke deklarerer hvad der minimum er i af Taurin finder jeg problematisk. Gad vide om det er lovligt eftersom der SKAL være Taurin i alt kattefoder

Ja jeg savner også et minimumindhold på posen… Ellers ser det godt ud!

Ja det er nok ikke så godt at det ikke står på posen men jeg ved det er der og sådan som Morgan har det nu og man ser på hvordan han havde det før, så må det være godt foder…

Der er taurin i kød - bare ikke nok.
Jeg tror nu heller ikke, at man ser taurinmangel hos en voksen kat sådan fra den ene dag til den anden.
Ret problematisk, at det ikke står på.

Hvordan kan du vide det er i?

Mangel på vitamin og mineraler viser sig først på lang sigt.

Jeg kender ikke foderet, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt det er godt eller skidt, men jeg vil aldrig løbe an på noget, der ikke fremgår af indholdsdeklarationen.

[quote=Vivi_Fletcher;340353]Hvordan kan du vide det er i?

Mangel på vitamin og mineraler viser sig først på lang sigt.

Jeg kender ikke foderet, så jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt det er godt eller skidt, men jeg vil aldrig løbe an på noget, der ikke fremgår af indholdsdeklarationen.[/quote]

hmm se link jeg har lagt ( 2 stk)

Du synes så ikke det er underligt, at det de skriver der ikke svarer til det, der står på posen med foder :?

Det ville i høj grad bekymre mig.

[quote=Vivi_Fletcher;340356]Du synes så ikke det er underligt, at det de skriver der ikke svarer til det, der står på posen med foder :?

Det ville i høj grad bekymre mig.[/quote]

Nu har jeg skrevet en mail til dem i England som laver det så vi kan få svar på det og jeg har stillet ? ved at det ikke står på posen …

Tusind tak Lise! Jeg vil skifte mine til Orijen og Acana, men jeg er i tvivl om det tredje produkt netop pga det med, at det ikke står på posen.

Jeg ved at Tara er en fiskerkat og lige nu tager hun kun den ene slags… Det er derfor vigtigt for mig at vide om hun er dækket ind alligevel.

Tak fordi du undersøger det!

Jeg glæder mig meget til at skifte dem til det nye!
Tror det kan give os det sidste vi lige mangler med de to MCos pels.

MVH

PS mine får RC - og dem har jeg ikke tillid til… Før fik de et værre produkt - Specifik… Det vil jeg aldrig anbefale til langhårskatte!

Det er der andre før dig der har gjort;-)

Taurin mangel går ud over hjertet. Før foderet blev tilsat Taurin havde aby’en fået påklistret en mærkat der hed DCM - Taurin har også indflydelse på synet

Jeg glæder mig også til at høre svaret. Jeg havde også tænkt mig at prøve Applaws af, men ikke hvis det ikke er sikkert, at indholdet er i orden. Dejligt Helle, at du er lidt vågen, så jeg også “opdagede” det :slight_smile:

mvh. tina

[quote=taina;340528]Jeg glæder mig også til at høre svaret. Jeg havde også tænkt mig at prøve Applaws af, men ikke hvis det ikke er sikkert, at indholdet er i orden. Dejligt Helle, at du er lidt vågen, så jeg også “opdagede” det :slight_smile:

mvh. tina[/quote]

Hvis du læser linket så kan du se der er taurin i det…

Hej Mariehønen.

Så vidt jeg ved er “sterilised” foder beregnet til at holde kattens vægt lav, og et hairball foder indeholder ofte en del grove fibre, som katten ikke optager, men som netop sørger for at “slæbe” pels med ud.

Så så snart beholdningen er tom, køber du nyt foder. :slight_smile: Nu ved jeg ikke om der er specielle hensyn at tage mht Amanda, men jeg er selv tilhænger at “så meget protein som muligt, så lidt kulhydrat som muligt”. Jeg har gennem noget tid fodret med Acana, og skal også til at blande lidt Applaws i. Hvad jeg kan se, så er deres pels blevet virkelig lækker, og de overvægtige (især Fnuggi) har tabt sig - Ebony som er normalvægtig, har ikke tabt sig. Jeg har en idé at at sådan noget foder, som kommer så tæt på deres normale kost, får dem til at komme mere i balance, hvis det giver mening. :slight_smile:

Derudover vil jeg tilråde dig at give hende råt, gerne udskæringer med fedt på, og så kaffefløde, eller Whiskas kattemælk. Jeg købte Whiskas kattemælk til Ebony, for at få hende til at drikke mere (især rådet om mange vandskåle kan jeg anprise!!) - men det ser udtil at være ret kalorieholdigt. Så ja - fedt kød og noget drikkeligt med kalorier i. :slight_smile:

Held og lykke med projektet.

Mit problem Lise er, som mævnt, at der ikke står et min. indhold anført på posen. Så længe jeg har denne usikkerhed kommer det ikke i skålene herhjemme. Orijen og Acana gør - men ikke noget, som jeg ikke kan få 100 % svar på på posen.

Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved, at du har haft gode resultater med det, men ganske kort:

Mine katte - mit valg:-)