Hvordan holder du bakken?

Gry - Det kommer an på om det er nødvendigt? Tror i hvert fald ikke Willow ville blive utilfres med det :wink:

Næh, en gang er fint.

Og jeg burde også blive ved med at vaske bakken?

Men hvad så med? Kogende vand? Opvaskemiddel? Grundrens? Rodalon?

Jamen vand/evt. plus sæbe og så indimellem rodalon eller lignende?
og ja, jeg synes det er en god idé at blive ved at vaske bakken indimellem.

[QUOTE=Gry Gressbakken;111346]Og jeg burde også blive ved med at vaske bakken?

Men hvad så med? Kogende vand? Opvaskemiddel? Grundrens? Rodalon?[/QUOTE]

Ja, men du kan sagtens nøjes med at tømme det hele ud og vaske den hver 3.-4. måned, når du kun har 1 kat.
Jeg bruger Rodalon, men pas på, for det er hamrende giftigt. Døren skal være lukket til badeværelset og der skal skylles grundigt, aftørres osv før døren åbnes igen.

Jeg plejer at gøre det i køkkenet og der har jeg heldigvis fået vendt et håndtag så der kan han kun komme ud hvis jeg vil have det.

Vasker dem af jer med lukkede bakker også “taget” eller kun den nederste del?

Taget vasker jeg flere gange om ugen… har jo Tjalfe, der står op og tisser, så der er altid urin o.lign på væggene…
I den åbne bakke med høj bagvæg skraber jeg al gruset hen foran og “vasker” SÅ MED LIDT KØKKENRULLE DYPPET I OPVASKEVAND ELLER KLORINVAND (undskyld caps lock - åndssvagt tastatur).

jeg er for nylig gået over til det klumpende grus. Jeg samler klumper op morgen og aften. Jeg har to bakker på badeværelset til de to gutter og en ekstra i korridoren. De to på badeværelset vasker jeg af 2 gange om ugen, den i korridoren blir kun skiftet når der er behov for det.

Jeg syntes selv jeg er smart :tihi:
Jeg tager en spand med ajaxrengøringsmiddel og vand selvfø’lgelig og så går jeg en runde. Den første bakke tømmer jeg over i bakke no. 2 (de er forinden tømt for klumper…og jeg skylder at skrive vi bruger Olivers klumpende grus) så er bakke no 1 tom og den gøres ren OGSÅ toppen i tilfælde det er en lukket bakke. Her har vi 5 lukkede bakker (uden lemme) og 2 uden top. Og 4 udendørs (srtooore plastik hndekurve der er fyldte med hvidt strandsand). Men…jeg går fra bakke til bakke og rengører dem og ender med en tom, hvor en ny pose hrus hældes i. Er her mislinger er jeg MEGET opmærksom på nye grus og ofte er det flere af bakkerne der får helt nyt grus efter devisen man kan kæbe meget grud for blot ÈT dyrlægebesøg. Her har jeg endnu tilgode blot at have 1 syg killing når det gælde noget smitsomt…rundgangen foretages 1 gang om uden…lige i øjeblikket er det tirsdag. Der kan nemlig smutte en dag ind imellem.
Alt dette tager en god halv time…OG jeg får alt den SUK hjælp jeg behøver. Tabita er noget af det mest irriterende at gøre kattebakker rene med for hun er i den grad i vejen…det har alle hendes søskende været (læs: de med den stamtavle) så det må være en genetisk fejl :rock:

Vi har to store firkantede murerbaljer, der tømmes en gang dagligt for klumper :slight_smile: Vi bruger fint klumpende grus uden duft (EC eller Proffesional). Bakkerne fyldes efter med grus når det er nødvendigt.

Hver 3. uge - hver måned tømmes de helt for grus og baljerne skrubbes med håndkraft med brændende varmt vand og sulfo :slight_smile:

Hurtig forbrugeroplysning:
Maxizoo har tilbud på 3 sække Extreme Classic for 199,- i næste uge - dvs tag 3, betal for 2 :slight_smile:

Jeg tømmer klumper 1 gang daglig og vasker bakker med rodalon og skyller godt efter, da rodalon er giftig for katte, og kattene er ikke i nærheden når jeg vasker bakker.