Hvordan reagerer jeres katte når I synger?!

Jeg var for en gang skyld helt alene hjemme nu til morgen og sad glad og skålede med på en sang… med det resultat at Adelie kom styrtende og kiggede nøje på mig og Ib kom og gloede mig ind i munden for…at finde den frø der sad derinde… eller noget L

Så… hvor mange af jer har katte der enten ike vil ha’ I synger (Vi har før haft målløse katte der GLOR på os når vi synger julesange… som om det ikke er nok vi slæber et TRÆ ind i stuen…) men sådan til daglig?

Eller kan katte bare ikke li’ Tears For Fears? :klapper:

Mine katte reagerer som alle andre …Løber skrigende væk :slight_smile:

:høhø:

Silke er bestemt ikke vild med at høre mig synge - men hvis det bare foregår meget stille, så må jeg godt.

Og jeg synger tit og ofte, når jeg går og gør rent og laver mad - eller hører en god molodi i radioen - og så generer det ikke damen:høhø:

I øvrigt HADER hun, hvis jeg fløjter !!

Så det gør jeg aldrig… længe leve at bo til leje hos en kat ! :rock:

Hahaha!
Ja jeg ville ha svoret at der ikke var nogen der ville reagere på det, siden vi jo ofte synger sammen med Agnes men…
Så startede jeg lige på Dream a little dream og straks kom Kronk løøøbende hen til sin moar - for hun måtte da mindst være en dame i nød eller nowed… :stuck_out_tongue:
Jacquotte, begyndte at synge med - og hun har jo helt ret, for det er jo en duet :smiley:

Resten af banden reagerede, som forventet, overhovedet ikke…

/Mette

ROFL jeg TROR nok det er lykkedes mig af filme Ib mens han undrende kigger mig i munen efter den stakkels frø men da det er pænt sagt et stykke over min sengetid nu (!) bli’r det først “i morgen” (det er først “i morgen” når man har sovet!) at jeg får set videoen og redigeret den… jeg aner ikke om det er skarpt eller uskarpt, når man holder et kamera op i hovedet af sig selv mens en kat forsøger at kravle ind i munden på en…

Men med lidt held kommer der en video af Ib på frøjagt L Om nogle timer… eller 10 LOL

Kheops kigger undrende på mig når jeg synger…

Ramses går i protest

Men Sethi - han er overbevist om at jeg er kommet tilskade - så han kommer og miauwer klagende af mig… moar - sig at du er ok… moar… MOOOAARRRR

og det hjælper ikke spor hvis jeg tager ham op og forsikrer ham om at jeg er ok - så tror han bare jeg er døende og klager sig højere…

tror ikke jeg synger så godt

mine er rimelig ligeglade- sjovt nok- for jeg synger sgu ikke ret godt. det kan mette mejdahl attestere.

Mine er ligeglade, de kigger højest lidt underligt på mig… Men de er også vant til det :tihi:
Til gengæld kan især Isabell, Waldo og Asha slet ikke have hvis jeg fløjter. Så kommer de løbene, kravler helt op i hovedet på mig og miaver bekymret, og nærmest prøver at “redde mig” :høhø:

ja spørg lige vores ional hvad han syntes om min sangstemme, efter hans reaktion at dømme skulle jeg rulles i tjære og fjer, sidst jeg sang stille og roligt sprang ional op i et hyl og hoppede direkte op i favnen på tonya og puttede sig ind til hende, mens han kiggede rædselslagen på mig

Mille snakker lidt og Jeppe kommer ofte og skal helt op og kigge mig i ansigtet og gnide sig op ad det og nogle gange spinde lidt:)
Det virker ikke som om de har noget i mod det, men de er så vidst også de eneste:tihi:

Mine reagerer ikke …
De er vant til jeg synger små sange med deres navne i :stuck_out_tongue:
Ved faktisk ikke om de vil reagerer hvis jeg synger en rigtig sang. … synger meget sjældent sange xD

Både Junior og Devi virker til godt at kunne lide min sangstemme. Junior plejer at komme og putte når jeg synger og Devi har jeg et helt specielt ritual med. Jeg løfter hende og bærer hende rundt i armene som en baby og så synger jeg for hende. Der går ikke lang tid før hun begynder at spinde og blinke til mig og der falder ro på hende. Og de der har mødt Devi, ved at hun ellers er en ret bestemt dame der ikke bryder sig synderligt om at blive løftet.

Jeg vil så indskyde at fascinationen kommer lidt an på hvad jeg synger. Er de tæt på mig når jeg kommer op i de høje soprantoner får jeg ofte et spørgende blik, men er vi nede i de lidt blidere alttoner, så kan jeg næsten synge hvad som helst og få en spindende kat hængende på mig. Det er nu så hyggeligt :inlove:

Dog er der ingen af dem der reagerer helt så tydeligt som Gizmo gjorde. Men han var også helt speciel :hjerte:

Min den ene forsøger at kravle ind i munden af mig. Jeg har også tit tænkt på at spørge andre, haha.
Og første troede jeg at det var et kompliment, men da jeg med vilje sang som en fuld havearbejder med halsbetændelse gjorde hun det stadig. Så det var bestemt ikke et kompliment! :smiley:
Men jeg har aldrig fundet ud af hvorfor hun gør det.

Ingen reaktion overhovedet…

Er det så her det kommer frem at jeg er total psyko idet at jeg synger godnatsange for vores drenge? :smiley:

De eeelsker det og bliver lullet i søvn af det.
Hvis Fellini leger og jeg begynder at synge så lægger han sig til rette ved mig :inlove:
men jeg synger også OM dem så det er måske deri forskellen ligger :wink: dem og store egoer

Jeg synger ikke! :regler:

Det vænnede Donna mig af med. Hver gang jeg åbnede munden og sang, stod hun der som et søm om kiggede mig meget ,meget bekymret og undersøgende ind i ansigtet, indtil jeg klappede i. :uha: I minutterne efter sendte hun mig mange tænksomme og bekymrede blikke. Jeg kunne ligefrem se tankeboblerne: Er det mon farligt? Mon det smitter? Hvordan bærer jeg mig ad med at ringe efter en ambulance? Hvordan skal jeg klare mig alene, når hun sidder et sted, pakket ind i en trøje med meget lange ærmer?
Efter nogen tid med stilhed, slappede hun af. Men hivs jeg så begyndte igen, startede det hele forfra - med endnu mere bekymret mine…
Så, det udsætter jeg dem helst ikke for mere. De skulle jo nødig få dårlige nerver :wink:

Hvis jeg sidder og små synger “under stjernerne på himlen” så kommer Nuller hoppende, spinder løs, og ska kæle og stange… Alt i mens hun miaver med… :høhø: Så den sang er åbenbart et hit i hendes verden… Hun miaver med, ved alle de sange jeg gir mig i kast med, men lige præcis den ene, giver altså en helt anden reaktion… :slight_smile: Hendes miav er hverken klagende eller undrende… Hun snakker/synger bare med… :smiley:

Hmm jeg fandt så ud af i dag at Nellie synes jeg er dum…

Jeg har kun hørt musik en gang siden vi flyttede, og så kom der en god sang i radioen, så jeg skrålede da med…

Har aldrig set Nellie kigge på mig med det blik “HALLO, hvad laver du? Sådan plejer du ikke opføre dig mor”

:lol: Åh gud, det er da for sjovt, at kattene forsøger at kravle ind i munden på jer :lol:
Tak for mange gode grin i denne tråd.

Jeg både synger & danser, ofte, men ingen af de katte jeg har levet sammen med, har reageret på det, overhovedet. Formoder at jeg ikke er imponerende :høhø: