Hvordan tager i billeder

Hvordan tager i billeder af kattene med baggrund ??

Jeg prøvede lige men det er ski ikke nemt at styre kamera, kat og drillepind :surrender:

et af prøvebillederne blev sådan her…

(hun gad kun sidde der hvis hun måtte sidde på “hendes” computertaske, derfor det sorte underlag)

Jeg bruger jo en del tid på at tage billeder af mine 3 banditter. :slight_smile:

Jeg har så også alt udstyr der til. - Baggrunde og stativ, flash sæt osv.

Som ekstra plus er jeg så heldige at 2 af dem kommer af sig selv hver gang jeg stiller op. - Jeg behøver ikke altid drillepind da de kigger når jeg siger deres navn. Men hvis jeg ikke selv “leger” med dem, får jeg en hjælpende hånd til dette.

Ellers er det eneste jeg kan sige, meget kort, og det er: Tålmodighed! :slight_smile:

Og forresten hvor er hun bare smuk på den mørkeblå farve. :wehuu:

Jeg er selv en klovn til at tage billeder, så jeg er med på en ‘lytter’…dog går det fint nok med spejlrefleks kamera, men med mobilen er det nærmest umuligt. Men der skal sorteres en hel del fra.

Synes ellers det er et rigtig dejligt billede og den blå baggrund ser rigtig royal og lækker ud til Dronningen!:ok:

Hvor er det et skønt billede med tungen ude og det hele…hun er nuttet!

Jeg tilslutter mig …tålmodighed!!! og heldigvis kan man jo idag bare fyre løs, man behøver ik tænke på film. Når man har tager et par hundrede skal der nok være nogle gode imellem:høhø:

Hvor er hun skøn!

Jeg nuppede også lige en med en cremet baggrund

  • meeeen ja man skal vist have tålmodighed!

og … :tihi:

Aaamen det er da SKØNNE billeder, det behøver du da ikke råd og fif til, det kører da for dig - tror mere jeg ville spørge DIG hvordan du gjorde dét!!:smiley:

Av jeg fangede et mere… det er jo slet ikke så svært som jeg troede…

Jeg har sat mit “studie” :tihi: op foran min altandør så jeg får masser af lys - og så bruger jeg et spejlrefleks kamera … og så tager jeg maaaasser af billeder :uha:
Katten er straks værre… hun synes det her er en lorte-leg :stuck_out_tongue:

Når jeg har det rigtige motiv, skyder jeg bare løs uden at tænke for meget over, om det lige er det rigtige øjeblik, jeg trykker.
Bagefter smides ud med hård hånd. Hvis hver tiende skud er OK, er jeg tilfreds. Og et af hundrede er som regel rigtig godt.

Katten er straks værre… hun synes det her er en lorte-leg :stuck_out_tongue:

Og Margrethe skulle da ellers høre til de rolige racer… :smiley:

Men det er gode portrætter, du har taget af hende. Jeg faldt også først for den blå baggrund, men nu synes jeg den grå er bedst, fordi den ikke overdøver Margrethes egen smukke grå farve.

Så blev de sidste billeder taget inden kameraet igen overgår til min storebror - som allervenligst har udlånt det til mig…

:hjerte: Margrethe er min engel! :hjerte:

Det er nogle rigtig gode og flotte billeder. Og for pokker da, hvor er hun bare dejlig. En rigtig kramme-bamse :wehuu:

Det sidste er bare super godt! :thumbup:

Synes den tunge er med på de fleste billeder - er du sikker på det er en drillepind du svinger med, og ikke en rød bøf??:smiley:

Haha - du har fat i noget :slight_smile:

[QUOTE=Margrethe;622952]Hvordan tager i billeder af kattene med baggrund ??

Jeg prøvede lige men det er ski ikke nemt at styre kamera, kat og drillepind :surrender:

et af prøvebillederne blev sådan her…

(hun gad kun sidde der hvis hun måtte sidde på “hendes” computertaske, derfor det sorte underlag)[/QUOTE]
ej hold da maule hun er lækker…

baggrund…ELSKER naturbilleder, men ellers en rolig baggrund - eks. ikke som du med noget ophængt stof, idet det giver folder at se på…hold god afstand til baggrunden, så der ikke komme skygger - og så husk blitz, hvis du ikke kan tage uden altså… og så er lyskilder som vinduer, sol mv bare træls…aner ikke hvad det hedder, men jeg viser det lige med billeder, hvad jeg mener.

Jeg har på nedenstående billeder taget i vores baggang op af væggen


Her er kun 1 lysfelt i øjet…og det er helt ok…


Her er samme kat, samme sted og tid…men hovedet er lige drejet mod døren på højre side af billedet…SÅ se…et langt lysfelt øverst i øjet (ovenlysvinduet) og lysfelt til højre (baggangsdøren)…det er måske peditesser for folk, men jeg syntes nu det er fedt ikke at have så mange felter - som også en proff fotograf ikke bør have.

gider du ikke lysfelter så ta sådan et…samme sted med missemor, og et lammeskin som bund …det giver et sødt “pussenusselook”…til korthårskatte elsker jeg mere “rene” linier og gerne råt baggrund


tussenussebund


Her er brugt 2 sofapuder som bund og baggrund…straks mere uroligt billede men stadig sødt.


Her har jeg brugt en lædersovesofa som baggrund og bund…


her ser du tydelig skygger på billedet, idet katten står tæt på kurven…

Held og lykke med fotosession

PS engang håber jeg, at jeg kan sætte mig ned, og blive klog på fotografering… men kommer tid kommet råd

Heidi, en total amatørfotograf

[QUOTE=Con Meo;623187]ej hold da maule hun er lækker…

baggrund…ELSKER naturbilleder, men ellers en rolig baggrund - eks. ikke som du med noget ophængt stof, idet det giver folder at se på…hold god afstand til baggrunden, så der ikke komme skygger - og så husk blitz, hvis du ikke kan tage uden altså… og så er lyskilder som vinduer, sol mv bare træls…aner ikke hvad det hedder, men jeg viser det lige med billeder, hvad jeg mener.

Jeg har på nedenstående billeder taget i vores baggang op af væggen


Her er kun 1 lysfelt i øjet…og det er helt ok…


Her er samme kat, samme sted og tid…men hovedet er lige drejet mod døren på højre side af billedet…SÅ se…et langt lysfelt øverst i øjet (ovenlysvinduet) og lysfelt til højre (baggangsdøren)…det er måske peditesser for folk, men jeg syntes nu det er fedt ikke at have så mange felter - som også en proff fotograf ikke bør have.

gider du ikke lysfelter så ta sådan et…samme sted med missemor, og et lammeskin som bund …det giver et sødt “pussenusselook”…til korthårskatte elsker jeg mere “rene” linier og gerne råt baggrund


tussenussebund


Her er brugt 2 sofapuder som bund og baggrund…straks mere uroligt billede men stadig sødt.


Her har jeg brugt en lædersovesofa som baggrund og bund…


her ser du tydelig skygger på billedet, idet katten står tæt på kurven…

Held og lykke med fotosession

PS engang håber jeg, at jeg kan sætte mig ned, og blive klog på fotografering… men kommer tid kommet råd

Heidi, en total amatørfotograf[/QUOTE]

Tusind tak for svar! Dejligt med lidt respons!

[QUOTE=Margrethe;622993]Av jeg fangede et mere… det er jo slet ikke så svært som jeg troede…

[/QUOTE]
for pokker det er et godt billede

Hvor er det bare nogle gode foto du der har fået taget :thumbup:

Håber bestemt du låner kameraet igen når den nye misling kommer, sikke nogle serier der kan komme ud af det!:hjerte: