Hvorfor bliver du gal eller sur?

Hvorfor bliver du gal eller sur??

Hvis du altså gør det -engel

Jeg håber, at du har lyst til at tilkendegive din mening om emnet. :slight_smile:

Ihh jeg vil da gerne være med:)

Jeg er et meget følsomt menneske, og bliver gal/sur hvis folk ikke lytter til mine følelser, når jeg fortæller hvordan jeg har det indeni. Jeg bliver gal, når mine problemer minimeres.

Også bliver jeg gal, når de kunder jeg har igennem pr telefon vælger at virke nedladende eller sviner mig til - fordi de ved, at jeg som kunderservice medarbejder SKAL svare pænt igen. Folk bruger ofte kundeservice folk som skraldespand for alverdens galde:mad:

uha - hvad gør mig sur :slight_smile:

  1. generaliseringer der ikke tager højde for at folk er forskellige… fx fik en unavngiven person sagt efter et par besøg i et par store katterier - alle kattedamer lever altså snavset… er du gal hvor blev jeg tosset for mit hjem er pinligt rent og det er det også selv om vi har 4 snart 5 stks…

  2. når jeg bliver trampet på, taget for givet, overset, umyndiggjort eller lign.

  3. når jeg ser vold mod forsvarsløse - børn eller dyr … dyr er værst - der tænder jeg fuldstændig af…

  4. når folk tror jeg lyver eller ikke tror på hvad jeg siger - jeg lyver ikke…

  5. når folk lyver over for mig om vigtige ting der er meget personlige…

det var et lille udpluk…

Noget som kan tænde mig helt af , er “folk” som syntes de er mere værd end andre . -lynogtorden…" Når skidt kommer til ære ,ved det ikke hvordan det skal være " I min øjne er alle lige betydningsfulde

Jeg føler mig aldrig sur, men jeg kan blive rigtig vred… det er dog sjældent det sker.

Jeg bliver hvidglødende af raseri overfor et hvert overgreb på dyr og børn… ja, faktisk alt levende.

Sur bliver jeg faktisk aldrig, men hvis folk jokker mig over tæerne lidt for mange gange, så bliver jeg bare iskold… og sletter dem fra min hukommelse!

[quote=Lise;178216]

Sur bliver jeg faktisk aldrig, men hvis folk jokker mig over tæerne lidt for mange gange, så bliver jeg bare iskold… og sletter dem fra min hukommelse![/quote]

Eftersom vi to har en aftale på fredag, så går jeg udfra at du stadigvæk husker mig … :tihi:

Der er desværre rigtig mange ting der kan gøre mig gal efterhånden … jeg skiver efterhånden, fordi jeg føler at det er en ‘‘bivirkning’’ ved min sygdom … både mit fysiske, men desværre osse mit mentale overskud er stærkt forringet og det gør at jeg bliver irriteret over det mindste, men det er ikke noget jeg er specialt stolt af … :S

I har skrevet mange af de ting der kan gøre mig vred, eller rettet sagt ked…

Noget der kan gøre mig vred, er når nogen taler ondt om andre, især folk jeg holder af…

jeg kan osse blive vred vis der er nogen der ikke øre hvad det er jeg siger, og selv vuder hvad det er jeg har sagt…

og så er der lige det med at gøre en lille hvid fjer til en el hønsegård fuld…

Nu er det bare sådan med mig, jeg bliver letter ked end vred.

og så hader jeg løgne

Jeg kan f.eks. blive vred/irriteret, når “nogen” mener de VED en hel masse, fordi “nogen” har fortalt dem ,at de har hørt at … osv. osv. Sandheden kan virkelig blive fordrejet bare den er nået igennem et enkelt led. Og det er altså ikke fair overfor dem, man omtaler.

Det kan være mange ting - men det første jeg lige kom i tanke om var, når jeg bruger tid og energi på at forklare kunder på apoteket om deres medicin osv og så deres tlf ringer, og så gud hjælpe mig om de ikke tager den!! :besvimer: DET synes jeg altså er frækt og respektløst overfor mig - det kan jeg virkelig ikke forstå at nogle mennesker kan få sig selv til. Og jeg oplever det forholdsvist ofte. Selv kunne jeg aldrig finde på at svare min tlf når nogen talte til mig uanset hvem det var jeg talte med. :rulleøjne:

Mange af de ting, I har nævnt kan også godt få mig op i det røde felt: Når folk lyver eller ikke overholder aftaler, når folk er nedladende eller bedrevidende uden at have noget at have det i, når folk er stædige og bare ikke vil indrømme, at jeg har ret, selvom jeg 100% sikkert har det, når folk ikke respekterer mig og mine osv osv.

jeg bliver vred når folk ikke tager hensyn til andre end dem selv
jeg bliver vred når forældre med skrigende unger bare lader som ingenting og lader ungene skrige i vilden sky til gene for alt og alle
jeg bliver vred når jeg ikke bliver hørt og respekteret
jeg bliver vred når folk bevidst gør alt hvad de kan for at genere andre

dog vil jeg sige at jeg ikke viser min vrede, jeg sparer sammen og lige pludselig eksplodere jeg og så er jeg ikke et rart menneske at være i nærheden af.
jeg bliver verbalt modbydelig, heldigvis ikke voldelig osv, men den verbale del ka så osse tit være meget værrere.
men generelt er jeg meget medgørlig og et rart menneske

Kære Celina…

Jeg :frowning: er målløs…
Der passer ordet FRÆK…det er jeg enig i.

Jeg bliver faktisk sur hver gang jeg er i et Dansk supermarked fordi at de ikke kan vente med at tage næste kunde til jeg er færdig med at pakke mine vare :frowning:

Det gør man nemlig i Frankrig og det er dejligt at varene ikke bliver mast :slight_smile:

[quote=birtheras;178469]Jeg bliver faktisk sur hver gang jeg er i et Dansk supermarked fordi at de ikke kan vente med at tage næste kunde til jeg er færdig med at pakke mine vare :frowning:

Det gør man nemlig i Frankrig og det er dejligt at varene ikke bliver mast :)[/quote]

sjovt nok irritere det osse mig, samtiddig er det pisse irriterende at varebåndet bare bliver ved med at kører og kører uden grund og til sidst ligger alle ens varer klemt totalt og “stregkodelæseren” ved kassen er pisse ligeglad med at ens vare bliver ødelagt.
jeg påtaler tit dette overfor personalet uden større held

[quote=Johnny;178474]sjovt nok irritere det osse mig, samtiddig er det pisse irriterende at varebåndet bare bliver ved med at kører og kører uden grund og til sidst ligger alle ens varer klemt totalt og “stregkodelæseren” ved kassen er pisse ligeglad med at ens vare bliver ødelagt.
jeg påtaler tit dette overfor personalet uden større held[/quote]

Det er nemlig lige den del der der irritere mig :frowning:

[quote=birtheras;178469]Jeg bliver faktisk sur hver gang jeg er i et Dansk supermarked fordi at de ikke kan vente med at tage næste kunde til jeg er færdig med at pakke mine vare :frowning:

Det gør man nemlig i Frankrig og det er dejligt at varene ikke bliver mast :)[/quote]

Jep , og ens flødeboller bagefter kun kan spises med ske :venter:

Jordbærene der er mere mos end hele bær fordi de lige er blevet trykket af et par kartoner med mælk -lynogtorden

Nu er det her godt nok ikke noget som hverken har gjort mig gal eller vred , Men Mona tilgiver mig nok …

Jeg var i Netto for de havde vaskepulver på tilbud , jeg ledte og ledte , hmm det stod ikke sammen med de øvrige sæbeprodukter :?.. Nå men der stod en Nettodame som var ved at lægge vare på plads , hun måtte vide hvor det var … Så jeg spurgte den unge dame om hun kunne hjælpe mig ,hun kiggede på mig og svarede " hvor i alverden skulle jeg vide det fra"… Først troede jeg at jeg var kommet til at spørge en anden kunde , men nej , hun havde Nettotrøje på og var med at stille vare på plads … Nu er det ikke så tit jeg bliver mundlam , men jeg blev det der og en smule puf :uha:… Bagefter grinede jeg naturligvis , men jeg fik ikke mit vaskepulver … -LOL

Ejjjj Kaja … det går heller ikke at du skal genere de ansatte med dine dumme spørgsmål, du ku’ jo se at hun havde andet at lave …

:klapper::klapper::klapper:

[quote=Skattekat;178584]Ejjjj Kaja … det går heller ikke at du skal genere de ansatte med dine dumme spørgsmål, du ku’ jo se at hun havde andet at lave …

:klapper::klapper::klapper:[/quote]

Jeg troede faktisk først hun slet ikke var ansat der ( det kunne godt ligne mig at komme til at spørge en kunde -høhø) Men eftersom hun havde en Nettobluse på , måtte hun jo på en eller anden måde hører til der :fløjte: