Hvorfor er flydende bedst?

Jeg undrer mig over, hvorfor alle opdrættere virker til kun at ville bruge flydende erstatning? Hvorfor dur pulver ikke?

For menneskekillinger er forskellen bare, at du slipper for at blande flydende :person_shrugging:

Nu er jeg jo ikke vanvittig erfaren udi killinger endnu eftersom jeg kun har haft 2 kuld hvor der rent faktisk er kommet killinger.

Jeg har brugt pulver denne gang til mine. Der er 3 der er blevet støttefodret en smule fordi de store skubbede dem væk fra patten. De er først blevet støttefodret fra ca. 2,5 uger, så vurderingen var at Miras indblanding i toilettet i løbete af dagen, ville sørge for at de ikke fik forstoppelse. Og ellers kan man supplere med en lille dråbe paraffinolie. De kan risikere at få forstoppelse af pulver-mælkeblandinger hvis ikke det er rørt ordentligt ud. På den anden side har jeg også hørt at de kan få diarre af den flydende version (som så ikke kan købes pt, her snakker jeg KMR). Men som nævnt, jeg er ikke så erfaren endnu.

Jeg har ikke haft nogen problemer med KMR pulverblandingen

Ja det er hvis man ikke får det rørt godt nok ud, så kan de få forstoppelse.
Kmr er næsten ikke til at opdrive da det ikke rigtig bliver eksporteret fra usa lige nu.