[QUOTE=Eva;913756]
Er det sådan, at man som kvinde SKAL være bange for edderkopper, så den store stærke mand kan komme og redde dem fra det frygtelige uhyre? [/QUOTE]
Det tror jeg ikke, for her er det lige omvendt :cool2: Min kæreste bryder sig ikke om edderkopper af en hvis str. , så dem fjerner jeg Jeg synes dog ikke, det er spor usædvanligt, da min ene bror også er lidt utryg ved dem og altid har været det. Jeg har også oplevet en mandlig kollega bede mig om hjælp med at fjerne en edderkop, så min erfaring er, at skrækken er nogenlunde ligeligt fordelt iml. kønnene
Dog ser jeg, at nogle kvindetyper dyrker det at være “svag” en smule og dermed også skriger lettere hysterisk op ved synet af div. kryb (og alt muligt andet pludseligt, som kunne risikere at ske :S) Hvis man er heldig, kan man måske få lidt opmærksomhed fra det andet køn på den konto
:surrender1:
Dermed ikke sagt, at man ikke skal have lov at være utryg ved div. kryb. Som Ann tror jeg, det ligger som et urinstinkt i os alle
Alm. edderkopper har jeg selv ikke noget problem med, men hvis de bliver for store - særligt i bagkroppen (korsedderkopper f.eks.), synes jeg, de er sindssygt ulækre Og det mest af alt, fordi jeg er bange for at de smatter ud
Det er bare for klamt (jeg bærer som regel edderkopper udenfor - slår dem aldrig ihjel - og ville hade, hvis een af dem gik i stykker og blev ulækker undervejs).