Jeg er nok mere bange for hvepse, gedehamse, klæg, andre stikkende insekter og igler, end jeg er for edderkopper. Dog får min mand lov til at ekspedere de største og mest lodne edderkopper ud af huset. Og ja, de får lov at leve - blot ikke indenfor
Slanger har jeg ikke noget imod, dog slanger over en vis størrelse må gerne blive inde BAG glasset. Jeg har som barn leget med en hugorm
Jeg er ikke direkte bange for nogen dyr, som jeg lige kan komme i tanke om.
Men jeg synes det er edderklamt, hvis en edderkop kravler på mig, jeg går ind i et spindelvæv og videre i den dur. Ser jeg en edderkop på fliserne, kommer jeg da oftest også lige til at træde på den (sorry Camilla )
Luna er absolut ikke begejstret for kræene, men Lasse spiller som regel sej og redder dem for hende.
Undtagen hvis de er meget store og klamme, så kan han som regel ikke nå eller har ikke tid
[QUOTE=Mormor;913904]Jeg er ikke direkte bange for nogen dyr, som jeg lige kan komme i tanke om.
Men jeg synes det er edderklamt, hvis en edderkop kravler på mig, jeg går ind i et spindelvæv og videre i den dur. Ser jeg en edderkop på fliserne, kommer jeg da oftest også lige til at træde på den (sorry Camilla )
[/QUOTE]
Ja, og det er tarveligt, er det … men nu var du jo også ved at dø af grin af mig, da jeg legede edderkoppe-rednings-aktion fra grillstarteren Hvad kan jeg sige, jeg ka’ godt li’ edderkopper, de spiser ækle fluer og myg!
Jeg er født på landet, og brugt rigtig meget af min tid som barn og ung i hestestalden… Og alligevel er jeg ikke helt vild med de dersens lodne krabater af husedderkopper, der nogle gange kommer forbi. De må hjertens gerne være udenfor - korsedderkopper synes jeg er noget af det smukkeste, men når de er PÅ mig eller indendørs, så skal de altså ud eller dø. Jeg kan godt selv flytte rundt på dem (hvis ikke de er for store) men jeg synes altså de er meget klamme, så kan jeg spille tøse-kortet og få min mand til at flytte kræene, så gør jeg det… Han er så til gengæld ikke begejstret for at røre ved skruptudser, så der bliver jeg hidkaldt.
Og så har jeg altså respekt for jagtedderkopper. Om de stikker eller bider er jeg faktisk i tvivl om, men det gør dælme ondt!
Vi mødte en KÆMPE (jaja, måske kun på størrelse med ét af Rosa’s ben, men stadig alt alt for stor!) edderkop, på trappen idag
Agnes og Julius, skulle jo absolut helt tæt på og røre ved kræet, så det gav sig til at løbe - føj de render stærkt
Men ja… man prøver jo på at være cool…!!
Min fobi tror jeg er en kombi af at min far, engang jeg var barn, kom ind med en kæmpe stor kors edderkop som sad og bed alt hvad den kunne i hans tommeltot (som den dog ikke kunne bide igennem pga. hård hud ) og så at jeg faktisk så “Araknofobi” filmen, da jeg var liiiidt for ung… og ja… siden da har jeg altså haft en skræk for edderkopper i popcorn mv…
Og ja, kors edderkopper kan god bide, blev bidt på brustkassen, lige under min hals, af én jeg rendte ind i, en dag jeg slog græs … av og ja, man får et mærke og bliver rød omkring biddet!