Hvorfor flere racer sammen?

Ann: Præcis som siam-opdrætterne siger, at misling vil té sig over for dyrene.

Som en sagde: “Ja racen har noget af et ry:-) Men de ER jo katte og derfor sover de altså også!”

hahahaha

Nanoq ligger også oppe og ser på Tip og Maggie når de leger. Det ser ud som om han morer sig:-)

Tara er tit med:-)
Men ser hun at jeg ser det, så går hun væk, for “den slags er hun da alt for voksen til!”

haha

Jeg tror aby og siameser er ret ens af sind :slight_smile:

(I tidens løb har jeg faktisk solgt mange abyer til familier, der ikke brød sig om siameserens nye ekstreme look)

Ja enig - jeg trak mig også, da jeg SÅ dem på udstilling første gang. De lignede noget som havde tørret i ørerne på en snor:-)

en så kom jeg hjem til opdrætterne - og selvfølgelig er det de mest ekstreme der udstilles:-) Så blev jeg mere rolig:-)

Men en aby er dælme også skøn. Jeg kan godt lide de der slanke aktive katte.

mvh

Havde en utroligt morsom situation for nogle uger siden…
Godt nok aften, men alligevel er døren til løbegården åbnet for at få lidt luft ind…
Tjalfe ligger og dovner på puffen, som står i forlængelse af sofaen - hovedet vender ud mod rummet.
Lige pludselig kommer Ting styrtende, stopper på gulvet foran puffen, kurrer venlig-lyd… og fræææææser så igen ud i udestue/løbegård…
To sekunder efter at Ting er forsvundet, kommer Leo løbende… scenariet gentager sig, inden Leo også fræser ud…
Sådan fortsatte de to tøzer i ca ½ time… ud - ind, ud - ind…
På intet tidspunkt kom de tættere på Tjalfe end at de stod på gulvet foran puffen.
Tjalfe lå i starten og kiggede opmærksomt på dem… derfra gik han over til at dovne videre med halvtlukkede øjne… så lukkede han øjnene… og til allersidst vendte han ryggen til tøserne - sovetid!
Idet Tjalfe vendte sig, stoppede legen!!!

Jeg er stadig stensikker, på at de alle tre legede et eller andet… altså at Tjalfe trods hans meget afslappede attitude, deltog med et eller andet… jeg kunne bare godt tænke mig at vide HVAD! :smiley:

Ann: ja det ser jeg også:-) Det undrer mig tit:-)

[QUOTE=Ronja;84076]Den er godt nok kær, dog synes jeg ikke at persere er kønne, men denne ene lille klump har da CHARME for vildt sss
Snorker den når den sover?det lyder så sjovt…[/QUOTE]

Nej hun snorker ikke:) Hun har heldigvis “næse”-høhø
Jeg må sige, at hvis Tequila er typisk perser, så er jeg vist også faldet for den race. Hold op hvor er de nogle små pudsige typer-wehuu

p.s Tequila takker for de søde ord:)

Det var da heldigt at hun ikke snorker ggg
Her i huset snakker vi alle bare i søvne, både mig og misserne…det er så sjovt at se når de store drenge ligger og patter ud i luften i søvne, de bliver næsten små killinger igen…

De er bare ikke gode at se gyserfilm med, det erfarede vi igår da vi så dyrekirkegården, da både Sorte Satan og Midi der ellers lå og sov så sødt på Lars (kæresten) PLUDSELIG fløj en meter op i luften og forsvandt hver sin vej…kæmpe chok…gggg

Hehe, jeg har et par stykker der snorker… Især når de sover på ryggen… Og de har da næse alle sammen :smiley:

Der er mange racer der er skønne, og opdrættede vi ikke, så kunne vi hurtigt finde mange katte indenfor forskellige racer vi bare måtte eje.

Men situationen er lidt anderledes når man opdrætter, der skal være tid, kærlighed og økonomi til alle, og med fertile katte og et avlsprogram hvor man gerne vil kunne arbejde videre med sine egne linier, så er der et begrænset antal pladser.

Dog har der været nogle katte, hvor at Jens og jeg har kigget på hinanden og været meget tæt på at ændre holdning, blandt andet verdens smukkeste NFO, tortie og med grønne øjne…:inlove:

Jeg tror egentligt at mange racer kan med hinanden under det rette omstændigheder, såsom plads, antal katte og ens egen villighed til at lege og aktivere dem.
Særligt hvis man også tager højde for at de individulle kattes personligheder matcher, så hvem ved en dag kommer der måske en CRX ind herhjemme pga. Jens og en MCO, som jeg ønsker mig… ;o)

KH

Sofie

havde jeg ikke haft fuldt hus med mine katte så havde jeg da også været igang med at kigge efter en blue russian pige…

SÅdan en kan jo sagtens gå og snakke med f.eks Ninja der ter sig temmelig meget som sådan engg

Min personlige erfaring med at sætte forskellige racer sammen har været dårlig (og begrænset til 3 katte). Jeg tror, at det har at gøre med meget forskelligt udseende, sådan at de ikke forstod hinandens kommunikationsforsøg.
Det kan dog også have haft med stress at gøre: En Ragdoll-pige, som kom fra et hjem, hvor hun blev jagtet af to hunde, reagerede slet ikke på min persers forsøg på blinken og snusen næser. Hun trives nu super som ene-kat.
En stor, slank MCO-teenager var bare vildt rastløs på mine få kvm, han fik det meget bedre i en villa med 3 etager.
Og en lille, kærlig MCO var skrækslagen for de to fladsnuder. Han bor i dag glad og tilfreds i en NFO-flok, som han ligner lidt :wink:
Det var så mit lille bidrag :slight_smile: Tak for alle de sjove historier :smiley: