Jeres læge kommer ikke så tit på hjemmebesøg, vel:? Man plejer at sige, at et æble om dagen holder lægen væk, men hos jer er det åbenbart katten:tihi:
Camilla
Min yankie gør det når man nusser ham på maven… Så bliver det pludselig “for meget” og han sidder i hånden på en… Bider og holder fast… Det gør avs… Men så snart han har sluppet så er han klar på mere kæl… Så det er ikke fordi han ikke gider kæle… åbenbart…
(Han bider ikke hul, markere bare kraftigt en gang)
[QUOTE=PivC;137803]Min yankie gør det når man nusser ham på maven… Så bliver det pludselig “for meget” og han sidder i hånden på en… Bider og holder fast… Det gør avs… Men så snart han har sluppet så er han klar på mere kæl… Så det er ikke fordi han ikke gider kæle… åbenbart…
(Han bider ikke hul, markere bare kraftigt en gang)[/QUOTE]
Det er faktisk en forholdsvis normalt katteadfærd, har jeg hørt.
En af mine gamle huskatte gjorde det også, samt min søsters huskat.
Begge tilfælde er katte, der er opvokset i en stald - ved ikke om det har noget at sige, men i hvert fald har jeg aldrig oplevet det med mine abyer.
Det er også noget jeg har oplevet før… Så det bekymrer mig ikke så meget… Men det er lettere ubehageligt… Vi skælder ikke ud for det… men lader være med at kæle igen bagefter… vil ikke “belønne” det med mere kæl…
Panda napper også af og til ind imellem sine slik, på vores hånd. Hun vil som regel lige kigge på én og tage let fat i ens hånd først med poterne, så har lært, at flytte hånden i tide, selvom hun heller ikke napper hårdt.
Hun har også haft et flip med, at slikke mit hår et par gange.
Det er sjovt, det gör vores Emil ogsaa…
Han er en rigtig nussegris og ELSKER at blive kälet med… Men naar tänderne sidder godt fast i haanden, gör det godt avs!
Okay ved godt det er en gammel tråd, men nu faldt jeg lige over ordet “kærlighedsbid” i en anden tråd og MÅTTE vide hvad det var ![]()
For har oplevet at Pushka tager min finger i munden, når jeg nusser ham :? og bider sådan lidt i den mens han spinder, og bagefter går han tilbage til at ville nusses…
Og så faldt jeg lige over det her, som jeg har citeret:
[quote=PivC;137803]Min yankie gør det når man nusser ham på maven… Så bliver det pludselig “for meget” og han sidder i hånden på en… Bider og holder fast… Det gør avs… Men så snart han har sluppet så er han klar på mere kæl… Så det er ikke fordi han ikke gider kæle… åbenbart…
(Han bider ikke hul, markere bare kraftigt en gang)[/quote]
[quote=Vivi_Fletcher;137819]Det er faktisk en forholdsvis normalt katteadfærd, har jeg hørt.
En af mine gamle huskatte gjorde det også, samt min søsters huskat.
Begge tilfælde er katte, der er opvokset i en stald - ved ikke om det har noget at sige, men i hvert fald har jeg aldrig oplevet det med mine abyer.[/quote]
Det er lige præcis det Chapper gør! -what og han er også fra en stald/rideskole
gir så meget mening nu! troede han var totalt fucked
:høhø:
Jeg tror ikke det mindste på det har noget med opvækst at gøre - nærmere katten kræver 100% opmærksomhed, det er det f.eks. ikke at gnide mavestykke og se TV samtidig:-)
Det med at kæl kan få katten til at gribe fat, sparke og bide, oplever jeg herhjemme mest sker, når jeg kommer til at overskride deres grænse. Altså nusse lidt for længe/hårdt… Men så snart katten har markeret, kan jeg trække hånden til mig, og nusse videre (evt et andet sted end maven).
Chaplin har altid min opmærksomhed 100% For har man ikke et øje på ham, kan man ikke bedømme hvornår det er en god idé af flytte hånden :høhø:
og maven? glem det!
så du en død kvinde! ![]()
Men altså…jo! Tror det har meget at gøre med opvæksten…for kan da godt huske da jeg som lille gik til ridning, og vi legede med kattene. Det gik da ikke stille for sig. Det var brydekampe og alle de der ting hvor killinger bider :S for det gjorde jo ikke så ondt. Gør det jo så nu ![]()
Lyder sandsynligt. Min Deena småbider mig i hænderne når kun kommer og er nærmest helt i ekstase over at ville nusses af mig. Det er kun hos mig. Hun er simpelthen så morsyg, den kat, så det halve kunne være nok.
Nu har kæresten heldigvis fået ny computer inde på kontoret hos plejemisserne, så Deena forhåbentlig kan få lidt mere af min opmærksomhed igen (alle skal jo helst have menneskelig tilstedeværelse her i huset, så det er da godt, at vi er 2 mennesker til 2 hold katte
).
Deena har egentlig altid været sådan, men der er flere andre ting, hvor jeg har fået kædet det sammen til, at den kat altså virkelig har et behov for min opmærksomhed, som ingen andre kan erstatte.
Og jeg fik hende altså først som 16-ugers ![]()
Hvad så med katte der “reder” hår - mangler de også noget i opvæksten?
Jeg har to der “napper” det hjemme - begge afkom efter Poker, der er stornapper. Begge født i mit hus - Poker kom til landet da han var ½ år, direkte fra opdrætteren og i en hast da han ville parre sin mor …
Jeg synes i øvrigt ikke, at det her ekstase-kæle-småbidning har noget at gøre med, når de markerer, fordi man ‘kilder’ dem på maven.
Småbidning er sådan, at Deena kommer snigende med lukkede øjne og maser sig ind på mig, skubber sig frem med snuden, og slikker på mig og laver det her småbidning. Så kan hun ligge og ælte lidt og efterhånden falder hun til ro.
Det er virkelig i en helt anden ‘tilstand’ end hvis hun bare kom hoppende og lige skulle have et par stryg henover ryggen.
Cinnamon og Magic er også begge “hyggegumlere”, når de er allermest kælne. Det kan stadig godt gøre ondt, hvis de får fingeren manøvreret helt ind mellem kindtænderne, men det er tydeligvis noget, de gør, fordi de synes, det er dejligt.
Min Tilde,som er en ganske alm. staldkat, gør det også. Det med at nappe,når hun bliver nusset ![]()
Det er da lidt dejligt at vide at hun elsker mig:wehuu:![]()
Og så kan jeg ikke have min læbepomade i fred:uha:
Troede ellers ikke katte ku li menthol,det lugter jo ret stærkt, men så snart jeg tager læbepomade på, så sidder hun i hovedet på mig, i forsøget på at slikke det af:rolleyes: Vågnede en nat ved at hendes ru tunge, var ved at overfalde mig, synes nu det er meget kært, men vil gerne være fri for at blive slikket i hovedet:høhø:![]()
[quote=Lis Dahlstrøm;492796]Hvad så med katte der “reder” hår - mangler de også noget i opvæksten?
Jeg har to der “napper” det hjemme - begge afkom efter Poker, der er stornapper. Begge født i mit hus - Poker kom til landet da han var ½ år, direkte fra opdrætteren og i en hast da han ville parre sin mor …[/quote]
De mangler måske pels eller er blevet nusset for lidt eller synes, at de er nødt til at give en hjælpende pote med pelsplejen, for det kan vi slet ikke selv finde ud af ![]()
Jeg har også min egen personlige hairstylist og hun er bestemt ikke blid, der bliver taget fat, så jeg kan se ordentlig ud ![]()
Hun kærlighedsbider også.
[quote=Mislingen;494598]De mangler måske pels eller er blevet nusset for lidt eller synes, at de er nødt til at give en hjælpende pote med pelsplejen, for det kan vi slet ikke selv finde ud af ![]()
Jeg har også min egen personlige hairstylist og hun er bestemt ikke blid, der bliver taget fat, så jeg kan se ordentlig ud ![]()
Hun kærlighedsbider også.[/quote]
Mange somalier og abyer har et “frisør-gen” ![]()
Og ja, jeg har også en del af dem der lige skal give en et kærlighedsbid engang imellem når de har det allerbedst.![]()
Teresa
[quote=Teresa Guldager;495634]Mange somalier og abyer har et “frisør-gen” ![]()
Og ja, jeg har også en del af dem der lige skal give en et kærlighedsbid engang imellem når de har det allerbedst.![]()
Teresa[/quote]
Ja, det er meget hyggeligt, du kan tro Tswana er en være kælepot ![]()
Tswana ordner også hår på gæsterne, men det er ikke alle, som er lige begejstrede for det ![]()