Arh Camilla - jeg ved, hvad du vil sige, når jeg skriver, at mine gør det ikke “Men du har jo også persere”, jeg kan høre dig ![]()
Missepigen her i hytten lægger pænt en pote på min hånd a la ‘tak, det er nok’, når hun ikke vil kæles mere. Kan jeg så ikke nære mig for at nusle lidt mere, så hapser hun let ud efter mig.
Ellers har hun kun hapset, når jeg har måttet frisere hende alt, alt for længe efter damens mening. Det skal være lidt, men tit, så går det bedst. Det var så OT, undskyld, men summa er, at mine to fladsnuder ikke har den adfærd ![]()
[quote=lenschow;105362]Jeg har summet over dette napperi - jeg tror Maggie gør det.
Er den norske skovkat “slem” til det?
MVH[/quote]
Jeg har (haft) ialt tre katte, som på hver sin måde kan siges at kærlighedsbide… de to var/er abyssiniere, den sidste skovkat.
Så nej - jeg vil ikke mene at det er skovkatteadfærd… snarere katteadfærd ![]()
alle mine gør det, og der i blandt også en lille perserpige:wehuu:
Jeg synes dog nogen gange at katten går over gevind, hvor de holder fast med kløer og bidet bliver for hårdt.
Men udover det elsker jeg de små kærlighedsnap-love
Jeg synes tit at nappene udløses når kælet bliver ALT for godt for katten og den er helt i ekstase - kan I andre kende det mon:?
Åh ja, det er da rigtigt, når jeg nu tænker mig om. Ofte, når den røde dreng sover, og jeg lige aer ham, så triller han om på ryggen og vil mavsenusses. Så kan han godt pludselig hapse til med kløer og ‘næb’
Som regel kan jeg mærke det, når jeg rækker hånden ned, og giver ham så en fjerkost i stedet, og så får den tur! -gimiggimig
Jeg synes bare, at nogle ting blandes sammen i denne tråd - i mine øjne ser nogle ud til at skrive om gensidig soignering mens andre skriver om kæle-aggression. Jeg tror da Gry mente soigneringen, da hun startede emnet - gjorde du ikke Gry?
Det var mit indtryk, at der ingen aggressivitet lå i “kærlighedsnapperiet”? Hvilket jo neto gør det til en ikke-problem adfærd og derfor er tegn på sammenhold.
Også mellem ejer og kat ganske som jeg ser det mellem katte.
MVH helle
Nej jeg mente det ikke som agression overhoved ![]()
Jeg mente det som en hygge/kæle/soigneringsting ![]()
[QUOTE=lenschow;105510]Jeg synes bare, at nogle ting blandes sammen i denne tråd - i mine øjne ser nogle ud til at skrive om gensidig soignering mens andre skriver om kæle-aggression. Jeg tror da Gry mente soigneringen, da hun startede emnet - gjorde du ikke Gry?
Det var mit indtryk, at der ingen aggressivitet lå i “kærlighedsnapperiet”?
MVH helle[/QUOTE]
Kærlighedsbid er vel ikke soignering:?
Jeg snakker bestemt heller ikke om aggresivitet, men at katten ikke altid lige tænker over kraften bag bidet:)
Også samtidig synes jeg, efter egen erfaring, at napperiet starter når kælet bliver så dejligt for katten at den næsten går i ekstase:)
Mikkel kan også godt finde på at stå og køre mundviger så pludselig sætte tænder i en - også når man nusser
Jeg er så af den tørre opfattelse, at katte ikke kæler for hinanden men at de gerne soignere hinanden:-) Og at katte heller ikke kæler for ejer men når ejer kæler, så kan det måske starte en soignering fra kattens side:-)
MVH
[QUOTE=lenschow;105565]Jeg er så af den tørre opfattelse, at katte ikke kæler for hinanden men at de gerne soignere hinanden:-) Og at katte heller ikke kæler for ejer men når ejer kæler, så kan det måske starte en soignering fra kattens side:-)
MVH[/QUOTE]
men at bide i ejers hud - hvilken form for soignering er det-høhø
Katte bruger da i høj grad både tænder og klør til at soignere sig… De bider forhåbetnlig heller ikke ejeren RIGTIGT disse katte som beskrives her… De napper med tænderne uden at tage rigtig fat, som jeg har forstået adfærden. Dvs helt uden aggressivitet og ganske som man tit ser katte gøre på hinanden, når de renser hinandens pels, øre osv.
Det vildeste er, når katte bider deres egne kløer af på bagbenene. Har I ikke bemærket det? Der kan vi tale om hårdhudet soignering:-)
[QUOTE=lenschow;105594]Katte bruger da i høj grad både tænder og klør til at soignere sig… De bider forhåbetnlig heller ikke ejeren RIGTIGT disse katte som beskrives her… De napper med tænderne uden at tage rigtig fat, som jeg har forstået adfærden. Dvs helt uden aggressivitet og ganske som man tit ser katte gøre på hinanden, når de renser hinandens pels, øre osv.
Det vildeste er, når katte bider deres egne kløer af på bagbenene. Har I ikke bemærket det? Der kan vi tale om hårdhudet soignering:-)[/QUOTE]
jamen det er vel på samme måde - det virker bare sjovt, fordi vi ingen pels har-høhø
ja, det går vildt til, når de renser kløer - men det er skægt at se:)
Ja det ser vildt ud - de river helt i benene på sig selv, hvis der sidder skidt:-)
åhh hvor vi kender det mig og mine piger.
Står jeg og laver mad er det stensikkert Theodor lige skal forbi og give et slik og et nap i min læg.
Gilbert over slikker og vasker mig og imens skal jeg nappes både i hage OG næse. Næsen er mindre rart og fremkalder ofte tåre
De fleste Birmaer jeg har mødt kærligheds napper
Mine katte kan godt finde på at bruge en liiille smule klør når vi ligger og rigtig hygger os og de så ligger og stamper, men det med at nappe sker meget sjældent, de holder sig til kun at slikke når det er mig og ikke hinanden de skal ordne…men ville nu gerne have sådan en nappekat der kunne gå i skæget på lars…hihi
[QUOTE=SineGry;105917]åhh hvor vi kender det mig og mine piger.
Står jeg og laver mad er det stensikkert Theodor lige skal forbi og give et slik og et nap i min læg.
Gilbert over slikker og vasker mig og imens skal jeg nappes både i hage OG næse. Næsen er mindre rart og fremkalder ofte tåre
De fleste Birmaer jeg har mødt kærligheds napper[/QUOTE]
haha sådan en mis har jeg også - han kommer bare helt uopfordret og bider i lægen-høhø
Han er også dyne mis, og skal gerne ligge under dynen - det giver også nap i låret og hvad han lige kan finde:)
Jeg har 2 som napper meg av og til. Syns dem er søte jeg.![]()
Dette forkommer kun om jeg stopper med å kjæle og klappe dem,og dem ville så gjerne holdt på en time til minst.
Da jeg hentet hjem Lisa som da allerede var en voksen dame.
Ja,jeg tenkte hun ville ha ro og fred,så hun fikk bli med alene på soverommet.
Jeg var skamtrøtt selv,og var nesten inni drømmeland… “napp napp” i hånda :sshh:
Zalinaz har det på samme måte,men hun napper i nesen min.
Da jeg var på besøk hos en annen oppdretter av samme rase som det jeg har selv - så bor der en osh dame med virkelig ben i nesa. Men en ting hun elsker,det er når noen vil kaste pyttesmå sminke svamper (svamp på dansk er? Ihvertfall sånne man feks kan bruke når man puddrer seg) Jeg ble lei av å kaste svamp jeg,men da fikk jeg et napp i armen,befaling om å fortsette -høhø
Vores Missi kærlighedsbider også - især på hænderne. Det er virkelig kærlig ment fra hendes side, men vi kan ikke helt lade være med at være på vagt, når det er hende. For hun kan jo også finde på at gå direkte til angreb på os i visse sitationer. Og det kan komme, når vi mindst venter det. Men en skøn kat - det er hun i hvertfald ![]()
[quote=~Prinsesse~;106242]haha sådan en mis har jeg også - han kommer bare helt uopfordret og bider i lægen-høhø
Han er også dyne mis, og skal gerne ligge under dynen - det giver også nap i låret og hvad han lige kan finde:)[/quote]
hehe AV AV ogsp lige når man putter:tihi:
Er det dominans eller kærlighed når mine piger sidder på gulvet eller sækkestol og ser f.eks fjernsyn,så kan Theodor komme forbi og finde på lige at sætte sig i foden på den, rejse sig op give dem en kæletur med halen, for efterfølgene at gå videre?
De får et chok hvergang de stakkels piger.