Hvorfor navnet nullerput?

Mja, nu kan jeg jo se at I alle elsker nullerputsenge og kattene tilsyneladende også. Et par spørgsmål

[ul]
[li]Hvorfor lige navnet “nullerput”? Ligger der en historie bag eller er det bare tilfældigt?[/li][li]Er der en/flere herinde der selv syer dem og sælger ud? Eller købes de i butikker?[/li][/ul]

Man kan sagtens købe dem i butikkerne.
Jeg har selv lige forelsket mig i en til 400 kr, synes det er lige i overkanten for den… men ved også at der er flere der selv laver. :slight_smile:

Nej, den originale nullerputseng bliver lavet af Brita Rodam, aka Kamikaze. Og her er forklaringen på, hvorfor den hedder en nullerputseng, og hvilket godt formål salget af den går til:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?34367-stof-til-en-nullerputseng…&p=704438#post704438

Jeg synes bestemt, man skal støtte Brita og hendes hittemisser ved at købe hendes nullerputtere :ok:

De fås i mange forskellige farver og mønstre - I kan få næsten hvad I vil have, hvis I lige snakker med Brita om det først.

Så skal din kat have en nulletrput - så er det hos Brita, det forgår. :thumbup:

Så vidt jeg husker er “nullerput” oprindelig Brita’s navn for det, de fleste af os kalder at katten ælter?

Hun forklarer det selv i det link, jeg har sat ind.

Hvor er I søde. Det er nemlig rigtigt ordet er Michales om Dusty…når han kommer hjem ("knægten bliver 35 denne måned) spørger han altid “hvor er nullerputten”
Og Dèt som oftest inden han end hilser på OS. De to havde noget sammen inden Michael rejste hjemmefra.
Som så meget andet tager tingene nogle drejninger og i retninger man end ikke havde troet og at nullerputsengen blev så populær, havde jeg i min vildeste fantasi ikke troet. Men faktum er jeg efterhånden har syet omkring 1700 af sgalsen og sengene bor både i Canada, Frankrig, Spanien, Norge, sverige og på Fanø, haha

De fleste katteholdere kender den dér med at investere i en dyr, lækker seng - og så vil katten hellere sove i en papkasse. :slight_smile:

Men med nullerputsengene - de ægte nullerputsenge fra Brita Hitttekat vel at mærke - er der næsten altid garanti for succes.

Dog ikke altid med det kræ, sengen oprindeligt var tiltænkt. Se blot her, hvor tre af vore fire nullerputter er i spil… :wink:

tusind tak for svarene :slight_smile:

har været inde og lure på den linkede tråd… tror nok jeg må købe en til hver af bæsterne. Er der nogen der har erfaring for hvor stor en nullerput skal være til et 4½ kg’s birma-bæst

…samt høre Britta om hun har tid foreløbig eller om der er begyndende jule-travlhed. Det er jo et superinitiativ at støtte ved at købe sådan en. Sådan Britta :thumbup:

Se blot her, hvor tre af vore fire nullerputter er med

:wehuu:

Brita har simpelthen så stor erfaring i Nullerputtere,så du skriver blot,hvor mange kilo kat der er tale om:tihi:Så beregner hun størrelsen.

Her i huset er der også kamp om sengene-Hunden mener bestemt at de to af dem er hendes:thumbdown:
Behøver jeg at sige,kattene ikke er enige:høhø:

Men sjovt ser det ud.Hvis en kat har lagt sig til rette og lige er faldet i søvn,kommer hunden og slæber afsted med det hele,indtil katten opgiver:dokdok:

Nullerputsenge er desuden alletiders gaveide:thumbup:

Tine

Her i huset tilhører nullerputten hunden 100% og han bruger den MEGET, missen Thea derimod vil hellere ligge i hundens stofkurv eller kradsetræet.

[QUOTE=Vipstøsen;720319]tusind tak for svarene :slight_smile:

har været inde og lure på den linkede tråd… tror nok jeg må købe en til hver af bæsterne. Er der nogen der har erfaring for hvor stor en nullerput skal være til et 4½ kg’s birma-bæst

…samt høre Britta om hun har tid foreløbig eller om der er begyndende jule-travlhed. Det er jo et superinitiativ at støtte ved at købe sådan en. Sådan Britta :thumbup:[/QUOTE]

brita har som regel altid et lager af forskellige nullerputsenge på lager ellers plejer hun nu at lave nogle i løbet af nul komma dut.
nullerput-senge er ganske enkelt den mest geniale opfindelse og begge vores katte elsker dem, har endda overvejet at vi skal ha flere nullerput-senge til de 2 katte-kramper

Lige et spørgsmåls… Hvad hedder de senge som ikke er fra Britta så, hvis de ikke “bør” blive kaldt for nullerputter?

Kattesenge, hvis du mener i bred forstand. Hvis det er nogle bestemte fabrikater, du tænker på, har de nok også deres egne navne. :slight_smile:

Ja når de kan købes hvor pengene går til et godt formål, så er det da helt klart værd at overveje næste gang der skal købes ind :slight_smile:

og Skanderborg…

Hvor KUNNE jeg glemme Skanderborg…undskyld Krudt Ruth og Margrethe

der findes også - og nu har jeg talt da jeg flyttede! - 10 stk i Aalborg til to katte :tihi:
Dertil er der 3 (de ældste) nullerputtere hjemme ved mine forældre, som er deres “ligge ude i sommerburet”-nullerputter :slight_smile:

tror sq jeg snart skal have købt nogle flere katte - ellers kan jeg da snart ikke købe flere nullerputtere, for mine stakkels katte kan da ikke vælge hvilken de vil ligge i :tihi: