Hvorfor tager andre det som en selvfølge at

Generelt har nogen en manglende evne til at formulere sig så det er forståeligt -. og så man sidder med en følelse af det er en halv sandhed.

Generelt er jeg skruet sådan sammen, jo mere indput jo bedre - jeg kan godt selv sortere.

Og til trådstarter - helt helt i vejret at bare spørge på en hvalp, skulle jeg sælge hvalpe ville du ryge ned i den pose der hed useriøs - på grund af du ikke havde sat dig ind i hvad type hund du mente kunne berige dit liv

[QUOTE=Annette O;748820]Ja det kan jeg forstå, men hvad er det du mener er generelt?
Jeg kan ikke helt forstå det?

Rakker folk hinanden ned?
Stiller man spørgsmål til et andet spørgsmål?
Er folk negative herinde?

Jeg er slet ikke med på HVAD det er du mener er generelt?[/QUOTE]

Og jeg forstår ikke dit spørgsmål?

Så er det måske derfor du heller ikke forstår de svar du får?

Susanne, du tror hele verden er på nakken af dig - det er den ikke. Men du er temmelig tung at danse med …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;748825]Så er det måske derfor du heller ikke forstår de svar du får?

Susanne, du tror hele verden er på nakken af dig - det er den ikke. Men du er temmelig tung at danse med …[/QUOTE]

Lis, du er lige sådan en, jeg taler om, hvad har det med trådens emne at gøre?

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;748822]Generelt har nogen en manglende evne til at formulere sig så det er forståeligt -. og så man sidder med en følelse af det er en halv sandhed.

Generelt er jeg skruet sådan sammen, jo mere indput jo bedre - jeg kan godt selv sortere.

Og til trådstarter - helt helt i vejret at bare spørge på en hvalp, skulle jeg sælge hvalpe ville du ryge ned i den pose der hed useriøs - på grund af du ikke havde sat dig ind i hvad type hund du mente kunne berige dit liv[/QUOTE]

Jeg kunne ikke være mere enig

Mit spørgsmål er ikke så svært endda. Du skriver flere gange, at du mener generelt.
HVAD er det du mener er generelt?

[QUOTE=Annette O;748828]Jeg kunne ikke være mere enig

Mit spørgsmål er ikke så svært endda. Du skriver flere gange, at du mener generelt.
HVAD er det du mener er generelt?[/QUOTE]

Jeg skriver, at jeg taler generelt og ikke om en specifik tråd eller sag. Det har jeg skrevet før :slight_smile:

MIndst lige så meget som du ikke forstår korte og præcise spørgsmål

Nu handler tråden ikke om mig, så gør ts den tjeneste, at lade være med at ødelægge endnu en tråd :wink:

Jo tak - så langt har jeg forstået, men jeg kan stadigvæk ikke forstå HVAD det er som er “generelt” herinde?

Du må komme med et eksempel, for jeg forstår dig simpelthen ikke.

Det Lis skriver er faktisk ikke helt hen i vejret. Du er meget svær at forstå - tung at danse med. Dit svar "jeg mener det generelt har du skrevet fere gange, men du har ikke forklaret HVAD det er du mener er generelt.

Jeg kan ikke forstå det er så svært at svare på?

Jeg mener personligt, at dette forum er yderst behjælpelig og kommer med rigtig mange gode spørgsmål for at indkredse hvad problemstillingen er, eller for at kunne hjælpe med en god løsning til trådstarter - ikke for at rakke hinanden ned eller dreje tråde??

[QUOTE=Annette O;748836]Jo tak - så langt har jeg forstået, men jeg kan stadigvæk ikke forstå HVAD det er som er “generelt” herinde?

Du må komme med et eksempel, for jeg forstår dig simpelthen ikke.

Det Lis skriver er faktisk ikke helt hen i vejret. Du er meget svær at forstå - tung at danse med. Dit svar "jeg mener det generelt har du skrevet fere gange, men du har ikke forklaret HVAD det er du mener er generelt.

Jeg kan ikke forstå det er så svært at svare på?

Jeg mener personligt, at dette forum er yderst behjælpelig og kommer med rigtig mange gode spørgsmål for at indkredse hvad problemstillingen er, eller for at kunne hjælpe med en god løsning til trådstarter - ikke for at rakke hinanden ned eller dreje tråde??[/QUOTE]

Jeg har jo svaret på, hvad jeg mente, at du så ikke forstår det, er ikke mit problem, fortsat god weekend til alle :slight_smile:

Nej tråden handler ikke om dig, men du har jo en problemstilling herinde kan jeg forstå. OG for at folk herinde kan komme til sagens kerne prøver jeg og andre at spørge ind til hvad det er du mener, nu hvor du er så aktiv i tråden.

I øvrigt ødelægger Lis ikke tråden.

[QUOTE=Eva;748786]Mener du, at spørgeren bliver rakket ned fordi der spørges ind til, hvilken hund, der kan være tale om?

Skal folk sidde og poste links i massevis, for at man så kan sidde og vælge om det er noget?

Det er sq da en underlig indstilling at have til folks hjælpsomhed.:thumbdown:[/QUOTE]

Ja, desværre er der jo nogle der mener at netop de har krav på at andre tænker for dem :frowning:

Du er slet ikke god til at kmme med noget konstruktivt - desværre.

MEN hvis din opfattelse er, at folk herinde bare er negative GENERELT, så bør du måske se en smule indad? MÅSKE er det dig der har en udfordring til at forstå hvad der skrives??

Susanne, hvad skal de de tøsefornærmede bemærkninger til for. Du forventer alle skal rette sig til så de passer til dig og din formåen - lykkedes det ikke bliver du ubehagelig - noget du har travlt med at fortælle alle andre de er :argh:

Du er ekspert i en ting - at holde gryden i kog så det bliver mega lang tråde - med intenting andet dig selv …

[QUOTE=Babette;748693]
Har vi gennerelt problemer med at forstå dansk eller mener vi gennerelt at vi alene vide og for at holde den illution i live er vi nød til at belære andre tidlig og silde.[/QUOTE]

Ovenstående taget i betragtning forstår jeg ikke at man vælger at stille spørgsmålet på et debatforum (og endog et kattespecifikt et af slagsen) når man med ovenstående kravspecifikationer med fordel kan bruge Google, som a) ikke stiller uddybende spørgsmål og b)i de færreste tilfælde kommer med ‘flabede’ svar :confused:

Generelt synes jeg at tonen på KG er meget behagelig og folk prøver virkelig at hjælpe dem der spørger.Hvis man ikke oplever det sådan skulle man prøve, at bevæge ud på andre fora om katte,ingen nævnt ingen glemt,der kan man virkelig opleve en flok kattedamer med kløerne fremme.:besvimer:

[QUOTE=Babette;748693]Hvorfor tror andre mennesker at de ved lige precis hvad andre mennesker burde have skrevet eller gjort i alle mulige sammenhænge. Jeg har oplevet at egne og også andres tråde bliver fyldt med kommentarer om hvordan trådstarter burde have ageret. Jeg har lige oprettet en tråd hvor jeg spurgte om der var nogen der havde hvalpe til salg. Det kan der ikke svares på uden at jeg peciserer hvilken race jeg ønsker. Når jeg nu med stor omhug har valgt den formulering ønsker jeg ikke gode råd til formuleringen men svar på mit spørgsmål.
For 3 måneder siden fik jeg alle mulige gode råd om hvordan jeg skulle holde liv i mine killinger som absolut ikke var ved at dø fordi jeg spurgte om der var andre der havde haft for racen små killinger

Hvad får folk til at svare sådan i stedet for at svare på det der bliver spurgt om?

Det sker også hvis der bliver stillet andre konkrete spørgsmål. Så får trådstarter alt mulig andet at vide. Hvorfor gør man det?

Jeg syntes personligt det er groft fornærmende og har aldrig kunne forstå hvorfor det er så vigtigt at fortælle andre hvor ukorekte de mener andre ser på tingende eller udtrykker sig. [B]Forstår heller ikke som i min hvalpe annonce at man behøver flere oplysninger for at svare. Jo hvis man ikke ved hvad en hvalp er.

[/B]Har vi gennerelt problemer med at forstå dansk eller mener vi gennerelt at vi alene vide og for at holde den illution i live er vi nød til at belære andre tidlig og silde.[/QUOTE]
Har du nogle link til en madopskrift? Ingredienserne skal bare kunne købes i min nærmeste butik.

Kan du se pointen?

Jeg har lagt mærke til, at der bliver svaret i vest når der bliver spurgt i øst.
Nu kan jeg ikke huske om jeg har været ude for det, he he så det er nok ikke sket.

Jeg kan forstår at det sker, hvis spørgsmålet er upræcis. som f.eks det med hvalpeneDet kunne ha’ været rat at man viste, f.eks om det er en mellem størrelse hund der ønskes.

[QUOTE=Mega;748861]Har du nogle link til en madopskrift? Ingredienserne skal bare kunne købes i min nærmeste butik.

Kan du se pointen?[/QUOTE]

Så kan man håbe der er nogle med fødevarer der er det nærmeste - har boet et sted hvor de nærmeste butikker var et renseri og en cykelhandler :tihi:

Nu prøver jeg at forstå, hvad der skrives om i denne tråd, men den er IMHO godt nok svær at følge.
Start-indlægget giver imidlertid mening for mig, for når man f eks starter en tråd om mulighederne for kvalitets-vådfoder i supermarkeder (det gode svar var Aldis Lux) - så kan en tråd pludselig hijackes til at handle om handel med friskt hestekød til menneskeføde!
Da blev jeg gram i hu!

Hvordan er det nu, det hedder på internet’sk, udtryk a la IMHO, brb, EOD etc. Der er da en vending, der betyder ‘hold dig til emnet’?