Hvorfor tråden

[quote=Celina;89521]Hvad hedder en brumbasse i virkeligheden?
Altså den kan jo ikke hedde BRUMBASSE! :S

Hvad hedder de tæer mellem storetå og lilletå?? :?[/quote]

En brumbasse hedder en gedehamse.

Det med tæerne ved jeg ikke - for det er snyd at slå det op :stuck_out_tongue:

Hvis den brumbasse du tænker på er den samme som den jeg tænker på, så er det en humlebi, hos os kaldet en Kasper. Hvorfor ved jeg ikke, det har den bare altid heddet.
Det sidste spørgsmå … bum bum…hmmm??? Jow de hedder tæer:o
Knus Elin

Ej Gedehamse og Humlebi er de ligeså fjollede navne… Den kan den da ikke hedde i virkeligheden :uha:

Humlebier - Wikipedia, den frie encyklopædi :slight_smile:

Og den med tæerne :slight_smile:

Loool Tak vivi -LOL
Spidstå, rundtå :tihi:

[quote=Skattekat;89450]…

[quote=Therese;89432]-what

Hmmmm, det må jeg lige lure på - har faktisk lige købt en pose forleden dag uden at opdage noget…[/quote]

og HVORFOR gjorde du ikke det :?[/quote]

Jaaa - hvorfor gjorde du ikke det??? :?

[quote=Gry Gressbakken;89523]En brumbasse hedder en gedehamse.

Det med tæerne ved jeg ikke - for det er snyd at slå det op :p[/quote]

Hov hov Vivi - du slog det op :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Hvorfor drikker Englænderne The i stedet for kaffe??
:?

Og nu der tales om brumbasser/humlebier…så er det sådan, at forskerne for mange år siden, fandt ud af, at det teoretisk er umuligt for humlebier at flyve, når der laves beregninger på vingernes bæreevne i forhold til deres vægt…problemet er nu bare, at ingen endnu har formået at lære “humlebisprog”, så bierne kan blive det fortalt…så de flyver lystigt videre

-LOL-LOL-LOL

[quote=Felis;89558]Og nu der tales om brumbasser/humlebier…så er det sådan, at forskerne for mange år siden, fandt ud af, at det teoretisk er umuligt for humlebier at flyve, når der laves beregninger på vingernes bæreevne i forhold til deres vægt…problemet er nu bare, at ingen endnu har formået at lære “humlebisprog”, så bierne kan blive det fortalt…så de flyver lystigt videre

-LOL-LOL-LOL[/quote]

HA HA - min mand og jeg kom en sommer cyklende, hvor en humlebi fløj forbi Karsten.
Han jog til at klaske den en, hvorefter han sagde “Har du ikke lært, at du ikke kan flyve?”
:tihi: :tihi:

[QUOTE=Annette O;89555]
Hov hov Vivi - du slog det op :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

:?[/QUOTE]

Naturligvis slog jeg det op - ellers er det jo svært at vide, hvad der er rigtig og forkert … nægter da at tro på det I andre skriver :stuck_out_tongue:

Jeg gætter på de drikker te, fordi de kan lide det :smiley:

[quote=Gry Gressbakken;89523]En brumbasse hedder en gedehamse.

:p[/quote]

Nej…en gedehams er en hveps :stuck_out_tongue:

Den med the’en er sikkert en gammel tradition forbundet med de finere folk som havde råd til fin the med fløde og sukker…

[quote=Vivi_Fletcher;89561]Naturligvis slog jeg det op - ellers er det jo svært at vide, hvad der er rigtig og forkert … nægter da at tro på det I andre skriver :stuck_out_tongue:

Jeg gætter på de drikker te, fordi de kan lide det :D[/quote]

-høhø Jamen det gælder ikke når vi sår det op -LOL

Til mit spørgsmål… Jamen hvorfor kan de (næsten alle sammen) lide the i stedet for kaffe?? :tihi:

[QUOTE=Annette O;89564]-høhø Jamen det gælder ikke når vi sår det op -LOL
[/QUOTE]

Okay … men tror I så på, at jeg rent faktisk godt vidste, at alle tæerne ikke har navne? :slight_smile:

Jep :thumbup:

[quote=Vivi_Fletcher;89561]Naturligvis slog jeg det op - ellers er det jo svært at vide, hvad der er rigtig og forkert … nægter da at tro på det I andre skriver :stuck_out_tongue:

:D[/quote]

Jamen du kan da heller ikke regne med hvad Wikipedia skriver, for det er ikke en dokumenteret side, men derimod et sted alle og enhver frit kan lægge artikler ind, og med mindre nogen finder på at rette noget der bevisligt er forkert derinde, så kan der såmænd stå alle mulige forkerte oplysninger og definitioner

Se nu bare det med tæerne…to sætninger, der ikke kommer med samme svar:

De kaldes storetåen, langetåen, to tæer uden navn og lilletåen.

Og:
Tæerne hedder følgende fra lilletå imod storetå: (Lilletå) Spidstå, Rundtå, Langetå (og Storetå).

[QUOTE=Felis;89568]Jamen du kan da heller ikke regne med hvad Wikipedia skriver, for det er ikke en dokumenteret side, men derimod et sted alle og enhver frit kan lægge artikler ind, og med mindre nogen finder på at rette noget der bevisligt er forkert derinde, så kan der såmænd stå alle mulige forkerte oplysninger og definitioner
[/QUOTE]

Det er jeg helt klar over - men til det jeg lige skulle bruge det til, vurderede jeg det nu som helt okay :slight_smile:

[quote=Annette O;89555]:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

:?[/quote]

De var træt af at drikke kogt vand med mælk og sukker, så da de okkuperede Indien og opdagede en masse krydderier og theplanten fik de i det mindste forbedret det kogte vand med fløde og sukker.
Krydderierne ved de stadig ikke hvad de skal bruge til, så de har istedet importeret en masse indere.
Marina

[quote=Marina;89600]De var træt af at drikke kogt vand med mælk og sukker, så da de okkuperede Indien og opdagede en masse krydderier og theplanten fik de i det mindste forbedret det kogte vand med fløde og sukker.
Krydderierne ved de stadig ikke hvad de skal bruge til, så de har istedet importeret en masse indere.
Marina[/quote]

Orv Marina… Jeg var ikke klar over, at du er SÅÅÅ gammel

-LOL-LOL-LOL

[quote=Annette O;89602]Orv Marina… Jeg var ikke klar over, at du er SÅÅÅ gammel

-LOL-LOL-LOL[/quote]

HA HA HA

Jeg læste forkert. Jeg læste det som om at DU var træt af at drikke kogt vand

-LOL