Hvorfor Zooplus?

jeg syntes meget meget tit at jeg læser at zooplus tit annulere ordre, deres varer er beskadiget når de når frem, de bytter dog uden brok osv.
samtiddig undre det mig at så mange handler der for når jeg ser de priser de har og de rabatter man ka få er der ikke ret stor forskel på de priser de har og de priser jeg kan finde bla foder og grus til hos danske dyrebutikker.

så jeg vil egentlig gerne vide hvorfor netop du handler hos zooplus

Jeg handler der fordi der er penge og spare og det kommer lige til døren. :slight_smile:

Jeg har aldrig haft ødelagte vare eller ligende. - Og har en enkel ting manglet, så har jeg fået pengene tilbage fluks.

Jeg har aldrig haft problemer med dem. Og har heller aldrig fået annulleret en ordre. :slight_smile:

[quote=Johnny;380293]jeg syntes meget meget tit at jeg læser at zooplus tit annulere ordre, deres varer er beskadiget når de når frem, de bytter dog uden brok osv.
samtiddig undre det mig at så mange handler der for når jeg ser de priser de har og de rabatter man ka få er der ikke ret stor forskel på de priser de har og de priser jeg kan finde bla foder og grus til hos danske dyrebutikker.

så jeg vil egentlig gerne vide hvorfor netop du handler hos zooplus[/quote]

Jeg har kun én gang haft problem med en leverance fra zooplus, hvor fejlen blev ændret med det samme. Efter at de har fået bedre papkasser, kan jeg endda løfte dem uden at frygte, bunden går ud :wink:

Størstedelen af de ting, jeg køber, kan jeg slet ikke få i Danmark, så det kan ikke sammenlignes og resten har jeg aldrig set til samme pris i Danmark (medmindre man da er heldig og render ind i et slagtilbud - men det er svært at kalkulere med).

Så derfor handler jeg på zooplus :slight_smile:

Johnny, så må du hoste op med links på de dyrebutikker, du handler i
herhjemme - for jeg har endnu ikke set nogen, der generelt kan konkurrere
på prisen i forhold til Zooplus.

Jeg køber foder og især indenfor vådfoder er der en del kvalitetsmærker, som ikke kan fåes i DK.
Køber man stort ind er der desuden en del at spare :thumbup:

Det er ganske få gange, vi har haft problemer med leveringer fra zooplus. Nu har vi så én nu, som vi har klaget over, men jeg er sikker på, at det nok skal løse sig til vores fulde tilfredshed.

Jeg er lidt i tvivl om, hvor det er, du kan finde foder som Orijen fx. til priser, der kan matche zooplus’ - specielt når man få 10% opdrætterrabat hos dem også. Jeg har i hvert fald ikke fundet andre steder, der kan levere kvalitetsfoder til samme gode priser.

Mht. grus, så køber vi som regel stort ind hos Petworld, når de har tilbud på Ever Clean, og så kan vi få det til ca. 50 kr. pr. 10 kg.

jeg handler stort set kun hos petworld og maxizoo. dog er det kun tilbud jeg handler der, men det er så osse mange peneg vi spare, især på grus
plus at jeg er begyndt at handle foder når vi er på udstilling og vi er så begyndt at fodre med sannabelle og vi spare ca 100 kr for en 10 kilos pose i forhold til eks zoo-plus priser.

ellers har vi købt foder til max 400 kr for 10-12 kilo og det har været iams,rc,hills osv og når jeg kigger på zooplus priser er deres priser osse oppe i det prisleje.
måske det bare er mig der ikke får læst det hele ordentligt når jeg kigger priser der

en af grundene til at jeg spørger er osse fordi jeg vil da gerne vide om rabatten virkelig er så stor til at det kan svare sig, for så ku det da tænkes at vi ville begynde at handle der

Vi gør det, fordi det kommer til døren. Vi har ikke bil, så det er svært at købe stort ind i fysiske butikker. :slight_smile: På den måde sparer vi en masse besvær.
Og så er det også billigere end andre steder jeg har kigget.

Man handler der fordi det er BILLIGT!!!

At tingene kommer til døren osv osv… tja, det kan sagtens lade sig gøre med en dansk (net)butik… Men vi kan ikke på nogen måde konkurrere med den lave udenlandske moms eller de tyske posttakster!

AT zooplus har ting, som man ikke kan få i DK, kan meget ofte skyldes at vi danske butiksejere ganske enkelt på forhånd opgiver at tage tingene hjem! Det vil simpelthen blive meget for dyrt for kunderne at købe hos os fordi vi ikke kan slippe for importtold, fragt osv osv osv, der altsammen er med til at fordyre varerne…

(Når jeg henter noget hjem fra USA betaler jeg fx amerikansk moms, told af varernes pris og fragten, toldbehandling til postvæsnet, og skal så først derefter til at tillægge min egen avance og den danske salgsmoms! Hvis jeg skal tjene bare lidt, så er det altså mine kunder som kommer til at betale for disse udgifter… )

[quote=Johnny;380305]jeg handler stort set kun hos petworld og maxizoo. dog er det kun tilbud jeg handler der, men det er så osse mange peneg vi spare, især på grus
plus at jeg er begyndt at handle foder når vi er på udstilling og vi er så begyndt at fodre med sannabelle og vi spare ca 100 kr for en 10 kilos pose i forhold til eks zoo-plus priser.

ellers har vi købt foder til max 400 kr for 10-12 kilo og det har været iams,rc,hills osv og når jeg kigger på zooplus priser er deres priser osse oppe i det prisleje.
måske det bare er mig der ikke får læst det hele ordentligt når jeg kigger priser der

en af grundene til at jeg spørger er osse fordi jeg vil da gerne vide om rabatten virkelig er så stor til at det kan svare sig, for så ku det da tænkes at vi ville begynde at handle der[/quote]

Men hvis man nu ikke vil fodre med Sanabelle, RC, Hills eller IAMS, så er man nødt til at kigge steder som zooplus, hvis man vil kunne betale sig fra foderet.

Nu skriver du så også, at du giver 400 kr. for 10-12 kg. Lad os sige 400 for 12 kg, så er det en kilopris på 33,33 kr. for foder af en kvalitet som RC/Hills/IAMS, hvilket sikkert er fint nok, men jeg mener, at det ligger en tand under Orijen, Applaws og den slags foder, især mht. proteinindhold (men det er ikke en diskussion, der skal tages her).

Vores sidste bestilling var 49 kg. Orijen, Applaws og Felina Porta Grain Free, til en gennemsnitlig kilopris på 35 kr. Det er så inkl. fragt. Det kan du bare ikke få foder af den kvalitet til den pris her i DK, det tror jeg simpelthen ikke på.

Jeg fodrer netop heller ikke med Sanabelle, RC, Hills eller IAMS…
Orijen er 100 kr. billigere for 7 kg. hos Zooplus i forhold til danske butikker. Dertil er der ofte gode %-afslag eller fri porto hos Zooplus - mens der ville komme dansk porto (UGH!) eller jeg skulle slæbe foderet hjem i offentlig transport fra en dansk butik.
Dertil er der også det laaangt bedre udvalg i mærker OG varianter hos Zooplus. F.eks. bruger jeg gerne Almo Nature vådfoder. Jeg har set det i Sverige - men så ikke nogen af de varianter, jeg gerne bruger. Jeg har endnu tilgode at se Almo Nature i DK. Ligesom jeg ikke har set Grau, Integra eller Boos i DK.
James Wellbeloved skal hjem fra England - og der er Zooplus UK en fin leverandør. Svenskerne forhandler ikke lamme-varianten, og foderet fås slet ikke i DK.
De godbidder jeg bruger for tiden, har jeg heller ikke set andre steder (tørret lamme- eller andekød).
Nå ja, og leverance til døren er jo ikke at kimse af.

Kattegrus vil jeg helst have fra MaxiZoo (en af deres egne varianter). Ikke fordi det er billigst, men fordi det er bedst. Men jeg forsøger mig for tiden med nogle forskellige varianter fra Zooplus, fordi vi formentlig helt mister adgang til at låne bil her fra efter sommeren.

  • jeg har i øvrigt ikke rigtig haft noget bøvl med Zooplus. Er faktisk ret overrasket over, hvad GLS formår at få helt frem…

På den engelske side kan du eksempelvis købe Iams økonomipak 2x10 kg til
3 pund kiloet, det vil med dagens kurs sige 25,68 kr. pr. kilo - og så er der
stadig plads til noget porto.

Og hvis du så køber for mere end 75 pund, får du yderligere 5% rabat og
kommer altså ned under 25 kr. pr. kilo.

Iwersen sælger altid Almo Nature på udstillinger, men om prisen kan konkurrere med Zooplus har jeg ikke undersøgt.

[quote=Jane;380311]Men hvis man nu ikke vil fodre med Sanabelle, RC, Hills eller IAMS, så er man nødt til at kigge steder som zooplus, hvis man vil kunne betale sig fra foderet.

Nu skriver du så også, at du giver 400 kr. for 10-12 kg. Lad os sige 400 for 12 kg, så er det en kilopris på 33,33 kr. for foder af en kvalitet som RC/Hills/IAMS, hvilket sikkert er fint nok, men jeg mener, at det ligger en tand under Orijen, Applaws og den slags foder, især mht. proteinindhold (men det er ikke en diskussion, der skal tages her).

Vores sidste bestilling var 49 kg. Orijen, Applaws og Felina Porta Grain Free, til en gennemsnitlig kilopris på 35 kr. Det er så inkl. fragt. Det kan du bare ikke få foder af den kvalitet til den pris her i DK, det tror jeg simpelthen ikke på.[/quote]

jeg kender kun de fodermærker du nævner af navn, har aldrig set dem i dk butikker osv, jeg kan kun sammenligne zooplus priser med de fodermærker jeg kender.
jeg kanså fint forstå at man handler hos zooplus hvis de har foder der er bedre end det man kan købe i dk butikker.
jeg kan osse se fordelen i at få det leveret til døren.

Tak :slight_smile: - jeg kommer så kun yyyderst sjældent til udstillinger. Men så findes det da i landet!

Jeg køber altid foder og grus på nette fordi jeg ikke har bil og det nu engang er lettere at få fragtet lige til døren.
Jeg har nu i to år handlet hos zooplus og andre udenlandske net-butikker og har endnu ikke manglet noget eller fåret noget ødelagt (måske skal jeg ikke tale for højt om dette:tihi:).

Jeg handler faktisk ikke særlig meget på Zooplus. Nok fordi mine missere vil have RC og det er ikke specielt billigt på Zooplus… Jeg køber igennem RC Opdrætterklubben til 400 kr for 10 kg og så er det fragtfrit når man bestiller 3 sække eller mere.

Jeg synes ikke Zooplus’ andre produkter er særlig billige. Grus er meget billigere herhjemme, hvis man holder øje og køber stort ind når der er tilbud et sted.

Jeg har dog aldrig haft problemer med Zooplus - altid hurtig levering og god service :ok:

Hej Johnny :slight_smile:

Jeg handler på zooplus, fordi jeg bruger porta 21 (vådfoderet) og indtil videre kan det kun betale sig at købe det derinde. Dog er prisen steget (ca. 17,-/400g).
Og så slipper jeg for at slæbe det op på 1. sal :slight_smile: Hvis der nu var flere udstillinger i nærheden af mig, ville jeg nok også købe mere foder der :slight_smile:

Jeg har haft problemer med zooplus, deres ting var ikke pakket ordentlig ind, og flere dåser var smadret og løbet ud.
Grus som aldrig kom, som de påstod de havde leveret til en Olsen eller sådan noget på vores vej, problemet er bare at ingen hedder sådan her.
Men jeg fik da en ny sending efter mange mails frem og tilbage, i 3 uger.
Men sådan er man måske så uheldig, det ved jeg ikke.
Men ellers syntes jeg det er fedt at man kan få store bestillinger sendt uden at betale ret meget i fragt og det er lige til døren :slight_smile: