Hvornår er det synd og uværdigt?

Bliver sgu bare i tvivl. Det er super svært.

Min veninde foreslår nyt hjem med mere plads og nogle der er mere hjemme. Men det kan jeg bare slet ikke se som en mulighed… :confused:

1 Synes om

Og det har du ret i. Det sidste, hun har brug for, er mere stress, og hun er jo bange for fremmede.

1 Synes om

Præcis. Hun har søsteren til Selma. De er fra samme kuld og de har samme problematik, de har bare 80 kvm og en legekammerart deres trivedes trivedes med. Og jeg har 30 kvm og en legekammerart Selma ikke trivedes med. Jeg synes begge kattes situationer er problematiske. Deres kat har bare en kælder hvor den kan søge fred i. Men om det er værdigt heller, det kan kun hun vurdere. Så godt kender jeg ikke hendes kat. Jeg synes bare, at når den begynder at tisse også. Og der er sket gulvskade, så bliver det problematisk… :confused:

Jeg synes, du skal holde fast i din aftale med dyrlægen, ikke udsætte hende for eksperimenter.

2 Synes om

Dengang jeg hentede hende, det var så forfærdeligt. Hele vejen fra Dronninglund til Hjørring skreg hun. Jeg var så frustreret at jeg græd og jeg lovede hende, at alt blev godt nu og at jeg nok skulle passe på hende og at hun altid skulle være hos mig.
Da vi kom hjem fik Aimee lov til at snuse til transporttasken, men hun opdagede ikke at Selma var blevet lukket ud og blev forskrækket. Derfor gik det galt helt fra start og Selma lå inde i kradsetræet i en uge og resten af tiden hang hun på min skulder. Efter nok 14 dage kunne de putte ved siden af hinanden og vaske hinanden. Og da Selma så blev stor, ja så blev Aimee mere og mere bestemt overfor hende.

Vi har bare været meget igennem og jeg havde jo ikke set, at det skulle stoppe nu. Det her var ikke min plan. Og det har jeg det vildt dårligt over. Plus at jeg jo holder så meget af det dyr. :confused:

1 Synes om

Det at hun er begyndt at tisse på gulvet giver dig næsten dit svar. Men det er bare en rigtig svær og meget tarvelig beslutning at tage, som du allerede er inde på. Du vil måske altid være i tvivl, men jeg synes nu det lyder til at du har forsøgt, og på et tidspunkt er det OK at give fred til missen.

Jeg har selv måtte ligge en tissemis til at sove efter at have forsøgt at rette ham op psykisk i 3 år - det lykkedes ikke. Han var skadet og meget stresset. Det var en forfærdelig beslutning og jeg er stadigvæk utrolig ked af det, men det var også en utrolig lettelse både for mig, men også for de andre katte. Det kunne ses på deres adfærd bagefter.

4 Synes om

Præcis og jeg tror også, at den anden kat vil blive mere glad. :confused:

Det er tisseriet, der fik mig til at indse det.

3 Synes om

Du holder jo dit løfte til hende, at hun skulle blive hos dig til det sidste.
Det er en svær beslutning, men i dette tilfælde den rigtige, efter min mening. :sleepy:

:kram:

5 Synes om

:troste: :kram: det lyder til at være den rigtige beslutning selvom det gør så ondt.

Har afbestilt tiden. Jeg trak i land i går aftes sent. Det hjælper heller ikke, at mit bagland ikke bakker op om det. Jeg ved godt, at det er fordi de ikke forstår det eller ser det, men det hjælper mig bare ikke. Og så længe jeg er så meget i tvivl, så kan jeg ikke. Dyrlægen var meget klar i går og derfor gik jeg med, men jeg er ikke sikker i min mavefornemmelse. Min kæreste er heller ikke enig og han synes, at vi skal dele huset op i to, hvilket vi sagtens kan. Der er over 200 kvm og hans lever allerede ovenpå og bliver lukket ud i ny og næ, men ligger primært i soveværelset og sover. Mine ville kunne få de tre stuer som til sammen udgør 80 kvm+. Men huset er stadigvæk under renovering og det vil give noget støj, dog ikke den første tid, men senere. Så jeg ved det virkelig ikke. Alternativet så kan flytningen også udskydes. Min lejlighed bliver ikke opsagt uanset. De vil bare få mere opmærksomhed i det andet hus, da jeg jo bliver nød til at være meget væk for at få huset færdig… :woman_facepalming::exploding_head:

Nu kommer det her til at lyde virkelig groft, så jeg beklager på forhånd :kram:

Men… En død kat lider ikke. I mine ører lyder det som om du vil beholde katten og udsætte den for yderligere stress for jeres (menneskenes) skyld - og det er ikke fair over for katten. Den fortæller jo tydeligt at den ikke har det godt. Jeg har selv stået med syge katte, hvor jeg ikke har været klar til at sige farvel - men hvor hensynet til min elskede katte var højere end hensynet til mine egne følelser. Man må aldrig holde et dyr i live for menneskets skyld, man skylder sit dyr at hjælpe det her fra, hvis det ikke har det godt. Ud fra det du beskriver, ud fra din dyrlæge anbefaling og ud fra den store viden, de folk der har kommenteret i tråden her har, synes jeg personligt at I går for langt. Det er nemt for mig at sige, fordi jeg ikke har følelserne involveret i din kat, men min meget stærke holdning vil til hver en tid være at hensynet til katten vejer tungere end noget andet.

Held og lykke med projektet og flytningen.

7 Synes om

Jeg er ikke sikker på at hun skal flytte med. Altså lige nu er der bare ikke taget en beslutning. Jo, at jeg afventer til at jeg har overskud til en ordentlig beslutning.

Jeg kan så til gengæld godt forstå, at du er i tvivl - og uanset at det ganske rigtigt ikke er “synd” for katten at være død, er det stadig en beslutning, du skal leve med efterfølgende, og som ikke kan ændres, når den først er effektueret…
Hvis der var tale om en akut syg og lidende kat, var det en anden situation, men katten har det jo på nuværende tidspunkt ikke “værre”, end den hidtil har haft.

Men det er jo i sidste ende Louise, der kender katten og bedst kan vurdere det konkrete tilfælde - uanset hvor stor en vidensbase, der befinder sig på den anden side af skærmen…

1 Synes om

Hun har fået fred i dag. Det gør ondt, men jeg ved også, at det er det rigtige. Jeg var afklaret i dag efter samtale med Eva i går. Får hende hjem i en urne :heart:

13 Synes om

Den slags gør ondt, alt for ondt, men hun har fred nu. :hjerte:

:kram:

1 Synes om

Mange tanker herfra. Det gør så pokkers ondt :broken_heart:

Hvil i fred, lille mis :lys:

1 Synes om

Et kram til dig @Lutas og et lys til din mis
:lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

Tak :heart: