Hvornår er en kat "hvid"

Hvornår siger man at en kat er hvid. Hvor lille mængde farve adskiller den fra hvid til at være eks Vanmønstret ? Og hvor meget hvid skal en kat være ,før der skal være høreattest på ifh til udstilling ? Det drejer sig om en huskat…:høhø:

der skal vel kun høretst på hvis den INGEN farve har overhoved? den er vel bare dårlig van hvis den kun har en sort plet og ikke andet f.eks?

Den pågældende killing har en pænt stor gråsort kalot .

jamen så er den vel bare van. Det var Kyries mor(blå/creme tortie van) og bror også (min helsorte pige)

Er det Lizzettes killing du tænker på

Missebarnet havde en grå spøgelsesplet da hun var lille - den er væk nu.
Og hun er naturligvis BAERtestet.

Jep…vi har daglige diskussioner via sms he he

[QUOTE=PiaR;821478]Missebarnet havde en grå spøgelsesplet da hun var lille - den er væk nu.
Og hun er naturligvis BAERtestet.

[/QUOTE]

Denne her har kæmpe plet.

Er pletten sort sort, eller er den sort grå? Og hvor gammel er katten/killingen? :slight_smile:

er fræk og har stjålet foto :

Han er vist 6 uger nu.Og har sendt dig en pb med link til et nyere foto…har jo ikke fået lov at stjæle foto.

smiler der er jeg ret sikker på at han vist ikke behøver sådan en…
men den er nem at får, dog har han jo ikke en stamtavle hvor der kan komme et stembel bagpå… men det er jo bare en attest, han behøver ikke sådan en audio test…

Han er os bare så fin den lille mand…

Nu ved jeg ikke hvilken killing du tænker på, men for at en killing er hvid, skal den være hvid (HVID) - helt hvid :smiley:
Hvordan ser forældrene ud, hvilken race er de, er en af dem helt hvid :?

[QUOTE=DK Lindvig;821492]Nu ved jeg ikke hvilken killing du tænker på, men for at en killing er hvid, skal den være hvid (HVID) - helt hvid :smiley:
Hvordan ser forældrene ud, hvilken race er de, er en af dem helt hvid :?[/QUOTE]

Forældrene er ukendte…det er et hittebarn.

Umiddelbart ser pletten jo ret stor ud og også rimeligt farvet, der hvor den er lidt ældre, så mon ikke den er at betragte som van :gruble:

Åh ja-så, jamen så er der ikke megen hjælp at hente ad den vej mht. farven :slight_smile:
Sådan lige et skud fra hoften herfra, så synes jeg pletten er lige lovlig stor til at være en såkaldt “høreplet”, så mon ikke den beholder den søde mørke kalot :slight_smile:

Kært billede i øvrigt :love2:

Tror det samme ud fra det billede jeg kan se i tråden.

Det var jo mit bud…uden at vide ret meget andet end jeg kan Google.

Ja og plettet vokser med killingen, det gør de der spøgelse pletter ikke rigtigt, i hvert fald ikke som på han den smuksak

[QUOTE=DK Lindvig;821497]Åh ja-så, jamen så er der ikke megen hjælp at hente ad den vej mht. farven :slight_smile:
Sådan lige et skud fra hoften herfra, så synes jeg pletten er lige lovlig stor til at være en såkaldt “høreplet”, så mon ikke den beholder den søde mørke kalot :slight_smile:

Kært billede i øvrigt :love2:[/QUOTE]

Min mor har en huskattepige i samme farver…og hun har beholdt sin kalot som voksen ( 7-8 år), og er hørende.