Jeg har fået en lille Birma-killing for et par uger siden, og han er idag lidt over 14 uger. Han har allerede en forholdsvis tyk pels, og han vasker sig meget, så jeg tænker, at han allerede nu må have slugt en del hår…
Vil jo helst undgå for mange hårboller, så er det nu man skal begynde at give ham kattegræs, eller skal jeg vente?
Og hvilket kattegræs anbefaler I? Sår I det selv, eller køber i det “færdigt”?
Du kan sagtens begynde at give ham det nu
Jeg har købt nogle på ZooPlus, hvor der er en lille keramikskål med korn i, som man bare skal gøre våd og efter 4-5 dage er det et par cm højt
Men det er jo nok en rimelig dyr løsning i længden, det var kun fordi, jeg ville have skålene til vådfoder bagefter
MisMilo - Kattegræs består af byg og/eller havre, og om du køber færdigt eller sår selv tror jeg ikke betyder det store :
Stuebambus er også et hit hos kattene. Og giv da endelig allerede nu, græs indeholder folinsyre som er vigtigt for kattene
Lis Dalhstrøm har tidligere vist dette billede af sine aby’er og en stuebambus
[QUOTE=Eife;636767]MisMilo - Kattegræs består af byg og/eller havre, og om du køber færdigt eller sår selv tror jeg ikke betyder det store :
Stuebambus er også et hit hos kattene. Og giv da endelig allerede nu, græs indeholder folinsyre som er vigtigt for kattene
Lis Dalhstrøm har tidligere vist dette billede af sine aby’er og en stuebambus [/QUOTE]
Mine gider ikke stuebambus
Tusinde tak alle sammen Hold op hvor er I hurtige med svar - dejligt!
Jeg skal forbi dyrehandlen idag, og så vil jeg da se hvad de har. Hvis I godt mener, jeg kan starte med det allerede nu, jamen så stoler jeg på jer kloge kvinder
Det kommer an på så meget Her i huset holder stuebambus (som for øvrigt er hammersvært at opdrive nogen steder) allerhøjst 14 dage, mens jeg har noget “kattegræs” købt på planteskole (den ude ved Tangbjerg for de lokalkendte), der endda kun med sporadisk vanding har holdt i flere måneder nu
Men i betragtning af de snart mange historier om birmaer med hårbolleproblemer mener jeg ikke, man kan sætte ind med forebyggelse for tidligt, for det kan gå rigtig galt
Som du kan se, så var mine sidste killinger ikke ret gamle før missemor selv førte dem hen til den stuebambus jeg havde sat på gulvet. Jeg tror ikke de var mere end omkring 6 uger
Jeg har købt mine stuebambus i Føtex eller lignende, når jeg lige har spottet dem Men mine har adgang til græs i vores indhegnede have, så det er ikke altid jeg har noget. Brugte dog meget kattegræs, da jeg boede i lejlighed bare. Hurra for lige at tage en håndfuld korn med hjem fra hesten indimellem
Mine gider ikke kattegræs, det bliver bare lang og flad. Men stuebambus har vi ALTID stående forskellige steder …Og kattene ved det er deres blomster, og røre ikke mine andre.
Jeg har ingen besvær med at købe stuebambus, da ikke mindre end to gartnerier i min nærhed altid har dem. Hvis man har en Bilka med tilknyttet planteland, så har de dem osse gerne.
[QUOTE=Temple Bar;636790]Det kommer an på så meget Her i huset holder stuebambus (som for øvrigt er hammersvært at opdrive nogen steder) allerhøjst 14 dage, mens jeg har noget “kattegræs” købt på planteskole (den ude ved Tangbjerg for de lokalkendte), der endda kun med sporadisk vanding har holdt i flere måneder nu
Men i betragtning af de snart mange historier om birmaer med hårbolleproblemer mener jeg ikke, man kan sætte ind med forebyggelse for tidligt, for det kan gå rigtig galt :([/QUOTE]
Synes det kattegræs jeg får købt i dyrehandlerne er ret fesent… Og som regl et tysk produkt…Og ja, jeg har godt nok også hørt mange ‘skræk’ historier om birma og hårboller… Så skal også ud og have købt noget godt græs… Tror du alle planteskoler har det?