Her plejer jeg at pynte op d. 1 dec, men i år er jeg på arbejde hele den weekend, så tror faktisk jeg gør det allerede på torsdag Har netop været ude og investerer i et lille juletræ (kunstigt) og købt lidt nyt pynt osv… Så det kommer op der… eller måske allerede imorgen…
Tidligst d.1 december
På fredag skal jeg lave dekorationer med min søskende som vi plejer, jeg satser på at snemændende kommer frem i weekenden. Vi har ingen nisser eller julemænd, bryder mig ikke om dem og deres røde farve stresser mig
Så her bor kun snemænd med gulerods næser, som er samlet over en del år og andre har givet som gave og købt i forskellige lande
Her regner jeg bestemt ikke med at pynte op… Jeg elsker julen, meeen så længe jeg kan nøjes med den fra 22-26december er det fint med mig
Jeg har dog tænkt mig at jule på udstillingen i Nærum
Det lykkedes mig at få fundet julepynten frem fra bunden af et meget rodet og meget - meget - mørkt kælderrum. Så nu står der to IKEA-net og diverse sække og griner af mig med deres primært røde og grønne indhold.
Så det bliver nok i morgen jeg går rigtigt i gang. Og så vil jeg bruge en times tid på at sætte lys på og pynte mit sorte juletræ, frygtede ellers at jeg havde smidt det ud, men det var der sørme - så nu kommer det ud i køkkenet i år, der passer det perfekt
Jeg begynder nok så småt i løbet af denne uge, eller i weekenden.
Jeg har 1 jule ting
Men den bliver brugt hele året alligevel
Gav de 2 nisser jeg fik i julegave fra arbejdet væk til min søster. Hellere give det til nogen som får dem brugt, her ville de bare have stået i en kasse i flere år endnu Jeg pynter ikke selv. Men elsker at komme hos folk som har pyntet :
Så kom jeg lige til at købe 2 små snemænd med røde huer og halstørklæder, og med lys i maven.
De står i vindueskarmen, så nu er jeg altså begyndt at pynte op med dem.
Vi pyntede op i sidste We og jeg har så REpyntet hver dag lige siden …
Åse har åbenbart en ret bred mås og vælter alt ned af nisser … og hun er RET god til at afmontere div. juledekorationer :surrender1:
Det blir en laaaang december mdr :høhø:
Normalt 1. Søndag i advent, men i år bliver det på lørdag, da jeg skal mødes med nogle veninder på søndag på Nørlund Slot til julemarkede og derefter kommer de her til frokost, så må der godt være pyntet op.
Så lidt som muligt, og så sent som muligt…Jeg bryder mig nemlig slet ikke om julepynt. Det eneste vi pynter med hver år, er et par enkelte dekorationer ( jeg kan nemlig godt li’ gran ). Og så hænger vi alle Carstens Georg Jensen julestjerner op, som han har fået i julegave af firmaet, og da han forlængst har haft 25 års jubilæum, er det blevet til nogle stykker.
Hm. Jeg PRØVER at pynte op omkring den 1. december. Men det kommer an på f.ere ting. Blandt andet om her er ryddet op først L Ellers kan man ikke se hvad der er pynt og hvad der er rod
Et par gange har en kravlenisse eller lignende “overvintret” et sted fra den ene jul til den næste L
Juletræet bliver pyntet den 23 og taget væk igen 1. januar.
Hvis jeg orker at pynte op plejer det at blive i den weekend omkring 1. advent
Så håber jeg har overskudet på lørdag - kunne være hyggeligt når nu vi holder en lille fest om aftenen
Èn ting er sikkert - der skal høres julemusik på lørdag!
Jeg pynter ikke selv synderlig meget op. Jeg har 2 nisser some min farmor engang har strikket til mig. Og så min oldemors gamle jule engel, men den står nu fremme hele året.
Dog var jeg hjemme hos min mor i dag og pynte op. Vi lavede juledekorationer sammen med mine søstre. Det er altid hyggeligt
Her bliver der ikke pyntet op.
Gider ikke.
Vil hellere nyde andres julepynt.
Eller kommer i tanke om vi har en nisse og den er fremme hele året.
EFTER d 4 dec…
den eksamen skal live overstaåes inden jeg tænker på jul
Tjah, jeg hang julestjernen op i stuevinduet hjemme hos min mor i dag.
Det er det eneste julepynt jeg rent faktisk behøver. Den har altid betydet jul for mig, siden vi har haft den længere end jeg kan huske.
Og så min søsters julekalender som min mor selv har broderet. Men den har nu hængt fremme hele året. :høhø:
Ellers er den slags lidt ligegyldigt for mig.
Men jeg sidder dog og fletter små julestjerner
Så har vi lige hængt den udendørs julelyskæde op i troldhaselen, det ser så hyggeligt ud, og endnu mere, når det bliver mørkt :).
:julepolka:nissedans:banjonisse:snemandsdans
Åh jeg har fået noget af pynten op i dag, men desværre bliver jeg ikke helt færdig. Jeg må arbejde på sagen i løbet af ugen, for nu er jeg træt og orker ikke mere i dag.
Lige nu!
juletrae01:nissepar::stjernekaster::rudolf:vinkenisse: