Hmmm jeg er lige nu så arrig, at jeg forsøger at trække vejret dybt, tæller til 100 baglæns på flamsk og bider mig hårdt i læben.
Jeg har lige læst en tråd, som er låst…om en pige der stolt viser sin nye kat frem…tilsyneladende har killingen et dårligt øje på billedet og …SMAK sidder der en hel flok “søde” mennesker og ihhhh hvor frygteligt og SÅ forfærdeligt og nu skal hun sørge for og dit,dyt og dat…jamen så slap dog af for F***** -øøøvvvs
Lad os nu tage en fed debat omkring sygdomme i katteriet og i denne forbindelse øvre luftvejssygdomme…INGEN hentydninger omkring uansvarlige opdrættere, INGEN hentydninger omkring købere der lige skal sikre sig…lad os nu få debat om, hvad der VIRKELIGT sker i et katteri, når vi får sygdomme ind…og lad VÆRE med at komme med en sludder for en sladder om, at I sørme ikke har haft eller har sygdomme…for det er ganske simpelt ikke sandt.
Jeg starter MEGET gerne.
Jeg har en kat med herpes og det betyder??? at alle mine katte og killinger kan blive smittet med herpes…men KUN når der er udbrud, hvilket der ikke har været i mere end et år…sådan er det, take it or leave it.
Jeg er da helt sikker på, at der er nogen der har herpesfri katteri, men jeg er også sikker på, at de samme mennesker snart får det…so what. Hvad er vi så hysteriske over…??
Hos mig bliver INGEN isoleret, jeg har den filosofi, at kattes imunforsvar skal der arbejdes med og det bliver det ikke, hvis dyret hele tiden beskyttes med alskens vira, tværtimod svækkes et forsvar hvis det ikke arbejder.
Desuden mener jeg det er at stresse hele flokken unødigt, hvis der pludselig rokeres i rækkerne, fordi nogen flytter bag en lukket dør, for ikke at tale om den kat der er syg.
Det ER jo ikke en eller anden tropisk sygdom eller ebola, det er herpes, chlamydia og Calici.
Katte er virusdyr…lær at leve med det eller begynd at opdrætte regnorme.
Virus er slemt…ja gu er det så, men brug den sunde fornuft og en ordentlig dyrlæge, så kan det ikke gå så galt.
Vi mennesker er sørme også virusdyr…det har vi lært at leve med.