Ideer til kager med frossen hindbær

Vi har en del bær i fryseren bla hindbær, så søger opskrifter eller ideer til at bruge dem.
Vi er ikke til hindbær marmelade og syltetøj
Bagte denne i går og den blev god

5 Synes om

Lidt arbejde ud af det, men lave marmelade og bruge det til hjemmelavet hindbær snitter :yum:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Er vild med hindbærsnitter, men det er jo butterdej, har prøvet det en gang og det blev en fiasko af de helt store

1 Synes om

Nej det er det ikke…
Det er en form for småkage, så det er en mørdej, så den skal kun samles

3 Synes om

Jeg hører så til den minoritet, der aldrig har fattet ideen med hindbærsnitter - men kagen ser til genglæd lækker ud! :+1: :yum:
Hvor mange bær kom du i?

2 Synes om

De her to kager smager fantastisk. De ligner lidt hinanden, men smager bestemt ikke ens.
Lagkage med hindbærmousse
Festkage med hindbær og chokoladecreme

2 Synes om

Nej hindbær snitter er mørdej og de kan holde sig flere dage
Men nu du nævner butterdej og har lavet marmelade bag en par baner udrullet på slangs butterdej der er stukket med en gaffel
Så glasur på den ene bane og lige en fløde stribe, og den anden bane, en stribe på begge yder sider flødeskum og lidt crem også en god lage hindbær marmelade og crem over og læg den med glasur oven på , nok nemmest først nu fløde på som pynt og skær dem i passende stykker og i har napolions kager
.
Nu du har lavet marmelade kan du også lave en hjemmelavet roulade med hindbær i, og den kan både holde sig lidt og gemmes i fryseren og skal den være ekstra fin pynte med flødeskum

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg efterligner de dyre fastalavnsboller på den måde også… altså bare bage butterdej og så en klat syltetøj og fløde i med glasur på toppen…

Jeg bruger også bagt butterdej som tartelletter

Vi elsker hindbær, så vores bliver ofte spist fra busken

3 Synes om

@line_refsgaard & @Beimis undskyld fik lige byttet om på butterdej og mørdej. Det stpre hel er at jeg har prøvet at lave dem, men kunne ikke få dejen til at hænge sammen så den kunne rulles ud.
Jeg kan som sagt godt lide dem ikke mindst når der ikke er en tyk lag glasur på

I kagen jeg har bagt eller himbærsnitterne ??
I kagen jeg har bagt på det første billed, tror der er 350 g himdbær i den, det var den mindste portion jeg havde i fryseren og kagen er blevet god.

Hindbærsnitterne kom jeg aldig så langt med for dejen blev ved med at smuldre så meget den røg ud

Den vil Knud elske

Den lyer nu også god og er nok mere til alle, da den er uden marcipan

2 Synes om

Åh mørdej kan drille så meget, æg må ikke være varme og fedt stoffet skal være kold, men driller det, kan det samles med kold vand, meget lidt af gangen max en spiseske. Har du en røremaskine , ja ved god det må man ikke, men lige i den, med altdet tøre, røre det sammen, også samle den let også ælte færdig i hånden, lige som den smuldre mest, samler den sig alligevel, evt tilbage i røremaskine og en lille omgang og der sker at den samles men så skal den hvile på køl inden den bliver rullet ud. Forrige gang jeg skulle lave mørdej, hold op det drillede mig

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kagen, sgu’ da - hindbærsnitterne hopper jeg pænt udenom… :sunglasses: :see_no_evil:

2 Synes om

mener der var ca 350g i posen, det fik lov til at tø op i en si, så alt saften rendte fra. tænkte at kagen blev alt for smattet, hvis den fik så meget saft med

Jeg elsker en god crumble pie, som er monster nem også.
Crumble: 125 g sukker, 125 g mel, 125 g havregryn blandes. 150 g smeltet smør hældes i og der røres rundt med en ske.
Hindbær (gerne frosne) hældes i et tærtefad. Crumble drysses over. En halv times tid i ovnen til bærsaft bobler op i kanten.
Serveres lun med creme fraiche, evt. flødeskum

3 Synes om

Cheesecake (ikke bagt, den med kiksebund)

2 Synes om

Den skal afprøves, hvor meget hindbær bruges der til den og hvor stor er tærtefadet ?? Mine er 25 cm i diameter.

Lyder godt, men da det hovedsaglig er Knud der spiser kage her, er ost non go i kager

1 Synes om

Cheesecake smager absolut ikke af ost - men flødeosten kan i øvrigt fint erstattes af f.eks. creme fraiche, skyr el., hvis man absolut vil undgå oste-ordet… :wink:

Jeg ved det, da min mor er fantastisk til at lave dem, men der er Knud bare trekantet, og han vil ikke have f.eks. creme fraiche, skyr til sine kager. Det skal være flødeskum

1 Synes om

Jeg er på hold ‘‘Knud’’ :wink:

2 Synes om

Det er sådan ret meget en “på gefühl” :hoho: Jeg plejer at komme i så bunden er dækket i ét lag med hindbær. Hvis hindbærerne ikke er så søde plejer jeg lige at bruge en si til at drysse et tyndt lag kartoffelmel hen over i øvrigt :smil: Jeg skal lige måle mine tærtefade, aner ikke hvor store de er. Man kan ret nemt justere op eller ned, det er bare 1/3 hver af de tørre ting og så ca. 25 g smeltet smør mere end de tørre ting.

1 Synes om

Hvorfor kartoffelmel?

2 Synes om