Ihh....alle de "fremmedord" vedr. katte udtryk

uh fandt lige denne her også, mums

Ja der er mange fremmeord i forbindelse med katte, men det der altid har forundret mig mest er ordet normal hvordan pokker kan man bruge lige DET ord i forbindelse med katte, tsk tsk :besvimer: :cool:

:tihi:

Saaaagtens - jeg har det da stående på papir fra UC Davis, at jeg har to normale katte :stuck_out_tongue:

DET undrer mig, når jeg tænker på alle de historier, du fortæller om dem :stuck_out_tongue:

Og jeg har en lægejournal hvor i står, at jeg ser normal ud … udtalelser på papir er taknemmelige :klapper:

Der mangler NEM - Neva Masquerade i Kategori 2. Den har jeg nogle stykker af i tyskland

smuk mis :slight_smile: men hvordan er den opstået… den ligner faktisk at nogen har krydset alle kat 2 - og fået en masket nfo/mco/sib ud af det :slight_smile:

Det er en masket sibirer :slight_smile:

Det er ikke Galliano - ham tør jeg ikke få en udtalelse på :klapper::klapper::klapper:

[QUOTE=Eife;942770]Jeg meeeeeener at jeg har mødt en SYL en enkelt gang på udstilling, men nej… Ikke lige den mest almindelige variant :slight_smile:

Tak :thumbup:[/QUOTE]

Jeg har udstillet min SYL (den eneste i DK) både i flenburg og en her i dk

Hun er kun en killing på dette billed, men vi overvejer at tage hende med til vissenbjerg.

Jeg fik taget to billeder da jeg var på udstilling i Tyskland af nogle Neva Masquerade

Line - jeg mente nok det var jeres! Kunne bare ikke finde den på jeres hjemmeside, så troede jeg havde husket forkert og det var en fra udlandet :slight_smile:

Hvad er de der Neva Masquerade lavet af? De ligner lidt bimser, men så alligevel ikke…?

[QUOTE=line_refsgaard;943425]Jeg har udstillet min SYL (den eneste i DK) både i flenburg og en her i dk

Hun er kun en killing på dette billed, men vi overvejer at tage hende med til vissenbjerg.[/QUOTE]

åh hold nu op, hun er da for skøn

Er allerede svaret længere oppe ss Men det er en masket sibirisk skovkat :slight_smile:

det er hun…

Jeg tror at Anne K kan få de første syl killinger født i danmark… ellers skal Swetty hjælpe med at opfylde nok især min mands drøm. Jeg er jo ikke selv til maskede killinger, men min mand er forelsket i denne race… Så vi kommer nok til at opdrætte dem, fordi han elsker dem

				Neva Masquerade er en søsterrace til sibirisk skovkat - bare  pointed i stedet for fuldfarvet. Du får nok ingen sibirerfolk til at  sige det er en sibirisk skovkat med mindre de har begge racer. Masken er  sandsynligvis kommet ind fra colourpoint perser eller siameser i  storbyerne i Rusland. Ude i udkanten af Rusland hvor racen stadig lever  vildt er der ingen der ingen i befolkningen der kender til maskede  killinger. De få der er set er rapporteret døde som helt små killinger,  og russernes egne ord er at deres pels ikke formår at få de dobbelte lag  der skal isolere mod kulden om vinteren. Hvis man mærker pelsen på neva  masquerade vil man også opleve den er meget blødere en sibirerens pels  og ikke på samme måde står ud fra katten pga. løft fra underulden.

Desuden er det pudsigt at alle foundationkatte der tages ind fra yderegnene af Rusland ikke bærer maske - de fleste maskede og maskebærende katte kommer fra Skt. Petersborg og Moskva.

Nevaen er en sød og en pæn kat ja - men en skovkat får man mig aldrig til at sige den er. Det er en designet kat fordi russere har oplevet at masker har solgt, og så er der mikset med hvad man har haft adgang til med maske. Der er desværre ikke samme pli i de russiske klubber som der er i Europa. Det nyeste hit er vildfarvede sibirirere hos et par opdrættere med somali og sibirisk - og de benægter racerne er blandet og de stambogsføres med sibirisk skovkat som forældre.

		                          	 		         			 			Mange Hilsner Helle

Ah det havde jeg overset :pose:

Hi hi helt okay, nogen smutter der jo nogle indlæg i farten, selv ser jeg hele tiden den ene overskrift, som hjælp til belutning om farvel…