Ikke mælk nok & hjælp til farve

Hvis de tager 10 og 20 gram i døgnet er det fint - det lyder rigtigt, så har jeg åbenbart ikke kunne finde ud af dine vejninger …

Nu er det altså ikke alt der kan ses og høres - taler af egen erfaring - og tonsvis af tests og lytten og kiggen på …

Bakterier kunne, især i det her tilfælde med en morkat med livmoderbetændelse, være ret nærliggende at tænke på …

[quote=Lis Dahlstrøm;419890]Hvis de tager 10 og 20 gram i døgnet er det fint - det lyder rigtigt, så har jeg åbenbart ikke kunne finde ud af dine vejninger …

Nu er det altså ikke alt der kan ses og høres - taler af egen erfaring - og tonsvis af tests og lytten og kiggen på …

Bakterier kunne især i det her tilfælde med en morkat med livmoderbetændelse være ret nærliggende at tænke på …[/quote]

Jeg ville også bede om antibiotika til dem for en sikkerheds skyld.

Sidste år blev Poker Face født her ved et kejsersnit p.g.a mor Arya havde fået underlivsbetændelse.
Han fik antibiotika for at være på den sikre side da han jo havde været i forbindelse med bakterierne.

Han klarede den flot og er i dag en stor og dejlig misser.

Killingerne har taget henholdvis 2 og 6 g. på i nat. Så nu er der da kommet lidt gang i mælken hos Meela. :thumbup:

Den største er heller ikke så int i flasken mere, så jeg vil nøjes med at veje den i løbet af dagen og se om den tager på.

Den lille er dog stadig meget ivrig, når flasken kommer, så den får lidt endnu, med lidt længere intervaller.

[quote=Jeanette;420485]Killingerne har taget henholdvis 2 og 6 g. på i nat. Så nu er der da kommet lidt gang i mælken hos Meela. :thumbup:
[/quote]

Det lyder rigtig godt :ok:

Hvis der er gang i hendes mælk, ville jeg være mere tilbageholdende med flasken. Alt andet lige er mors mælk den allerbedste :slight_smile:

[quote=Jeanette;420485]Killingerne har taget henholdvis 2 og 6 g. på i nat. Så nu er der da kommet lidt gang i mælken hos Meela. :thumbup:

Den største er heller ikke så int i flasken mere, så jeg vil nøjes med at veje den i løbet af dagen og se om den tager på.

Den lille er dog stadig meget ivrig, når flasken kommer, så den får lidt endnu, med lidt længere intervaller.[/quote]

Så er kunsten at fodre lidt på den store så den giver plads til den lille i mælkebaren

Ok, det lyder faktisk meget logisk, men jeg havde ikke lige tænkt i den bane.

Det vil jeg så gøre.

[quote=Vivi_Fletcher;420486]Det lyder rigtig godt :ok:

Hvis der er gang i hendes mælk, ville jeg være mere tilbageholdende med flasken. Alt andet lige er mors mælk den allerbedste :-)[/quote]

Det er også i den retning jeg arbejder, for de får jo ingen antistoffer fra flasken.
Det er jo også meget nemmere når mormissen selv klare sagerne, men jeg vil helst ikke have at de taber sig igen.

[quote=Jeanette;420500]Det er også i den retning jeg arbejder, for de får jo ingen antistoffer fra flasken.
Det er jo også meget nemmere når mormissen selv klare sagerne, men jeg vil helst ikke have at de taber sig igen.[/quote]

Hvis de ikke har tabt sig i nat, hvorfor skulle de så tabe sig i løbet af dagen? :wink:

Jeg kan fortælle dig, at de taber sig lynhurtigt, hvis de ikke får noget hos moren.

Var det mine ville jeg lade flasken stå og så veje dem i aften :slight_smile:

Nej det er selvfølgelig rigtigt, min tanker er bare at de helst skulle tage på.

Ok, jeg har jo ingen erfaring med dette, så jeg vidste ikke det var noget man kunne se på kort tid.

Jeg har ikke givet flaske siden kl. 14 og de har taget 2g. på hver siden da og henholdsvis 8g. og 18g. på det sidste døgn.

Der er masser er liv og vilje i dem begge to og sikke de kan møvre rundt. når de vil have mad.

Dejligt at høre! :ok: Håber alt går efter planen, så de bliver ved med at tage på :slight_smile:

:smiley: Ha ha, jeg kan se der er en missemor som har besluttet at det er bedre under sengen, selvom det gør det mere besværligt for dig. :stuck_out_tongue:

Ja, der var desværre ikke at gøre, jeg havde ellers håbet hun ville bruge sin nye nullerputteseng, men du kan tro nej. :argh:

Jeg syntes dog at det bare gulv var for koldt til de små, så jeg lagde skum madraserne ind og nullerputte sengne foran, for så var hun da tvunget til at have killingerne på madarserne, det var dog ikke helt uden kamp.:thumbup:

Næh, hvor skulle du også vide det fra :slight_smile:
Men hvis ikke morkatten har mælk overhovedet, taber de sig omkring 6-8 g blot på en nat.

Så er alt jo i den skønneste orden :ok:
Når blot de tager på, ville jeg ikke give tilskud - hver gang du giver noget ved siden af, nedsætter du morkattens mælkeproduktion.

Og især når der i forvejen kun er 2 killinger, de tager jo ikke meget i forhold til 4-5 stk. :slight_smile:

De har ikke fået flaske siden d. 4 aug ca. kl 14. De har holdt vægten, men ikke taget på.

Hvor længe må de stå stille vækst mæssig ??

[quote=Jeanette;421463]De har ikke fået flaske siden d. 4 aug ca. kl 14. De har holdt vægten, men ikke taget på.

Hvor længe må de stå stille vækst mæssig ??[/quote]

Hvor gamle er det de er nu?
Jeg ville nok se lige det an i hvert fald lørdag med - hunkattens mælkeproduktion skal lige have en chance for at komme op.

Virker killingerne sultne?

Killingerne er født d. 30 juli om aftnen, så de er i dag 1 uge gammel.

Når vi tager dem op går de straks igang med at lede og sutte på vores fingre eller hud.

Meget tyder altså på de IKKE får hvad de burde få, så jeg ville ikke betænke mig med at give dem modermælkserstatning OG desuden ville jeg tilbyde mormis det samme OG det ville være KMR hvis det var hos os.
En calciuminjection ville også kunne hjælpe til mælkeproduktionen kom bedre igang, det er derfor mine mødre altid får en efter en fødsel og jeg har ALDRIG oplevet andet end der var mælk nok

Da jeg vejede dem her fra morgnen af kunne jeg så se at den lille havde tabt sig 4g. og den store havde taget 6g på.

Mormissen får alle noget for at bedre mælke produktionen samt KMR mælk, killingefoder, både som tørt og opblødt. samt vådfoder og andet godt.

Jeg er begyndt at give den lille flaske igen, for med den livsvilje fortjener den det hjælp, der kræves for at overleve.

Vi krydser for den lille :slight_smile: Det lyder godt at du hjælper den lidt - problemet er, at hvis de bliver dehydrerede så bliver de også meget let konfuse og har rigtig svært ved at finde og holde ved patterne, så det er fint at supplere, men helst så de stadig søger mors babber og holder mælkeproduktionen i gang.