Import af kat - TICA/FIFe

Hejsa

Jeg opdrætter jo under FIFe så kender jo kun deres stamtavler. Men har kig på en skøn killing, men denne er stambogsført i TICA. Er der normalt problemer med at overfører katte fra det ene forbund til det andet ?

Er der nogle specielle dokumenter man skal bede om ud over stamtavlen og skal den være på et bestemt antal generation for FIFe vil godtage den ?

Håber nogen kan hjælpe

MVH
Gitte

Jeg vil også gerne vide, hvad man gør, for jeg har selv haft set på en fra Tica. Så det ville være meget rart at vide, hvad man skal gøre :slight_smile:

Jeg har aldrig hørt om problemer med at få overført fra Tica til Felis Danica. Min oplevelse er det mest har været automatik.

Felis Danica skriver også lidt om import fra Tica på deres hjemmeside Felis Danica – Racekatte – udstilling og opdræt – medlem af Federation Internationale Féline (FIFe)

Hvis ellers det er en race der er godkendt i FiFe burde der da heller ikke være nogen problemer…

Du skal have en transfer og så udfylde en importplanket på felis danicas hjemmeside og så sende det ind sammen med en 5 generations stamtavle - så skulle det være fint.

5 :?
på FD hjemmesiden står der 3 :?

[QUOTE=PiaB;692715]5 :?
på FD hjemmesiden står der 3 :?[/QUOTE]

Så tro på det. Det koster 400kr Hvis ikke det er ændret for nylig.

Jeg har lige overført en kat fra TICA til FD og en 3 generations stamtavle er alt rigeligt at sende med. Du skal sende Green Slip med sammen med stamtavlen fra TICA og så en import rekv. til din stambogssekretær :slight_smile:

Jeg har lige overført en kat fra TICA til FD uden problemer. Gjorde som Tine skriver hun har gjort. Husk også at sende dokumentation på at du har betalt de 400 kr. det koster at få en importtavle. Og det gik rigtig hurtigt. Fra jeg sendte papirerne til jeg modtog min FD stamtavle gik der små 10 dage. Den TICA tavle jeg medsendte var 5. genr. (jeg ved ikke om der er sket ændringer, jeg medsendte blot den tavle jeg selv havde modtaget fra TICA).

Hilsen Jane

Medmindre vi taler om racer/farver, der ikke er godkendt i FIFe regi, er der ingen problemer i at overføre katte fra TICA til FD :slight_smile:

Det er heller ikke noget problem med racer ( eks.: Singapura der ikke er godkendt i FIFE
)

Cats og Conni

Jeg vil ikke have tomme felter bagerst i stamtavlen så derfor skrev jeg 5 generationer.

ah ja - den havde jeg ikke lige overvejet :slight_smile:
naturligvis så med de 5 generationer :slight_smile:

Tusind tak for jeres gode svar. Jamen så vil jeg “kigge” lidt mere ss

MVH
Gitte

Hvis man er i tvivl, er det en god idé, at sende en mail med kopi af stamtavlen til avlsrådet.
Så kan man få et klart svar, om katten kan overføres :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;692974]Hvis man er i tvivl, er det en god idé, at sende en mail med kopi af stamtavlen til avlsrådet.
Så kan man få et klart svar, om katten kan overføres :-)[/QUOTE]

Problemet er så bare, at man skal være medlem af avlsrådet (Breed Council) for at få kontakt med avlsrådet. Eller har jeg misforstået noget?:?

Knus Gitte

Ja, det har du :slight_smile:

Man skal være medlem af en FD-hovedklub for at få kontakt til Avlsrådet - eftersom det er FD’s avlsråd, der tales om :slight_smile:

Tak Mette :slight_smile:

Jamen jeg må tage chancen, der er endnu ikke søgt stamtavle på kuldet - da den ene driller lidt med pelslængden og opdrætter vil naturligvis geren vide sig sikker på om jeg vil købe, da der er et hold mere der er interesseret i lige hende.

Men har søgt div. steder og de TICA stamtavler jeg umiddelbart kan se, indeholder godt nok registreringsnumre, men ikke EMS koder, kun farvebetegnelserne på hvad kattene er, så er da nervøs for om det bliver et problem ?

Hmm nogen der måske kan hitte om det er avlsrådet jeg skal spørge eller egen stambogsfører

MVH
Gitte

Gitte - Men kan du så ikke få kopi af stamtavlen på forældrene, og så spørge avlsrådet om en kat efter det vil kunne få uden videre, eller om der er noget information du skal ud og have? :slight_smile: