Import af kat - TICA/FIFe

Gitte, du må gerne lige sende mig kopi af dine certificerede originalstamtavler, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe med eventuelle “mangler” :slight_smile:

Det gør den altså også, hvis det udstedende forbund har holdt sig til registreringsreglerne og ikke lavet fejl i stamtavlen iøvrigt… Men FD nægter at videreføre fejl, der opdages - det er vel rimeligt nok, at man får så meget for pengene, at den slags rettes??
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;808723]Det gør den altså også, hvis det udstedende forbund har holdt sig til registreringsreglerne og ikke lavet fejl i stamtavlen iøvrigt… Men FD nægter at videreføre fejl, der opdages - det er vel rimeligt nok, at man får så meget for pengene, at den slags rettes??
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er vel fint nok - men det havde da bare været skønt, om jeg havde fået valget om jeg ville betale RIEX stamtavlen eller vente. :slight_smile:

ja så troede jeg lige alt var ok , papirene sendt ind m.m I dag modtager jeg så mail at FD ikke kan bruge den greenslep der er med ? Da den er i opdrætterens navn, ved at der bag på den var udfyldt med mit navn/adresse - underskrevet af opdrætteren, skulle jeg have haft sendt den til TICA først og fået registreret noget der ? Uh jeg er rundt forvirret og ked af alt det bøvl.

MVH
Gitte

Ja, den skal en tur inden om TICA - desværre. Men det tager ikke så lang tid hos dem :slight_smile:

Okay, det vil sige jeg bare skal bede stambogsføren returnere den til mig og så sende den til TICA, koster det noget ved TICA, aner jo slet ikke hvad man skal gøre s

MVH
Gitte

Hm prøv lige at skrive til avlsrådet… Jeg skulle engang bevise at en javaneser var en langhåret orientaler og der hjalp de meget godt…

[QUOTE=GitteS;839693]Okay, det vil sige jeg bare skal bede stambogsføren returnere den til mig og så sende den til TICA, koster det noget ved TICA, aner jo slet ikke hvad man skal gøre s

MVH
Gitte[/QUOTE]
Ja, det koster nogle få dollars - jeg tror faktisk det står bag på green slippen. Du kan enten opgive et kreditkortnummer eller hente lidt dollars i banken og sende dem som kontant. Det har jeg gjort mange gange til CFA, og det har fungeret helt perfekt.
Gitte, green slippen er en slags transfer - hvis du henter en FIFe kat i udlandet, så får du en transfer med fra opdrætterens forbund, hvor du står som ny ejer. Denne her fungerer på samme måde - det er en slags ejerskifteblanket (som vi så kalder en transfer i FIFe), og derfor skal dit navn stå derpå fra forbundets side, når du indsender den. Det eneste der er anderledes er, at du selv skal sende den ind til forbundet (her TICA) og betale for det, hvis ikke din opdrætter har sørget for det. I FIFe SKAL opdrætter gøre det, her kan opdrætter gøre det - eller du kan selv.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;839710]Ja, det koster nogle få dollars - jeg tror faktisk det står bag på green slippen. Du kan enten opgive et kreditkortnummer eller hente lidt dollars i banken og sende dem som kontant. Det har jeg gjort mange gange til CFA, og det har fungeret helt perfekt.
Gitte, green slippen er en slags transfer - hvis du henter en FIFe kat i udlandet, så får du en transfer med fra opdrætterens forbund, hvor du står som ny ejer. Denne her fungerer på samme måde - det er en slags ejerskifteblanket (som vi så kalder en transfer i FIFe), og derfor skal dit navn stå derpå fra forbundets side, når du indsender den. Det eneste der er anderledes er, at du selv skal sende den ind til forbundet (her TICA) og betale for det, hvis ikke din opdrætter har sørget for det. I FIFe SKAL opdrætter gøre det, her kan opdrætter gøre det - eller du kan selv.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tusind tak for hjælpen, har bedt Helle sende den retur til mig, jeg kan få sendt den ind til TICA.

MVH
Gitte

For ikke TICA medlemmer koster det 15 dollars at ændre ejerskab på en kats green slip :slight_smile:

Tusind tak, er så glad for dette forum, endnu engang har I hjulpet mig

Mvh
Gitte

I dag modtog jeg så min fife bog på Kitty og til dem der spurgte, så er det en fd lo :slight_smile:

Dejligt at det lykkedes :thumbup:

Super dejligt at høre at det hele er bare gået i orden :smiley:

Jeps er så glad nu

Super!

Det går lidt trægt med at få de sidste oplysninger til Dee-Dee’s RIEX stamtavle, og jeg skal have registreret de sidste 4 killinger efter hende - men jeg magter ikke at have RIEX på dem også…så bum-bum…

Hvorfor bruger man RIEX i PER stamtavler:? (Hos KOR bruges RIEX ved importer fra Thailand, hvor forfædrene ikke er registreret som i vestlige katteforbund. Det er vel næppe situationen hos PER, vel:?)

Se bl.a. indlæg nr. 35 og 40 i tråden her :slight_smile:

Fordi der mangles Klub og reg.nr. på sidste generation i den Fife stamtavle jeg har fået. suk Og jeg har 4 killinger efter Dee-Dee på Riex og så 4 andre killinger plus en import fra TICA som jeg ved vil få en RIEX stamtavle…så jeg er efterhånden i 7 sind, for jeg vil spare mange penge på at skifte de katte i TICA ni hvor jeg alligevel vil stoppe

Jeg kan da godt se irritationsmomentet, men er RIEX stamtavler et problem for dig eller killingerne:?