Inde-killinger til salg?

Jeg kan se at der på vildkat.dk er to norske skovkatte på 10 mdr, der trænger til et nyt hjem. Prisen er 1000 kr pr. kat, og de behøver ikke komme ud sammen i følge sælger.

Jeg har kig på nogle norske skovkatte… :slight_smile:

Ja, ved godt det er dyrt at have kat og at det kræver tid.
Jeg fodre ham med Whiskas tørfoder, det er det han altid har fået (i følge hans tidligere ejer)

Held og lykke med dine nye misser når den tid kommer:-)

Whiskas, det er både for dyrt og for dårligt. Mon ikke du kan få fodervejledning der hvor du kigger på skovmisser?

Pyh, whiskas er alt for dyrt, især ifht. hvad man får ud af det :slight_smile: Prøv at søge lidt i foder trådene herinde :slight_smile:

Ja jeg synes godt nok også det er halv dyrt…

Tak, det vil jeg prøve at kigge lidt på (:

Og når du gør, så hav i mente at katte skal have mindre af et godt lødigt foder end et fyldt med ufordøjeligt materiale.
Orijen, Applaws og flere skulle være ok, er hvad jeg læser :slight_smile:

[quote=Eife;347733]Og når du gør, så hav i mente at katte skal have mindre af et godt lødigt foder end et fyldt med ufordøjeligt materiale.
Orijen, Applaws og flere skulle være ok, er hvad jeg læser :)[/quote]

Ja måske, jeg er meget, meget forsigtig med foder fra alle de mere eller mindre nye firmaer der skyder op. Jeg bekymrer mig for om deres kontraolapparat har samme muligheder som de etablerede, jeg fodrer aldrig ensidigt med sådanne produkter:

Hi all

Please in the interests of the welfare of cats I want to share this with you. Our experiences with this food in which I am legally entitled to do - I see it is going international now.
Please visit my webpage for a rather thrown together article at present.It is being added to when I have time but the important points are there. I have recieved numerous complaints from people all over the UK about this food and their cats falling ill. Also complaints from people in Europe.

If anyone has this food and experienced vomiting and diarrhoea - food refusal - head trmours - unexpecting heart murmurs - liver and kidney issues that have come out the blue and also suspected FIP rapid weight loss - jaundice and any other unusual illness please have the food tested for Mycotoxins and Melamine.Please do not mis the food with another just to use it up - if your cat will not eat it it is because they know better!
Keep the food keep the original sack and keep any unopened bags also. Ask your trading Standards department or your countries equivalent to test the food.

These toxins have been found in the food I purchased by the Trading Standards department. It made my cats extremely ill - some fataly so - other people have had the same things happen to their cats.

Vets - although familiar with Mycotoxins in livestock feeds are not suspecting of these in cat foodsafterall we all expect these foods to be safe - also dont be fooled by ‘cereal free so no mycotoxins’ - we found it - and mycotoxins are actually in cereal by products.

The company are well aware of the findings but appear to be unmoved!!

Please be aware - of the most lethal mycotoxins T2 and HT2 - please do not let your children near this food. Cats cannot flush these out as well as humans and other mammals can. I have researched this topic well and have many scientific papers here. I have spoken to three Veterinary toxicologists and a veterinary pathologist as well as the European Commission and food standards agencies. I am in the process of getting this matter addressed.

You can google these toxins and see for yourself.

http://www.norgeskaukatt.co.uk/Norge...npetfoods.html

Please feel free to pass this email along to other lists to create awareness.

Our best attention at all times

Best wishes

Lorraine Twyman

Lis - Du har ret, det er helt sikkert også en ting man skal tage med.

Men af de firmaer man så må formode har et kontrol apparat til det er der Hills, Royal Canin og nok et par ting. Mine får en skønsom blanding af lidt af hvert, hvor disse blandt andet indgår sammen med senabelle og nogle af de andre ting man får i fodergave.

Helt enig Lis. Hos os er hovedfoderet stadig Hills, IAMS og noget RC i en skøn blanding. Og det kan jeg jo se de trives på.
Jeg er dog begyndt at give noget Porta21 og Gourmet, det sidste er i hvert fald et ældre mærke. Men stadig, så er det kun som snacks. Jeg tør slet ikke eksperimentere og kunne aldrig drømme om udelukkende at fodre med eet enkelt mærke.

NB! Linket virker ikke.

jeg vil lige vise dig billeder af mine orientalsk langhårs katte… den sorte og den sorte med mønster er begge til salg… de er 6 uger nu, men billedet er 14 dage gammelt

og så et billed af en af de langhårede orientaler jeg har haft boende

Er det den type kat du kunne tænke dig??

[quote=line_refsgaard;348046]jeg vil lige vise dig billeder af mine orientalsk langhårs katte… den sorte og den sorte med mønster er begge til salg… de er 6 uger nu, men billedet er 14 dage gammelt

Er det den type kat du kunne tænke dig??[/quote]

Ellers kan du i hvert fald bare sende dem herind til Ama’r. :wehuu:

Hvis du virkelig er interesseret i at give en “kasseret” og “billig” kat et godt liv, vil jeg helt klart som andre anbefale Vildkat.dk (omplaceringskatte) eller Hittekilling tror det er det samme som Kamikaze)
Det er seriøse mennesker der står bag disse, fordi de gerne vil hjælpe disse “kasserede” katte til et godt liv, et sted hvor de nye mennesker, seriøst har overvejet at anskaffe sig en kat.

Held og lykke
Hilsen
Birthe & Co

[quote=line_refsgaard;348046]jeg vil lige vise dig billeder af mine orientalsk langhårs katte… den sorte og den sorte med mønster er begge til salg… de er 6 uger nu, men billedet er 14 dage gammelt

Er det den type kat du kunne tænke dig??[/quote]

de er rigtig søde - laver du ikke en billed tråd :slight_smile:
den lille brune tabby tøs (det er en pige ik ?) er da bare :wehuu: var lige inde og se på din hjemmeside og vil gerne se mere :smiley:

Jeg synes godt nok også det har været svært at finde noget så ‘simpelt’ som en gråstribet, han-killing, der er glad for hunde og aldrig har været udendørs…vi ledte i 3 år :? så det med overskudskatte er en smule et mysterium for mig.

Måske jeg allerede nu skal gå i gang med at lede efter nr 2 :tihi:

[quote=binks;348439]Hvis du virkelig er interesseret i at give en “kasseret” og “billig” kat et godt liv, vil jeg helt klart som andre anbefale Vildkat.dk (omplaceringskatte) eller Hittekilling tror det er det samme som Kamikaze)
Det er seriøse mennesker der står bag disse, fordi de gerne vil hjælpe disse “kasserede” katte til et godt liv, et sted hvor de nye mennesker, seriøst har overvejet at anskaffe sig en kat.

Held og lykke
Hilsen
Birthe & Co[/quote]

hittekilling.dk er kun killinger så vidt jeg ved.
Brita Kamikaze er både killinger og voksne :slight_smile:

[quote=Eife;348483]hittekilling.dk er kun killinger så vidt jeg ved.
Brita Kamikaze er både killinger og voksne :)[/quote]

Hos hittekilling.dk er der også ind imellem ældre omplaceringskatte. :slight_smile:
Godt nok skal de sælges til samme hjem, men lige nu er der da 2 på 1 år :slight_smile:

Bølle-missen - Tak, jeg var bare med som plejefamilie da de startede op og dengang var det kun killinger, men det kan de jo også sagtens have lavet om siden dengang :slight_smile:

Altså jeg synes nu os det er svært at finde en indekat.
Jeg står forhåbentlig snart og skal flytte (:kryds:) til en lejlighed hvor man må ha kat… Man må desværre kun ha 1 kat og denne skal være indekat…

Jeg kigger selv jævnligt på internaterne hernede omkring Næstved, men det er meget sjældent der sælges katte, som kun er indekatte, netop fordi de fleste er tilløbere… Derudover skal katten også kunne fungere som alene kat…

Har også kigget på racekatte, men her er det tit, at opdrætterne ikke sælger deres katte som alene katte, og mange af de hjemmesider jeg er støt på neutralisere de dem heller ikk inden man får dem hjem… Og jeg vil altså helst ha en “færdig pakke” :høhø:

Jeg har hverken bil eller kørekort, så det begrænser det os en hel del på hvor langt omkring i landet jeg kan kigge på killinger, da jeg ikke mener at katten skal udsættes for 2 timer i et bumletog, oven på flytningen… Den skal jo helst få en go og så stress fri oplevelse som muligt.

Så kan godt forstå at TS synes det er svært at finde en kat, der også passer præcis til hende. Men jeg håber ihvertfald du finder den helt rigtige lille kat for dig :thumbup:

[quote=Maria-Amalie;349077]Altså jeg synes nu os det er svært at finde en indekat.
Jeg står forhåbentlig snart og skal flytte (:kryds:) til en lejlighed hvor man må ha kat… Man må desværre kun ha 1 kat og denne skal være indekat…

Jeg kigger selv jævnligt på internaterne hernede omkring Næstved, men det er meget sjældent der sælges katte, som kun er indekatte, netop fordi de fleste er tilløbere… Derudover skal katten også kunne fungere som alene kat…

Har også kigget på racekatte, men her er det tit, at opdrætterne ikke sælger deres katte som alene katte, og mange af de hjemmesider jeg er støt på neutralisere de dem heller ikk inden man får dem hjem… Og jeg vil altså helst ha en “færdig pakke” :høhø:

Jeg har hverken bil eller kørekort, så det begrænser det os en hel del på hvor langt omkring i landet jeg kan kigge på killinger, da jeg ikke mener at katten skal udsættes for 2 timer i et bumletog, oven på flytningen… Den skal jo helst få en go og så stress fri oplevelse som muligt.

Så kan godt forstå at TS synes det er svært at finde en kat, der også passer præcis til hende. Men jeg håber ihvertfald du finder den helt rigtige lille kat for dig :thumbup:[/quote]

Du kan jo også skrive til boligforeningen og spørge om du må få dispensation til at holde to katte, idet to katte er det mest harmoniske at have. Som to er de er sjældent til gene, og bliver ikke adfærdsvanskelige. :)-engel

Og foreslå de indfører at katte skal være kastrerede evt., hvis de ikke har det i reglerne endnu.

Eller også skal du tage en voksen indekat - klart en fordel med en voksen må du kun have en.

Jeg bruger normalt mine hunner unge - nogen får kun 1 kuld, bliver så steriliseret osv. Der er flere af mine der så er salgklare når de er under to år - fix og færdige, lige klar til brug:-)