Inde-killinger til salg?

[quote=Sheer;349078]Du kan jo også skrive til boligforeningen og spørge om du må få dispensation til at holde to katte, idet to katte er det mest harmoniske at have. Som to er de er sjældent til gene, og bliver ikke adfærdsvanskelige. :)-engel

Og foreslå de indfører at katte skal være kastrerede evt., hvis de ikke har det i reglerne endnu.[/quote]

:)Har skam snakket med boligforeningen til den bolig jeg forhåbentlig snart flytter til, men desværre ingen dispensation til at ha 2 katte:ked:
De har noget der hedder en husdyrskontrakt som man betaler 100 kr for at få. Den skal så udfyldes med navn, køn, øremærke/chip osv. Derudover skal de være neutraliserde :slight_smile:

Så 1 misser til mig når jeg flytter.

[quote=Lis Dahlstrøm;349087]Eller også skal du tage en voksen indekat - klart en fordel med en voksen må du kun have en.

Jeg bruger normalt mine hunner unge - nogen får kun 1 kuld, bliver så steriliseret osv. Der er flere af mine der så er salgklare når de er under to år - fix og færdige, lige klar til brug:-)[/quote]

Uha Lis… Dig vil jeg helt sikkert huske på når tiden kommer, hvis du ikke har noget imod det :slight_smile:

Det har jeg da ikke det mindste imod:-) Om jeg på det tidspunkt har nogen er svært at sige - men ellers hjælper jeg dig gerne med at finde en hos en anden opdrætter hvis det er en abyssinier du gerne vil have.

Det er synd for en killing at være meget alene - nogen voksne er perfekte som alenemisser.

[quote=Lis Dahlstrøm;349102]Det har jeg da ikke det mindste imod:-) Om jeg på det tidspunkt har nogen er svært at sige - men ellers hjælper jeg dig gerne med at finde en hos en anden opdrætter hvis det er en abyssinier du gerne vil have.

Det er synd for en killing at være meget alene - nogen voksne er perfekte som alenemisser.[/quote]

Jeg ved ikke så voldsomt meget om racen, men jeg kan jo altid lære herinde og blive klogere:) Men super dejligt at jeg må kontakte dig når tiden kommer (forhåbenlig hurtigt).
Vil dog lige sige, at hvis jeg ender med en killing, vil den ikke være alene hjemme særlig meget af tiden, da jeg begynder på studie og skal læse via fjernstudie… Så menneske kontakt kommer den ikk til a mangle… Desværre kan jeg i følge reglerne ikke tilbyde den en legekammeret, så derfor ville en stor killing eller voksen være perfekt. :slight_smile:

Så kigger du da de helt forkerte steder - i hvert fald, hvad neutraliseringen angår :slight_smile:

[quote=Maria-Amalie;349243]
Vil dog lige sige, at hvis jeg ender med en killing, vil den ikke være alene hjemme særlig meget af tiden, da jeg begynder på studie og skal læse via fjernstudie… Så menneske kontakt kommer den ikk til a mangle… Desværre kan jeg i følge reglerne ikke tilbyde den en legekammeret, så derfor ville en stor killing eller voksen være perfekt. :)[/quote]

Menneskelig kontakt er bare ikke nok for en lille killing. Den skal have en artsfælle, at lege fangeleg med, ligge i arm med osv.

Men somme tider er der voksne katte, der ikke trives så godt med de øvrige katte. Sådan en kat, kan meget fint være alenekat i en lejlighed.
Jeg har gennem tiden solgt flere voksne enekatte, der trives fint med at være alene.

[quote=Vivi_Fletcher;349280]Så kigger du da de helt forkerte steder - i hvert fald, hvad neutraliseringen angår :slight_smile:

Menneskelig kontakt er bare ikke nok for en lille killing. Den skal have en artsfælle, at lege fangeleg med, ligge i arm med osv.

Men somme tider er der voksne katte, der ikke trives så godt med de øvrige katte. Sådan en kat, kan meget fint være alenekat i en lejlighed.
Jeg har gennem tiden solgt flere voksne enekatte, der trives fint med at være alene.[/quote]

Lavede en tråd for noget tid siden hvor jeg undrede mig over at jeg indimellem støtte på opdrættere der ikke neutralisere inden nyt hjem, netop fordi jeg mener at når man køber fra en opdrætter, så betaler man for hele “pakken” altså vacc, sundhedsbog, neutralisering osv… Så derfor har jeg valgt disse opdrættere fra som ikke neutralisere :slight_smile:

Det er jeg helt enig i, og jeg går også efter at finde en voksen kat, som ville elske at være i centrum, da killinger lige præcis har brug for en at lege med osv. Så leder med lys og lygte efter sådan en :slight_smile: