Indekat forsvundet;(

Min dejlige kat filimus er faldet/hoppet ud af vindue fra første sal, fra min lejlighed i centrum af helsingør og har været væk i 24 timer nu, hun er som sagt indekat, og jeg læste man kunne lægge et opslag her i tilfælde af nogen fra Helsingør ser det og måske er så heldig at se min kat. Hun er mit et og alt, hun hedder filimus, er trefarvet med pjusket hår, fluffy rævehale og hår ud af ørene, hvide potespidser.

Ring på 27428081 hvis i ser den i Helsingør eller omegn. Dusør gives. Mvh. Rasmus

4 Synes om

Du er bestemt velkommen til at lægge dit opslag her.

Der er også andre steder, du kan efterlyse hende, hvis du ikke allerede har gjort det. Fx hvis din by eller dit nabolag har en Facebook-side.

Eller du kan efterlyse dyret hos Dyrenes Beskyttelse:
https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/efterlysning/opret

Det samme kan du gøre på Kattens Værn:
https://kattens-vaern.dk/efterlysning-intro

Og så er der selvfølgelig den velkendte metode med at hænge billeder op i lygtepæle i hele området. Hun er jo nem at genkende.

Måske er der andre, der har gode idéer til, hvad man kan gøre.

2 Synes om

Stort :kram: Og masser af :kryds: for at Filimus snart er hjemme ogen.

Plejer man ikke at sige, lig lidt brugt kattegrus rundt om ens bygning. Så der er en velkendt duft til katten? Det er det eneste jeg lige kan komme på lige nu, som galath ikke allerede har nævnt.

1 Synes om

Jeg har haft held med, at gå rundt i området og ryste med ynglingsmadens beholder. Selv vådfoderpose kan man få til at sige lidt, imens jeg kaldte.

1 Synes om

Mange tak for beskeden, jeg har gået og rystet hendes godtepose fra i aftes og hele natten indtil imorges, med få mellemrum. Desværre uden held indtil videre :frowning:

3 Synes om

Åhh det håber jeg så meget, jeg har grædt som en pisket. Jeg har ledt overalt efter hende.

Tak for din besked :heart:

Kan jeg virkelig godt forstå. Det er klart et af mine værste mareridt, at min indekat skulle komme ud ved et uheld.

1 Synes om

Håber på at du snart får din kat hjem igen :kryds: :kryds: :kryds:

Tusind tak Eva. Det håber jeg også. Hun er mit et og alt. :heart:

2 Synes om

Efterlysnings seddel i alle postkasser i god radius omkring hvor du bor. Evt. banke på og give seddel personligt i område hvor kat forsvandt.

Og så helt sikkert lokale facebook grupper er gode til at få folk til at holde øje/hjælpe.

2 Synes om

Tusind tak for din besked, vi har hængt tyve sedler på i nærområdet med billeder af hende og efterlysning, ligeledes i alle de store Facebook grupper i og om helsingør. :heart: Tak :pray:

8 Synes om

I langt de fleste tilfælde bevæger en indekat sig faktisk ikke særlig langt væk fra sit hjem, når den slipper ud (medmindre vi taler om en fertil kat), så der er meget stor sandsynlighed for, at hun gemmer sig i en kælderåbning/under en busk eller lignende.

Jeg håber du snart finder hende og at hun er i god behold :hjerte:

2 Synes om

Den nat hun hoppede ud begyndte hun at blive mere urolig og kom i løbetid igen, og jeg har været rundt i hele nærområdet med halv times mellemrum og rasle med hendes pose godbidder og kalde på og sige de lyde jeg plejer til hende. Men uden held både sen aften, om natten og eftermiddag dagen efter (idag) stadig intet held.
Jeg gør klar til at gøre det samme i nat hvor bilerne ikke køre og der er stille ude i gaden, der skal jeg ud og kalde på hende hele natten til om morgnen, jeg savner hende så meget og græder hele tiden :sleepy::sleepy: tak for din besked

:kram:

:pray::heart:

Hvis hun stak af ifb med løbetid, så kommer hun sikkert om et par dage. Du må nok forvente hun er med killinger, så hvis det ikke er en del af din plan, så få hende steriliseret med det samme :slightly_smiling_face:

Jo vil bestemt gerne have hun får lov til at blive mor og får oplevet det i sit liv, og så steriliseres bagefter, men tror i alle herinde godt at hun kan finde tilbage når hun er faldet/hoppet fra første sal? Hun har ligget og kigget ud af vinduet ud til gaden eller gården i snart et år nu, tænker bare om hvis hun faldt ned på gaden hvor der er mere larm om hun så på er blevet bange og løbet hurtigt væk og måske så ikke kan finde hjem? Ved ikk hvordan det er med indekatte der ikke bor i stuen men højere oppe? Jeg er i syv sind, jeg savner hende så meget, hun er min øjesten :heart::sleepy::pray:

Katte har ikke behov for at opleve at blive forældre :slight_smile:

Jeg håber hun kommer hurtigt hjem igen

3 Synes om

:kryds: :kryds: for Filimus kom hjem / du finder hende snarest, kan godt forstå du ikke har det godt, har desværre ikke gode råd til dig udover de der er nævnt

Med venlig hilsen

1 Synes om