Indhegning af have

Tak for alle ideerne og billederne, det er vældig inspirerende. Jeg synes nu, at det er så hyggeligt at dele dem i en tråd. :slight_smile: Og ja der mangler desværre billeder af indhegningerne nogle steder og også af jeres dejlige misser i gamle tråde. Så er det jo godt vi kan sætte nye ind. :stuck_out_tongue:

Så har jeg lige modtaget tilbuddet fra Poda hegn. Det vil blive en samlet pris på 20.525,- kr. :uha:

[SIZE=2][FONT=verdana] Der leveres og monteres 45 lbm h. 200 havehegn lux antracitgrå. Hgenet monteres på 5 stk Ø10300 hjørnepæle og Ø8300 mellempæle. Disse placeres med gns 3 meters afstand. Der leveres en ​låge med ramme i trykimp. fyrretræ og beklædt med net.
[/SIZE][/FONT]
[SIZE=2]

[/SIZE][SIZE=2]

​Materialer kr. 9150 inkl. moms
Montering kr. 9375, inkl. moms

Evt. levering og montering af strømførende tråd i toppen og lille spændingsgiver kr. 2000 inkl. moms​
[/SIZE]

[QUOTE=Frida;1301657]Så har jeg lige modtaget tilbuddet fra Poda hegn. Det vil blive en samlet pris på 20.525,- kr. :uha:

[SIZE=2][FONT=verdana] Der leveres og monteres 45 lbm h. 200 havehegn lux antracitgrå. Hgenet monteres på 5 stk Ø10300 hjørnepæle og Ø8300 mellempæle. Disse placeres med gns 3 meters afstand. Der leveres en ​låge med ramme i trykimp. fyrretræ og beklædt med net.
[/SIZE][/FONT]
[SIZE=2]
​Materialer kr. 9150 inkl. moms
Montering kr. 9375, inkl. moms

Evt. levering og montering af strømførende tråd i toppen og lille spændingsgiver kr. 2000 inkl. moms​
[/SIZE][/QUOTE]

Tak for kaffe! :uha:

Ja, men det koster altid at betale andre for at arbejde… :wink:

Jeg er helt med på, at det koster at få andre til at lave det. :slight_smile: Men jeg synes det er mange penge for indhegning af mindre end 200 kvm. have, hvor husmuren endda skal trækkes fra.

Til gengæld får du et hegn der også står om 10 år :slight_smile: og hvis der skulle blive noget, så ringer du til Poda og får det fikset :slight_smile: Jeg synes også det lyder af mange penge men jeg tror også det er prisen for prof arbejde :slight_smile:

Materialerne er lidt dyre. På et tilfældigt byggemarked finder jeg 100 kvm volierenet til 2.500 kr. Og 20 stolper til 2.700 kr. Dertil kramper og beslag til døren.

En håndværkertime er ca. 500 kr i.m. Så det er 2 mand i 1 dag plus lidt ekstra. Det er nok meget rimeligt.

Du kan prøve at at få et tilbud fra et andet sted. Forudsat at du har tillid til kvaliteten.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1301669]Materialerne er lidt dyre. På et tilfældigt byggemarked finder jeg 100 kvm volierenet til 2.500 kr. Og 20 stolper til 2.700 kr. Dertil kramper og beslag til døren.

En håndværkertime er ca. 500 kr i.m. Så det er 2 mand i 1 dag plus lidt ekstra. Det er nok meget rimeligt.

Du kan prøve at at få et tilbud fra et andet sted. Forudsat at du har tillid til kvaliteten.

vh

Andreas[/QUOTE]

Tak Andreas fordi du lige tjekkede op på priserne. :slight_smile: Kender du nogle andre firmaer jeg evt kunne spørge? Jeg har spurgt den lokale tømrer, men han virkede ikke som om, at det var noget han gjorde i eller ville gøre i. :?

Nej. Men du skal have fat i en lokal alt-mulig-mand. Se dig omkring i nabolaget, hvor der er et pænt og nyt hegn. Og spørg, hvem der lavet det. :slight_smile:

vh

Andreas

Teknisk er opgaven simpel. Man skal bare være lidt omhyggelig, så stolperne kommer til at stå på række og være lige høje. Det er ikke faglært arbejde.

vh

Andreas

Som lovet billeder herfra :slight_smile:
Den første del på 100 m2 lavede jeg selv i 2006

I 2012 blev den udviddet til i alt 700 m2. Her fik jeg hjælp - vi var 2 mand om opgaven.

Det hele står stadig og virker som det skal :ok:

Det er sådan en have jeg går og drømmer om :savle:

[QUOTE=Andreas;1301686]Teknisk er opgaven simpel. Man skal bare være lidt omhyggelig, så stolperne kommer til at stå på række og være lige høje. Det er ikke faglært arbejde.

vh

Andreas[/QUOTE]

Det er nemt at trykke enig her, men jeg er ikke håndværker typen, og har ikke lavet hus- eller haveprojekter, men med lidt hjælp fra kæreste og venner så er det da lykkes os at lave en fin indhegning af vores rækkehushave alligevel :slight_smile: Vi har lamelhegn, og der har det være virkelig en god ting at vi valgte at støbe stolperne :slight_smile:

[QUOTE=Beydana;1301785]Som lovet billeder herfra :slight_smile:
Den første del på 100 m2 lavede jeg selv i 2006

I 2012 blev den udviddet til i alt 700 m2. Her fik jeg hjælp - vi var 2 mand om opgaven.

Det hele står stadig og virker som det skal :ok:[/QUOTE]

Tak for billederne! :slight_smile: Det ser altså bare godt ud! :ok:

Ps. kan du huske hvad hegnet hedder? Og er maskerne 5x10? :slight_smile:

[QUOTE=Frida;1298898]En kravle/løbegård tager form. :slight_smile: Jeg fandt en kanin løbegård i gul og gratis, den bliver nu til killinge løbegård. :smiley:

[/QUOTE]

Min kravlegård sælges for 500 kr. Ca. mål: Længde 5 m Bredde 2 m Højde 14.m Der er “låg” på over det hele og åbnet i den ene side, hvor det har været sat op til terrassedøren. Du/I skal selv hente det og pille det ned. Skriv PB for interesse.
Jeg laver annonce under salg også.

[QUOTE=Beydana;1301785]Som lovet billeder herfra :slight_smile:

[…]

Det hele står stadig og virker som det skal :ok:[/QUOTE]

Jeg glæder mig virkelig til at se det IRL. Jeg tror stadig, den version vil fungere perfekt her også. Og jeg behøver ikke engang lave en dør i hegnet.

Chili går og mivser og klynker hele tiden og vil ud - ikke på grund af udelivet som sådan. Det ved hun jo ikke så meget om. Men fordi der er alle fuglene og andre katte i haven. Så om jeg så selv er nødt til at gøre det, så er jeg nødt til at komme i gang med det snarest.

Det ser ud som om du Galath har svaret på tråden? men jeg kan ikke finde svaret??? :slight_smile:

Jeg kan se, at andre også har haft problemer med tråden, men at det ser ud til at have løst sig, efter du skrev dit indlæg. Kan du set det nu?

[QUOTE=galath;1302972]Jeg glæder mig virkelig til at se det IRL. Jeg tror stadig, den version vil fungere perfekt her også. Og jeg behøver ikke engang lave en dør i hegnet.

[/QUOTE]

Desværre er det en lidt kedelig årstid at se haver på, men hegnet står der jo uanset hvad :slight_smile: Du må hellere tage nogle sko/støvler med, der kan tåle at blive sjappet lidt til :cool2:

Mht. låger (og selvom du ikke skal bruge een), så var jeg forleden hos hegnslageret i Hedensted, hvor jeg har købt materialer. De laver låger på bestilling nu. En virkelig pæn løsning, hvis man ikke selv gider at bakse med det :ok: