Indhegning af haven

Puha… Min krop synes at jeg har misbrugt den de sidste par dage.
Men nu er vi også færdige med at sætte hegn og skråstivere til strømtråd op i den ene ende af haven.


Der mangler stadig at blive slået en masse kramper i og de to baner net skal “syes” sammen,men ellers burde den ende være i mål med det tunge arbejde.
Vi har virkelig kæmpet med hækken. Vi har måttet beskære en masse halvstore grene ud for at få stolper og net på plads og da vi skulle have nettet gravet ned stødte vi på et hav af rødder :persevere:
Nu mangler vi heldigvis kun ca. 20 m gravearbejde så er vi færdige med det f*#&$%# trådhegn og så kan vi komme igang med at lege med strøm og kreative løsninger omkring træer, skure og diverse flugtmuligheder…
Heldigvis skal jeg et smut til Fyn de kommende dage og se noget familie, så min stakkels krop kan komme sig lidt inden næste etape i projekt “hegn haven ind”.

9 Synes om

Efter en uges fri for “leg med havehegn” er vi nu kommet lidt videre.
Plankeværket med dør/låge er blevet beklædt med trådhegn og jeg har fået skruet strømtrådsholdere op, så døren kan åbnes.


Nu mangler den del bare strøm (og en genial løsning omkring mirabelletræet). Nogle genier derude? :grinning: :bulb:

8 Synes om

Jeg kan ikke tage patent på denne ide, men prøv at se hvad Hanne Lindvig har lavet på træerne. Stammerne er “pakket ind” i noget materiale som kattene ikke kan klatre i.

En anden ide, som du så lige skal opfinde lidt mere på, er den som WestPrice Cats har i deres have. Det er almindelige klare “plastik tagplader” ca. 50-60 cm høje. Det kan katte heller ikke kravle i og jeg kan ikke tro det ville skade en træstamme, bare ikke man strammer for meget.
Som de selv siger: “det er ikke kønt, men det virker og vi slipper for strøm og indhæng”.

Pøjpøj med projektet, noget af en omgang, men jeg er sikker på det bliver det hele værd når de 3 pelsbamser får haveadgang. De vil smile så meget til dig og sige tak :slight_smile:

4 Synes om

Problemet med WestPrice løsningen er bare at med et 180 cm højt hegn, så kan i hvert fald EUR (og sikkert mange andre racer også) sagtens springe op, de behøver ikke klatre op :slight_smile: Men til de tungere/mere lavt søgende (fremfor højde søgende) racer, så er det da en rigtig smart løsning :slight_smile:

Hegnslageret havde sendt en dåse cookies med da vi fik leveret hegnsmaterialerne, så vi var jo nødt til at holde en kaffepause i eftermiddagens arbejde :grinning::coffee::cookie:


Og nu er vi endelig færdige med at grave trådhegn ned! :jubiii:

13 Synes om

Og det er faktisk ret gode cookies :smiley:

Hrmf! :hmpf:

3 Synes om

Ja der var ingen småkager med i din sending. Det vil jeg også gerne klage over!
Selvom vi nu blev fyrsteligt opvartet alligevel :wink:

2 Synes om

Enig! De er sååå mums :metal:t3::crazy_face:

De er ret gode! :cookie:
Der var heller ikke ret mange tilbage i dåsen da kaffepausen var forbi… :ups:

Hvor ser haven bare godt ud :blush::+1:t3:Sådan en håber jeg engang at kunne tilbyde mine gutter.

1 Synes om

Åh, det ved jeg nu ikke. Jeg har stadig dårlig samvittighed over, at jeg ikke havde tænkt på aftensmad. Jeg havde bare slet ikke forestillet mig, at folk ville blive så længe :heart:

Og ja, jeg er stadig fornærmet over, at jeg ingen cookies fik :never: Faktisk burde hegnslageret.dk sponsorere siden her, så mange kunder der kommer herfra.

Sorry, Nina, for at highjacke tråden. Det er et flot stykke arbejde, I får lavet :ok:

4 Synes om

Jeg synes, du skulle sende en mail til dem om det - Kattegale, Danmarks Største Kundeportal for Hegnsdele :tihi:

5 Synes om

Så kom vi i mål!!! :grin: :high5: :jubiii: :klappe2: :rundtosset:
Lige nu suser Silas rundt efter alt der bevæger sig. Skofus smager på alt der ligner det kan spises og Puffe opfører sig som om at hun ikke fatter hvad drengene er så begejstrede for… Det er jo bare sådan hun plejede at leve inden hun flyttede hjem til os.

Vi fiksede mirabelletræet med strøm. Ikke kønt men forhåbentligt funktionelt.

Og de tre glade kræ :smile_cat::smiley_cat::smile_cat:
Silas:

Skofus:

Og Puffe:

22 Synes om

Hvor skønt :heart_eyes:

1 Synes om

Silas har været indenfor i max 3 minutter sammenlagt siden døren blev åbnet. Og han har tilsyneladende glemt hvordan man går. Han enten traver, fræser eller ligger i skyggen :grin:
Tror at han kommer til at sove godt i nat :grin:

11 Synes om

Han er allerede gået kold oven på mig :zzz:

12 Synes om

Det lyder til æblets kerne (må det vel være :gruble: ) ikke er faldet langt fra stammen :wink:

Dejligt de nyder haven!

3 Synes om

Er Rhys også en fræser? :runsylvester:

Mere en havekat. Han er klart den kat, der er mest ude… Og han er den eneste, der har bevist, at han kan fange mus :slight_smile:

4 Synes om