Indhegning af haven

Jeg har sat pløkker i bunden af mit :woman_shrugging:

Det har fungeret rigtig fint. Vi var nødt til at lave et par tilføjelser da Chardonnay begyndte at komme ud i haven. Han var lige det mindre og lettere end de andre, så han kunne snige sig ud mellem trådene øverst på plankeværket. Og så begyndte han her for et par måneder siden at eksperimentere med at komme op på det lille vægdrivhus, så der har vi også lavet et par eltråde nu. Nu er det længe siden der har været nogen ude af haven. Og sidst der var “udbrud” var fordi lågen var blæst op.
Desuden er det kun sket én gang, at der er kommet en fremmed kat ind siden vi satte hegn op, så i forhold til at der fast kom 6-7 fremmede katte i haven før, så har det været en succes på den front også.
I efteråret fjernede vi eltråden øverst ved hækken. Der har ikke været nogle tegn på at de var interesserede i at klatre op den vej, og i forhold til klipning af hækken, var det træls at have tråd der. Så nu har jeg bare ført et isoleret kabel den vej, som fører strømmen ned til den anden ende af haven.
Senere på sommeren får vi beskåret mirabelletræet, som gav lidt hovedbrud, så der skal jeg have lavet lidt om på eltrådene, når den tid kommer.
Jeg skal lige prøve at få taget lidt billeder af ændringer og status en af de næste dage, så tråden kan blive opdateret. :slight_smile:

Og hold nu op hvor vi bare allesammen nyder at have en kattesikker have. Jeg ELSKER at hygge rundt derude med alle mine små 4-benede hjælpere, som gerne giver en hjælpende pote uanset om det er lugning, beskæring eller et glas vin i solen :sunny: :smiley:

9 Synes om

Her er lidt opdaterede billeder fra haven.

Den nederste tråd blev tilføjet øverst på plankeværket som Chardonnay var begyndt at klatre op af. Efter den kom på, var han kun deroppe én gang mere - så mistede han interessen… :zap: :blegne: :pouting_cat:

Og så et billede af min skæve u-udsprungne hæk, hvor jeg har fjernet eltråden. Nu ligger der bare det isolerede kabel, som fører strømmen ned til den anden ende af haven.

Vi håber og satser på, at hækken bliver fin og tæt inden for de næste par år, så den kommer til at skjule trådhegnet.

11 Synes om

Superflot arbejde!! Tak for uvurderlig inspiration :slight_smile:

2 Synes om

Tak :blush:
Dejligt at kunne inspirere. :grinning:

1 Synes om